Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Er advent byttet mot tidlig jul?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-23, 18:29   #21
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er advent byttet mot tidlig jul?

Til og med adventsstaken vår var i furu. Husker ikke fargen på lysene, men husker hjemmelagde lysemansjetter av røde trekuler i en ring, adskilt med blad av grønn filt.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-23, 18:36   #22
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er advent byttet mot tidlig jul?

Vår var i messing. Kan ikke huske noe som helst i furu. Bortsett fra møblene mine som student på 90-tallet.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-23, 18:40   #23
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er advent byttet mot tidlig jul?

Ja, på 90-tallet var det lakkert/syrebeiset furu. I kombinasjon med gult og lindegrønt, tapetborder og malt miljøstrie.

På 70-tallet var det ubehandlet furu. Og teglsteinspeis og -skorstein. Hele huset vårt (arkitekttegnet i 1978) var slik. Åpne løsninger, åpen himling. Edvin Helseth møbler fra Stange Bruk.
Litt samme stil som dette:


Beklager avsporingen

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 27-11-23 kl 18:46.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-23, 18:45   #24
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er advent byttet mot tidlig jul?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ja, på 90-tallet var det lakkert/syrebeiset furu. I kombinasjon med gult og lindegrønt, tapetborder og malt miljøstrie.

På 70-tallet var det ubehandlet furu. Og teglsteinspeis og -skorstein. Hele huset vårt (arkitekttegnet i 1978) var slik. Åpne løsninger, åpen himling.
Litt samme stil som dette:


Beklager avsporingen

Flere arkitekter jeg kjenner sverger til å ha det sånn den dag i dag.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-23, 18:47   #25
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er advent byttet mot tidlig jul?

Ja, tror ikke foreldrene mine likte det, for i huset vi bodde frem til 1984 hadde vi ubehandlet miljøstrie på veggene og parkett i stuen. Trappen var sikkert lakket furu. Etter 1994 var det blå tapet i spisestuen og hvit glassfiberstrie i stuen, og parkett. Kjellerstuen, og mitt rom som var tilstøtende. hadde lutede furugulv, da, med brede bord.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-23, 18:59   #26
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er advent byttet mot tidlig jul?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Flere arkitekter jeg kjenner sverger til å ha det sånn den dag i dag.

Ja, nå har det blitt in igjen blant arkitektene.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-23, 19:53   #27
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er advent byttet mot tidlig jul?

Jeg ser lilla lys i alle matvarebutikkene jeg er innom. I år blir det fjerde adventslyset tent torsdag før jul, sånn at når vi pynter treet bittelille julaften kommer de røde eller hvite lysene frem. Hos meg er det forskjell på advent og jul, men jeg er likevel ferdig med julepynt et par dager ut i januar. Julen er forventning og feiring, og når vi har bikket over i det nye året er det ikke julefeiring lenger, men vinter og nedtelling til vår. Da skal det være primula og tulipaner og helst februar jo før jo heller.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-11-23, 22:57   #28
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er advent byttet mot tidlig jul?

Jeg finnes ikke religiøs, men advent er viktig likevel. Ikke fordi vi venter på Jesus, men fordi vi venter på og forbereder oss til jul. Både jeg og ikke minst mine tre barn, synes tradisjoner er viktig. Vi gjør ting likt år etter år, pynter stort sett med samme pynt osv. Til advent er det stjerne i et par vinduer, adventslysestake (elektrisk) i et annet vindu, en eller to små tekstiler med innslag av lilla og stearinlysestake med fire kubbelys, som regel lilla de også. Julepynten kommer fra på formiddagen lille juleaften og står framme til 13. eller 20. dag jul. Jeg hadde aldri orket julepynt fra 1. desember, da hadde den røket ut i romjula. Når vi gjør det slik, får vi en lang, god periode med lys og litt ekstra pynt og det gjør godt midtvinters. Dessuten får vi feiret jul når det faktisk er jul.

For meg er det veldig rart å dra fram julepynten 1. desember. Folk gjør jo som de vil i eget hus, selvsagt, men jeg tenker at vi har godt av å vente og ikke bare få alt med en gang selv om vi kan. Det å vente på jula, er halve gleden, i flg mine snusfornuftige tenåringer.
Vi venter med julemat og julekaker også, forresten.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-23, 23:08   #29
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er advent byttet mot tidlig jul?

Mine unger er også veldig strenge på dette. Sist helg, da vi skulle spise pizza, spurte jeg min datter, som ikke liker cola, om hun hadde lyst på julebrus til. Hun så på meg som om jeg hadde foreslått whiskey. "JULEBRUS! :skingrestemme: det er jo november! " Tydeligvis er julebrus bare lov i desember.

Og fra de var små gjorde jeg det samme som jeg selv vokste opp med, jeg pyntet juletreet etter at de hadde lagt seg på kvelden lille julaften, slik at de ikke fikk se treet før de stod opp på julaften. Og da med alle pakkene under. Jeg husker så godt den spinnville kriblende spenningen det ga meg, så det var noe det var naturlig for meg å overføre. Dette er også noe ungene nekter å forandre på. Problemet er bare at de legger seg mye senere nå, og det orker jeg ikke å vente på. Så jeg begynner så smått å pynte ut over kvelden, og da stikker de og legger seg, for de vil ikke "spoile treet", som de kaller det nå. Ja, tradisjoner er viktig, men tradisjoner er jo det en selv har gjort det til, og trenger ikke nødvendigvis samsvare med tidligere generasjoners tradisjoner, selv om det riktignok gjør det i ganske stor grad hos oss. Men enkelte ting er ulikt, for eksempel går vi ikke rundt juletreet og synger, og vi går heller ikke i kirka, og vi pynter oss og har feiring og høytid fra dagen starter, og ikke først når jula ringer inn kl 17, slik svigers er vant med.

Men som hos dere er advent venting og forberedelser, så starter jula først lille julaften, og varer til første eller andre helg etter nyttår, avhengig av hvordan ukedagene faller og hva som passer. Og likevel synes jeg alltid det er litt vemodig å pakke jula vekk. Elsker jul!

Og andre elsker nok sine tradisjoner like mye som jeg elsker våre. Det viktigste for ungene (små og store) tror jeg er gjentakelsen år etter år, følelsen og forventningene det gir når man vet hva som kommer, og gjenkjennelsen. Uansett når og hvordan det gjøres.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 27-11-23 kl 23:34.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-23, 23:21   #30
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er advent byttet mot tidlig jul?

Jeg har faktisk en adventspyntkasse med litt ymse lilla stasj. Lysestaker, duker og lys, hovedsakelig. Bruker å ta det fram til første adventshelga sammen med utelysene og julestjernene (heter det det?) som henger i vinduene, og kalenderene til ungene. Lucia-stasjet ligger i samme kasse, men det er det noen år siden vi har hatt bruk for …

Har flere adventslysestaker; en lekker designsak som lysestakeinnkjøperen min har kjøpt (If you know you know …), en sak i tinn fra 70-tallet som moren min brukte, og en rund sak «pyntet» med noe som ser ut som billig kunstgress og eksotisk frukt i plast som bestemoren min brukte. Jeg liker sistnevnte best.

Da vi gikk på skolen var jo advent en greie. Det var tenning av lys og sang hver mandag. Har ikke inntrykk av advent er et tema i skolen lenger?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-23, 23:33   #31
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er advent byttet mot tidlig jul?

Det er advent i barnehagen hvor jeg jobber i alle fall.
Lys hver mandag og kalender med markering av dagene og tilhørende sang, historie, filthjerter osv. Ikke knyttet opp mot kristendommen, men nedtelling til jul.


Jeg har også egen adventskasse. Det ligger adventsstjerner (om de har plass), gamle lys adventsstaker, halvåpne serviettpakker og pynt som hører til stakene. Noen lilla julejuler som kan ligge på fat. Dørkransen ligger ikke i kassen, den får ikke plass. Håper å finne litt i løpet av uken.

Jeg pleier også å pakke opp noen hvit pynt, men den ble pakket ned sammen med julen, så der må jeg nok lete i noen av de andre kassene.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-23, 23:36   #32
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er advent byttet mot tidlig jul?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg har faktisk en adventspyntkasse med litt ymse lilla stasj. Lysestaker, duker og lys, hovedsakelig. Bruker å ta det fram til første adventshelga sammen med utelysene og julestjernene (heter det det?) som henger i vinduene, og kalenderene til ungene. Lucia-stasjet ligger i samme kasse, men det er det noen år siden vi har hatt bruk for …

Har flere adventslysestaker; en lekker designsak som lysestakeinnkjøperen min har kjøpt (If you know you know …), en sak i tinn fra 70-tallet som moren min brukte, og en rund sak «pyntet» med noe som ser ut som billig kunstgress og eksotisk frukt i plast som bestemoren min brukte. Jeg liker sistnevnte best.

Da vi gikk på skolen var jo advent en greie. Det var tenning av lys og sang hver mandag. Har ikke inntrykk av advent er et tema i skolen lenger?

Denne skulle jeg gjerne sett bilde av Cuya

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-23, 06:34   #33
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er advent byttet mot tidlig jul?

Jeg liker ikke lilla, men elsker rødt og grønt. Det blir ikke så mye advent.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-23, 07:59   #34
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er advent byttet mot tidlig jul?

Vil understreke at vi har masse tradisjoner i adventstida selv om vi ikke driver med lilla lys og lilla duker. Vi har adventstake (med multifargede lys og små julefigurer fra Tyskland), vi hugger juletre, har julebrustest, pynter juletreet sammen, spiser pakistansk take away lille julaften m.m. Det mangler ikke på nedtelling og stigende stemning.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-23, 08:03   #35
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er advent byttet mot tidlig jul?

Jeg pynter bare litt til advent, og det er lite lilla. Julepynten venter til lillejulaften.

I går var jeg innom ei som hadde ferdig julepyntet huset med tre og greier. Hun koste seg sikkert med det, og det var nydelig, fint og flott. For meg er det bare for tidlig.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-23, 08:13   #36
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er advent byttet mot tidlig jul?

De viktigste adventstradisjonene her, bortsett fra kalenderen, er en lang stige med 24 trinn som henges opp, som har en nisse som flyttes opp ett trinn for hver dag, og stadig kommer nærmere toppen. Pepperkakehus, og juletrehogst siste helga før jul.

Og før ungene ble for store og begynte å fly rundt på treninger og andre unødvendige greier spiste vi kveldsmat med levende lys, og høytlesning fra en eller annen bok. I starten var det Pulverheksa og Julenissen, men etter hvert avanserte det til "Alle tiders julespill" av Barbara Robinson. Som ungene lo seg fillete av hver gang. Lyset har vi fortsatt da (datolys), men nå tennes det under middagen i stedet.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-23, 08:55   #37
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er advent byttet mot tidlig jul?

For oss er advent også mest venting og som Tallulah har vi mange tradisjoner som skaper økt julestemning (julekalender, lage pepperkakelandsby, julebrustest, hele familien pynter treet sammen på lille julaften, vi ser julefilmer hver helg i desember, sette fram mat til nissen før vi legger oss lille julaften osv). Vi har ingenting annet lilla enn selve lysene i adventsstaken (men der er det til gjengjeld ingen andre akseptable farger for oss enn lilla), men vi tar heller ikke fram så mye julepynt før lille julaften. Her har vi alle mer julestemning i hele desember enn i januar (selv om jula varer til 13. eller 20. dag jul) så for oss er det mer naturlig å dyrke den og kose seg med alt som er julete hele desember. Uansett hvordan man gjør det handler vel julen mest om tradisjoner. Hver familie har sine og for mange, særlig barn, er det viktig at alt foregår slik det alltid har gjort.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-23, 09:07   #38
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er advent byttet mot tidlig jul?

Ja, det å glede seg til jul er jo halve sjarmen med jula. Når jula først kommer går den så sørgelig fort forbi.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-23, 09:10   #39
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er advent byttet mot tidlig jul?

No blir eg nervøs. Dei har vel på Nille ennå? Eg var innom kid her om dagen og så ingenting lilla. Det forundra meg. Eg er veldig glad i adventstida og fargene som er då, så eg kjører advent fram til 22. desember, og flyter på med søte englar etter kvart.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-23, 09:12   #40
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er advent byttet mot tidlig jul?

Jeg vet ikke med annen pynt, men lilla lys har de i alle fall i søkk og kav på Nille ja. I alle fall den her på senteret.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no