Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hadde du giddet lese en politikerblogg jevnlig?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-19, 10:03   #21
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.999
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du giddet lese en politikerblogg jevnlig?

Ja, podkaster er vel mer i tiden nå enn blogger. Men litt høyere terskel kanskje rent teknisk å lage podkast enn å skrive en blogg?

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-19, 10:19   #22
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du giddet lese en politikerblogg jevnlig?

Jeg er usikker. Jeg tror bloggmediet er i voldsom utvikling nå, og det kan være at det forsvinner helt, eller blir ovrtatt av mer seriøse aktører.

For egen del kunne jeg nok stukket innom en politikerblogg i ny og ne, men det hadde vært viktig for meg at jeg ikke følte bloggen var valgkamp. Ikke at det skal være sminke og privatliv altså, men at sakene ikke er skrevet som polariserte innlegg i en politisk debatt, men kanskje viser noe av hvorfor politikeren brenner for ditt og datt, litt mer personlig. Også tror jeg bloggkollektiv kan fenge mer, at én politiker blir for ensformig. Trenger ikke være politikere fra samme parti en gang, kanskje heller ikke, faktisk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-19, 10:24   #23
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hadde du giddet lese en politikerblogg jevnlig?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Nei, det tror jeg ikke. Men jeg leser ingen andre blogger heller.

Dette.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-04-19, 11:22   #24
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.650
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du giddet lese en politikerblogg jevnlig?

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Ja, podkaster er vel mer i tiden nå enn blogger. Men litt høyere terskel kanskje rent teknisk å lage podkast enn å skrive en blogg?

Det er ikke så mye kunnskap om lyd en trenger å ha for å få en podcast til å fungere. En god opptaker med retningsstyrt lyd og et rom uten gjenklang og forstyrrende lyder. Dessuten er det greit å ta en runde på uvaner som kremting, harking og "eeeeh"-varianter i egen tale.

Det finnes mange gode eksempler, lytt til hva du legger merke til av positive og negative ting når du selv er forbruker.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-19, 12:14   #25
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du giddet lese en politikerblogg jevnlig?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Ingen har giddet å lage «Politikerfrue»-bloggen fordi fruetittelen er urteit.

Hadde leste justisministerfrue bloggen, definitivt Ellers, leser ikke blogger så mediet blir utenfor mitt nedslagsfelt.

Driver mye med mediaorientering for tiden.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-19, 12:22   #26
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du giddet lese en politikerblogg jevnlig?

Nei, jeg leser ingen blogger. Instagram er det mediet hvor jeg følger flest mer eller mindre offentlige personer.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-19, 12:44   #27
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du giddet lese en politikerblogg jevnlig?

Jeg leste mange før, men ikke nå lenger. Jeg avbefaler insta og mener at Twitter er stedet man ønsker å være for å følge politikere.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-19, 12:54   #28
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hadde du giddet lese en politikerblogg jevnlig?

Nei, jeg er egentlig bare innom matblogger. Av innhold jeg bruker tid på, så er vel podcaster, Reddit og YouTube jeg bruker mest. Men skal innrømme at jeg ikke følger mange politikere i sosiale medier i det hele tatt.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-19, 14:20   #29
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du giddet lese en politikerblogg jevnlig?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Også tror jeg bloggkollektiv kan fenge mer, at én politiker blir for ensformig. Trenger ikke være politikere fra samme parti en gang, kanskje heller ikke, faktisk.

Dette.
Men for det bruk har vi allerede Nordnorsk debatt, som opprinnelig er leserinnleggsidene i Nordlys men bare en brøkdel av dette havner i avisa.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-19, 14:55   #30
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du giddet lese en politikerblogg jevnlig?

Stortingsrestauranten syns jeg funker ganske godt.

https://soundcloud.com/stortingsrestauranten

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-19, 15:00   #31
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hadde du giddet lese en politikerblogg jevnlig?

Jeg hadde heller lest en blogg enn å hhøre på en podcast, jeg er nemlig gammeldags og hører ikke podcasts og det er dels en teknisk/paktisk terskel å komme over. Jeg hører jo ikke på noe sånt. Ikke på noe annet enn radioen egentlig. Og ikke så mye det heller.
Men jeg leser mye på nett, det passer meg bedre.

SÅ ja, jeg kunne lest politiske blogger, gjerne ala det Tallulah skisserer.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-19, 15:05   #32
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du giddet lese en politikerblogg jevnlig?

Det er jo ganske vanlig, spesielt i utlandet, å ha en blogg sammen med en podcast. I bloggen kan man ofte gå mer i dybden på et tema enn i podcasten, ha gjesteskribenter etc.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-19, 10:21   #33
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hadde du giddet lese en politikerblogg jevnlig?

Jeg ville aldri hørt på en podcast, jeg klarer ikke konsentrere meg om lydbøker og radio.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-19, 15:35   #34
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du giddet lese en politikerblogg jevnlig?

Mitt høyeste ønske er at noen seriøse folk faktisk klarte å heve stemmen over alt det sykelig selvopptatta influencer-fjaset som er der ute.
Jeg synes også kombinasjonen podkast/blogg ville vært noe. Jeg synes også et bloggkollektiv hadde vært kult - gjerne med ulike stemmer og ulike ståsteder.

Og som et generelt råd nå før kommunevalget til alle som skal drive valgkamp. Snakk om det du selv/partiet ditt brenner for - IKKE hvor teite og dumme de andre er.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no