Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Ja, du er flink til å skrive, men kan du snakke?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-08, 22:10   #61
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ja, du er flink å skrive, men kan du snakke?

Jeg skravler mye. Blir jo dreven.

Jeg har hørt at jeg greit klarer å "snakke for meg".

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 22:12   #62
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja, du er flink å skrive, men kan du snakke?

Jobben min består i å snakke med andre. Jeg håper og tror at jeg er relativt god på det.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 22:34   #63
HSJ73
Henger i stroppen
 
HSJ73 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.669
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ja, du er flink å skrive, men kan du snakke?

Definitivt bedre skriftlig. Jobben min er veldig innadvendt, og jeg jobber med skriftspråk hele dagen på ulike måter. Enkelte arbeidsdager snakker jeg knapt nok med noen. Har aldri likt å snakke i telefon, og heldigvis slipper jeg det i jobben min. Dagsformen påvirker hvordan jeg fungerer muntlig; enkelte ganger oppfattes jeg kanskje som tilnærmet intelligent, interessant og velartikulert, mens jeg andre ganger føler at jeg framstår som dum, døll og stotrende, og med et svært begrenset vokabular. Sånn sett tror jeg nok at arbeidstypen og -formen min ikke akkurat er med på å utvikle den muntlige siden av meg i positiv retning, men det får så være.

__________________
Storesøster f. 2000, Lillesøster f. 2006 og Minstesøster, september 2008
HSJ73 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 22:50   #64
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ja, du er flink til å skrive, men kan du snakke?

Jeg innrømmer gjerne at jeg nok er mye mer velformulert skriftlig enn muntlig.
Jeg bruker gjerne tid på å tenke på hva det er jeg vil si, og vil gjerne formulere det best mulig, så jeg er vel av den stille sorten som ikke sier så mye før jeg har blitt "husvarm".
De som kjenner meg, dog, sier at jeg er utfordrende og interessant å snakke med, men dette er som sagt mennesker som kjenner meg og utfordrer meg også.
Jeg har støtt på mennesker som rett og slett har så lite interesasante ting på hjertet at jeg stort sett blir sittende og smile og nikke som et annet fe.

For å svare på Skremmerns spørsmål:
Jeg kan skille mellom dem som virkelig har problem med stamming og dem som snakker slik av gammel uvane.
En venn av meg kan bruke oseaner av tid på å få frem en setning, men det er meg knekkende likegyldig fordi han pleier å ha interessante ting på hjertet når han først får dem frem.

I den andre enden av skalaen finnes mennesker som stadig brekker opp setningene sine med "eeehm" og "æææh" mens de tenker ut neste halvdel av setningen, og det kan bli fryktelig irriterende for min del og fullstendig ta fokus vekk fra samtaleemnet.

Jeg prøver å være åpensinnet og tolerant, men det er slett ikke alltid jeg lykkes.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 22:51   #65
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja, du er flink til å skrive, men kan du snakke?

Jeg kan snakke. I jobben min snakker jeg mye, sikkert for mye innimellom, og jeg er glad i å sitte og la drøsen gå i godt lag, men jeg blir ofte en lytter hvis det er mange på banen samtidig. Inntil jeg blir engasjert, da legger jeg inn et ekstra gir.

På tomannshånd er det ikke grenser for hvor mye jeg kan skravle hvis tonen er god.

Av og til hender det dog at jeg føler meg utsnakket eller ikke syns jeg har noe å melde, da kan jeg være nokså innesluttet.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 02:58   #66
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ja, du er flink til å skrive, men kan du snakke?

Jeg stammer og har gjort dette hele livet og det har gjort det slik at jeg er flinkest til å få frem det jeg mener når jeg skriver.

Jeg har ikke problemer med å snakke med enkeltpersoner etc, men snakke foran flere mennesker kommer aldri på tale.
Ordene stokker seg og kommer ikke ut når jeg snakker.
Utrolig frustrerende.
Men er blitt MYE bedre enn jeg var.

Er jo flink til å "snakke for meg" men klarer å få med meg mer når jeg skriver det ned. Jeg korter mye ned på ting når jeg snakker for å slippe å stamme for mye.

Men skravlete er jeg, hehehe

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 10:05   #67
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Ja, du er flink til å skrive, men kan du snakke?

Jeg har vel mest kjent for å snakke veldig fort, og mye.
Jeg er veldig sjenert da, så med nye folk trenger jeg litt tid før jeg blir varm i trøya.
Men sammen med kjente så er jeg vel mer "rappkjefta", kjappe kommentarer er aldri et problem. Og det er høyst sjelden at jeg tenker "jeg skulle sagt det eller det".
Men samtidig så er det enkelte ganger lettere å formulere seg skriftlig, hvis det er vanskelige temaer. Jeg er nå i hvertfall "drillet" på skriftlig kommunikasjon.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 10:32   #68
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ja, du er flink til å skrive, men kan du snakke?

Opprinnelig lagt inn av Mathias sin mamma, her.

Jeg vil nok si det sånn at det er bedre kvalitet på det skriftlige. Når det gjelder det muntlige er vel kanskje kvantitet et stikkord...



Jeg får høre hele tiden at jeg "kan snakke for meg", og flere av mine venninner spør meg hva enkelte ord betyr.
Jeg har et til tider for bredt ordforråd, har jeg skjønt.
Jeg er latere når jeg skriver, men om jeg VIL, kan jeg kanskje klare å matche mine muntlige ferdigheter.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 10:35   #69
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ja, du er flink til å skrive, men kan du snakke?

Både og. I lag med folk eg er trygg på kan eg fleipe og skravle i veg. Plasser meg saman med folk eg ikkje kjenner, og eg kjem ikkje på eit einaste vettugt ord. Men du verden kor mykje festlege og slagkraftige replikkar eg har etterpå, inne i hovudet mitt på vegen heim.

At andre stotrar og stammar gjer meg absolutt ingenting, men det hender eg blir litt påverka av det og stammar litt sjølv og. Forhåpentlegvis er det ingen som trur eg gjer narr av dei, for det er absolutt ikkje årsaka.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 10:35   #70
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja, du er flink til å skrive, men kan du snakke?

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Jeg har et til tider for bredt ordforråd, har jeg skjønt.

Hva er et for bredt ordforråd, egentlig? :intrisert:

Jeg mener, dersom man har et svært godt ordforråd kan man jo både de folkelige og de akademiske betegnelsene?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 10:38   #71
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ja, du er flink til å skrive, men kan du snakke?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Hva er et for bredt ordforråd, egentlig? :intrisert:

Jeg mener, dersom man har et svært godt ordforråd kan man jo både de folkelige og de akademiske betegnelsene?

Ja, men jeg er ikke så flink til å tenke over det. Jeg snakker i vei på "mitt språk", bruker ord som faller MEG naturlig å bruke, men må til tider modifisere meg litt. Og det hender det at folk sier i fra om til meg. Og da tar jeg det, selvfølgelig.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 10:44   #72
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ja, du er flink til å skrive, men kan du snakke?

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Ja, men jeg er ikke så flink til å tenke over det. Jeg snakker i vei på "mitt språk", bruker ord som faller MEG naturlig å bruke, men må til tider modifisere meg litt. Og det hender det at folk sier i fra om til meg. Og da tar jeg det, selvfølgelig.

Ja, jeg har vært nødt til å moderere meg, jeg også: Jeg har fått høre at da jeg var yngre, snakket jeg som en fremmedordbok. Det var ikke alltid at mine jevnaldrende klarte å henge med i svingene og jeg ble nok sett på som ganske pretensiøs.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 10:48   #73
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ja, du er flink til å skrive, men kan du snakke?

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Ja, jeg har vært nødt til å moderere meg, jeg også: Jeg har fått høre at da jeg var yngre, snakket jeg som en fremmedordbok. Det var ikke alltid at mine jevnaldrende klarte å henge med i svingene og jeg ble nok sett på som ganske pretensiøs.



Min 16-åring opplever det samme.
Hun er ikke fullt så lat som meg når det gjelder å skrive, og det er liksom ikke måte på hvor levende hun både snakker og skriver. Ekstremt, til tider.
Og andre synes hun kan være "rar".

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 10:49   #74
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja, du er flink til å skrive, men kan du snakke?

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Ja, men jeg er ikke så flink til å tenke over det. Jeg snakker i vei på "mitt språk", bruker ord som faller MEG naturlig å bruke, men må til tider modifisere meg litt. Og det hender det at folk sier i fra om til meg. Og da tar jeg det, selvfølgelig.

Mener du at du introduserer ord og vendinger som egentlig ikke eksisterer?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 10:50   #75
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ja, du er flink til å skrive, men kan du snakke?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Mener du at du introduserer ord og vendinger som egentlig ikke eksisterer?

I noens verden, gjør de nok ikke det.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 10:56   #76
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ja, du er flink til å skrive, men kan du snakke?

Jeg tror jeg er ganske god til å snakke og, jeg.

Og alle vi som svarer i denne tråden har heldigvis selvtilliten i orden, siden overskriften setter som forutsetning at "du er flink til å skrive".

Jeg har med årene måtte lære meg å takle nervøsiteten min når jeg begynner å snakke i forskjellige sammenhenger - er jeg nervøs snakker jeg fryktelig fort, og det hele blir uklart. Litt problematisk kan det være når jeg holder foredrag, men nå er jeg så klar over det at jeg forhåpentligvis har blitt bedre.

Og så har jeg vært toastmaster et par ganger - både for et par hundre stykker, og litt mindre (80?) i bryllup. Det er en utfordring å skulle være morsom på kommando (ligger vel en viss forventning om det), men fy flate for kick når et par hundre mennesker brøler av latter når det er tenkt at de skal. (Håper forresten at jeg aldri skal gjøre en sånn greie igjen. Det var fryktelig i forkant, og tenk om alle "vitsene" hadde falt blaute til jorden? )

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 11:01   #77
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ja, du er flink til å skrive, men kan du snakke?

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Jeg tror jeg er ganske god til å snakke og, jeg.

Og alle vi som svarer i denne tråden har heldigvis selvtilliten i orden, siden overskriften setter som forutsetning at "du er flink til å skrive".

Jeg har med årene måtte lære meg å takle nervøsiteten min når jeg begynner å snakke i forskjellige sammenhenger - er jeg nervøs snakker jeg fryktelig fort, og det hele blir uklart. Litt problematisk kan det være når jeg holder foredrag, men nå er jeg så klar over det at jeg forhåpentligvis har blitt bedre.

Og så har jeg vært toastmaster et par ganger - både for et par hundre stykker, og litt mindre (80?) i bryllup. Det er en utfordring å skulle være morsom på kommando (ligger vel en viss forventning om det), men fy flate for kick når et par hundre mennesker brøler av latter når det er tenkt at de skal. (Håper forresten at jeg aldri skal gjøre en sånn greie igjen. Det var fryktelig i forkant, og tenk om alle "vitsene" hadde falt blaute til jorden? )

Når noen ler av meg, blir jeg så flau at jeg faktisk får tårer i øynene. Og det skjer ganske ofte...

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 11:15   #78
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ja, du er flink til å skrive, men kan du snakke?

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Når noen ler av meg, blir jeg så flau at jeg faktisk får tårer i øynene. Og det skjer ganske ofte...

Selv når du forsøker å være morsom (hvis det er det du gjør, da)? Kan jeg spørre om hvorfor du blir flau? En ting er å skli på bananskall som ufrivillig morsom (som forøvrig ikke er spesielt morsomt, men et klassisk eksempel).

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 11:17   #79
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ja, du er flink til å skrive, men kan du snakke?

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Selv når du forsøker å være morsom (hvis det er det du gjør, da)? Kan jeg spørre om hvorfor du blir flau? En ting er å skli på bananskall som ufrivillig morsom (som forøvrig ikke er spesielt morsomt, men et klassisk eksempel).

Jeg er totalt uforberedt, hver eneste gang. Jeg skvetter til, oppdager liksom sånn plutselig selv at det jeg sa var morsomt, og blir vel egentlig flau av min egen reaksjon på det.
Jeg er ofte sånn, at jeg ikke helt har fått med meg hva jeg har sagt, før jeg har sagt det, liksom. Jeg snakker vel i takt med det jeg tenker...

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 11:56   #80
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja, du er flink til å skrive, men kan du snakke?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Som aC blir jeg også fantastisk når jeg synker litt dypere i glasset. Og en strålende (støyende) sanger. Når skulle vi teste hypotesen igjen, aC?

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.


Elles er eg supersjarmerande på stigande promille og tek gjerne ein tur ut saman med aC og Scarlett.



Anytime!


Jeg må forresten moderere meg selv, etter at selvtilliten kicket tilbake. Stort sett er jeg flink til å snakke for meg, men blir veldig flau når andre ikke ler av de tingene jeg synes er hylende festlige, og det skjer merkelig nok titt og ofte. Folk har for dårlig humor.

I forhold til hvordan jeg dømmer andre på deres taleførhet? Tja. Her er jeg nok mer opptatt av hva som sies enn hvordan det sies, men man det kommer også an på settingen. I sosiale situasjoner krever jeg hverken velartikulerthet (heter det det? Neppe.) eller et syngende tonefall, men i offentlige og profesjonelle sammenhenger dømmer jeg ganske kvasst et mumlende og monotont menneske med dårlig ordforråd. Ja, jeg GJØR det,tenk!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no