Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Jordmødre

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-07, 13:20   #1001
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Jordmødre

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

For at de såg så små ut.
(..)
Men er nå mange som ikke overlever...Men det spørs jo hvor tilig de kommer da

De var som sagt ganske store, rundt 2 kg. alle 3.

Ja, det spørs veldig når de kommer, overlevelsesratioen er ganske høy faktisk, de fleste som ikke klarer seg er ekstrempremature. Og det er bare fler og fler som overlever, også av de ekstrempremature.
Se her;
http://www.fhi.no/eway/default.aspx?...1:5569:2:::0:0

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv  
Gammel 14-10-07, 18:28   #1002
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jordmødre

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det er jo egentlig litt positivt at du føler litt vemod, Hassel. For det sier gjerne litt om at man har hatt en grei opplevelse og det er jo alltid positivt.

Det har du helt rett i.

Hasselnøtt er ikke aktiv  
Gammel 15-10-07, 12:52   #1003
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.721
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jordmødre

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Kjenner så mange som har fått alvorlige komplikasjoner i forbindelse med svangerskap og fødsel, tre mistet babyene sine i dødfødsler, en døde av komplikasjoner rett før fødsel,- få jeg kjenner har hatt typiske A-4-fødsler etter boka...... Jeg orket rett og slett ikke se dette,- jeg har så mange følelser i forhold til det.

Jeg skjønner dette veldig godt, jeg tenkte på dette før serien ble vist. Det jeg var mest redd for var at alt skulle være rosenrødt og de som ble filmet alle hadde kjappe og greie "dette går så greit"-fødsler. Alle vet jo at det ikke nødvendigvis er slik IRL.

Jeg synes denne serien var fin nettopp fordi den skildret litt av det meste som kan forekomme på en slik avdeling. Det var også veldig lærerrikt for meg å se hvor tungt jordmødrene tok det når det kom en dødfødsel. Jeg synes det er trist at serien er ferdig, men skjønner jo at det kanskje er like greit at det bare var seks episoder.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no