Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Sørkedalsbunad

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-17, 22:20   #1
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sørkedalsbunad

Min mors familie har sin dokumenterte opprinnelse i Sørkedalen, og jeg oppdaget nylig at det finnes en bunad som heter sørkedalsbunad. Har noen sett den i virkeligheten ?
http://www.heimenhusfliden.no/bunad/sorkedalsbunad-v97/

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-

Sist redigert av Adrienne : 08-02-17 kl 22:27.
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-17, 22:27   #2
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sørkedalsbunad

Siden finnes ikke.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-17, 22:28   #3
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sørkedalsbunad

Jeg tok med friheten til å endre link.

Tror ikke jeg har sett den, men den var fin.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-17, 22:29   #4
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sørkedalsbunad

Oj, den var fin!

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-17, 22:40   #5
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sørkedalsbunad

Jeg har sett den, det er fine broderier på den, stoffet er toskaft, dvs omtrent samme stofftype som Nordlandsbunaden (hvis den er i toskaft, da, Nordlandsbunaden kan lages i toskaft og i klede). Hvis du føler at mye av poenget med den er at den er fra Sørkedalen hvor moren din er fra, så ville jeg ikke lagt enormt med vekt på det. Den er ganske fri fantasi og snitt og blåfarge er med utgangspunkt i at det var mange andre blå bunader med fastsydd liv da den ble laget rett etter krigen. Broderiet tror jeg er fra en kiste eller noe sånt fra en gård i Sørkedalen, ikke fra et klesplagg, og skjorta fra et annet sted i landet.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-17, 22:44   #6
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sørkedalsbunad

Tusen takk for masse info Acsa. Den er ikke tenkt til meg, men ser på bunader til datteren min. Synes det er litt stas med denne siden vi har slektstreet så godt dokumenter til en av gårdene i Sørkedalen.

Vet du hvilken gård kisten var fra?

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-17, 22:51   #7
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sørkedalsbunad

Opprinnelig lagt inn av Føniks, her.

Tusen takk for masse info Acsa. Den er ikke tenkt til meg, men ser på bunader til datteren min. Synes det er litt stas med denne siden vi har slektstreet så godt dokumenter til en av gårdene i Sørkedalen.

Vet du hvilken gård kisten var fra?

Det er jo ingen som noen gang har gått kledd som dette i Sørkedalen, sanitetskvinnene som konstruerte den kunne like gjerne sittet på Grorud og gjort det. Men, kisten var fra Øvre Lyse, gården eksisterer fortsatt.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-17, 22:54   #8
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sørkedalsbunad

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Det er jo ingen som noen gang har gått kledd som dette i Sørkedalen, sanitetskvinnene som konstruerte den kunne like gjerne sittet på Grorud og gjort det. Men, kisten var fra Øvre Lyse, gården eksisterer fortsatt.

Ja, sånn er det vel med de fleste moderne bunader

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no