Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Ikke fullt så flotte kaker ...

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-11, 13:05   #1
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ikke fullt så flotte kaker ...

I fare for å kuppe en annen kaketråd, så lager jeg en fellestråd for oss som ikke er like heldig med baksten.

Her er kaka jeg laga til 17.mai for 2 år siden. Det skulle være ei sjokoladekake, med grønt gelèlokk, after-eight stående på siden. Dere aner ikke hvor flott og god den så ut i bladet.
Her er mitt resultat:
Etter jeg hadde hatt på gelèen, som da rant gjennom kaka og la seg UNDER kaka:


Kaka ble så tynn, at jeg fikk ikke stilt opp after-eighten.


Og da var i grunnen det meste ødelagt, så ungene fikk gå berserk med pynten ...


Noen bedre?


Sist redigert av Kreps-77 : 17-06-11 kl 00:05.
Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 13:19   #2
HSJ73
Henger i stroppen
 
HSJ73 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.669
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Men den så god ut, da!

__________________
Storesøster f. 2000, Lillesøster f. 2006 og Minstesøster, september 2008
HSJ73 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 13:22   #3
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.450
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Den så god ut,og det er jo smaken som teller!

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 13:23   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Fantastisk. Nå fikk jeg latterkrampe ... i stort, åpent landskap.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 13:23   #5
Magnolia
Stiv
 
Magnolia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.959
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

__________________
Magnolia, Mini (2004) og Junior (2007)
Magnolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 13:24   #6
Solblomst
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Svopp, der forsvant det lokket.

  Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 13:26   #7
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...



Morsom tråd, skal se igjennom mine kakebilder, er nok noen der også.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 13:28   #8
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.601
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Jeg er mest imponert over at dere tenker på å ta bilder av sånne ... sjarmerende kaker. Jeg tror at jeg der og da hadde villet kaste hele kaka i veggen, og neppe hatt noe ønske om å forevige dem.

Men kudos for å tenke på at de gjør seg godt som underholdning sånn i retrospekt!

__________________
2006 og 2009
Zulu er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 13:29   #9
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Åh, nyydelig!

Jeg burde kunne lete opp bilde av Lynet Mc Queenkaka mi.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 13:29   #10
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.810
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

__________________
When you know better, you do better.
Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 13:30   #11
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Zulu: Jeg er full av selvironi, og må bare dele slike fantastiske episoder som dette. Bildene har ligget der i 2 år, og se; nå fikk jeg bruk for dem. Jeg har til og med spredd latter i et åpent landskap.
Glemte dessverre å ta bilde av sjokolade-bamsekaka jeg laga til 17.mai i år. Fikk den ikke ut av forma, så ungene kalt den flykræsj-kake.

Jeg ler høyt av denne selv, også.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 13:30   #12
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg burde kunne lete opp bilde av Lynet Mc Queenkaka mi.

Let.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 13:31   #13
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Jeg hadde spist den. Men

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 13:31   #14
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Her er en variant, men jeg tror jeg hadde enda en schtøgg variant.

http://www.foreldreportalen.no/forum...ighlight=Lynet

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 13:32   #15
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Karamell: Nå ler jeg enda mer. Vi er pyntekompiser, ser jeg! Men jubilant var fornøyd, da.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 13:36   #16
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Her er en variant, men jeg tror jeg hadde enda en schtøgg variant.

http://www.foreldreportalen.no/forum...ighlight=Lynet


Den andre lå det jo bilde av sist i denne tråden. Ikke pen den heller ... :er virkelig ingen estetiker:

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 13:39   #17
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.268
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Fin kake!

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 13:42   #18
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Herlig!

Jeg tror ikke jeg har foreviget stort av mine mislykkede bakeforsøk altså, men jeg skal se gjennom det jeg har - alt er selvsagt langt fra like vellykket!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 13:44   #19
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.450
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Karamell: Går det an å prøve seg på "øvelse gjør mester"?

Jeg kan virkelig ikke pynte kaker og har egentlig aldri prøvd meg på noe avanserte greier,ungene mine er veldig fornøyd med den tradisjonelle sjokoladekaken og evt en ostekake eller brownies,heldigvis.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 14:00   #20
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Her er mitt siste verk:

All pynten i den store pynteboksen gikk med, ja.

Siden jeg anonymiserte litt, så kommer det ikke frem hvor skjeve bokstavene er og hvor skjevt navnet står på kaken. Dere får se det for dere.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
besteste kaketråden, veltet gris

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no