Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Skikk og bruk, bryllup

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-03-17, 21:44   #1
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Skikk og bruk, bryllup

Man skal i bryllup og antrekk er pent.
Hvilke farger går man bare ikke i?
Vet man ikke går i hvitt eller veldig lyst altså, men rødt. Er det innafor?

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 21:45   #2
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.102
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skikk og bruk, bryllup

Jeg synes alt er lov unntatt hvitt og ekstremt lyst.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 21:47   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk, bryllup

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg synes alt er lov unntatt hvitt og ekstremt lyst.

Det er jeg enig i, men jeg hadde nok ikke gått i svart heller.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 21:48   #4
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skikk og bruk, bryllup

Pasteller er alltid innenfor. Tradisjonelle dont's er sort, rødt og hvitt.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 21:49   #5
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skikk og bruk, bryllup

Jeg fikk høre her inne i en lignende tråd jeg la ut, at rødt i enkelte kretser signaliserte at man hadde ligget med brudgommen

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 21:53   #6
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skikk og bruk, bryllup

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Pasteller er alltid innenfor. Tradisjonelle dont's er sort, rødt og hvitt.


Dette hadde eg aldri høyrt om, og møtte i bryllup i lang raud kjole. Brudgom var tidlegare sambuar av søster. Og søskenbarn av min tidlegare kjærast. Lang historie. Neste gong møter eg i bunad. Det er eit trygt val.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 22:03   #7
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skikk og bruk, bryllup

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Dette hadde eg aldri høyrt om, og møtte i bryllup i lang raud kjole. Brudgom var tidlegare sambuar av søster. Og søskenbarn av min tidlegare kjærast. Lang historie. Neste gong møter eg i bunad. Det er eit trygt val.

Jeg tror mye av disse reglene er gått ut på dato for lengst. Vi var i bryllup for tre uker siden, og her var koden mørk dress. Det jeg så var at damene møtte i kjoler i alle varianter og farger, og at det var helt greit! Det var fotside og veldig korte kjoler, det var hvite, svarte, pasteller og fargerike.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 22:13   #8
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skikk og bruk, bryllup

Man blir vel ikke uglesett, men Folk Tenker Sitt. Det de tenker er at der er det en som ikke har peil. Det kan man naturligvis velge å drite i.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 22:20   #9
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skikk og bruk, bryllup

Jeg dreit i det, hadde knallrød kjole i min søsters bryllup. Ganske sikker på st ingen mistenkte meg for å ha ligget med brudgommen.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 22:23   #10
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk, bryllup

Den rød-kjole-regelen står ikke i noen skikk-og-bruk, den er en sånn greie på linje med blomsterreglene.
Hvis dronning Margrete kan gå i rød kjole i et bryllup er det nok helt innafor. Jeg husker at Dagbladets moteekspert mente at Margrete gjorde en fatal feil når hun bar rød kjole i bryllupet til Victoria av Sverige. Jeg tenker at Dagbladet moteekspert gjorde en fatal feil når hun trodde at hun visste mer enn dronning Margrethe om skikk og bruk.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 22:28   #11
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skikk og bruk, bryllup

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Jeg fikk høre her inne i en lignende tråd jeg la ut, at rødt i enkelte kretser signaliserte at man hadde ligget med brudgommen



Såppass ja.
Skal i fettern bryllup, ikke ligget med han.

Antrekk pent, da kan man gå med både lang og kort kjole?
Jumpsuit?

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 22:43   #12
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.676
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skikk og bruk, bryllup

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

at rødt i enkelte kretser signaliserte at man hadde ligget med brudgommen

Hørt i mange år.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 00:50   #13
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk, bryllup

Rød kjole var i sin tid forbeholdt brudens mor, har jeg lært, men hvis det i det noen gang virkelig har vært en regel, har den i alle fall gått ut på dato nå.

Hvitt er fortsatt temmelig fyfy, og det er alltids noen som vil Tenke Sitt om man stiller i helhvit kjole i et bryllup. Det er sikkert noen som vil tenke sitt om svart også, men det mener jeg har blitt myket opp en hel del de senere årene. Og hvis man pynter med farget tilbehør, mener jeg at man skal være temmelig safe.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 12:43   #14
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.393
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk, bryllup

Sånne regler er urteite og utdaterte for lenge siden. Ha på det du vil, så lenge det er pent.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 14:50   #15
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk, bryllup

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Sånne regler er urteite og utdaterte for lenge siden. Ha på det du vil, så lenge det er pent.

Jeg syns regelen om å unngå hvit kjole, fortsatt har noe for seg. Ikke minst om den er fotsid og har slep.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 14:55   #16
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.393
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk, bryllup

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg syns regelen om å unngå hvit kjole, fortsatt har noe for seg. Ikke minst om den er fotsid og har slep.

Ja, jeg regner det som overflødig å opplyse om at man ikke skal ha på seg brudekjole om man ikke er brud. Jeg tenkte alle de andre tullete reglene enkelte holder på med. "Ligget med brudgommen". Sweet lord.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 25-03-17 kl 17:44.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 15:05   #17
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk, bryllup

Jeg har kun på meg rødt i bryllup hvis jeg har ligget med brudgommen, jeg synes det er viktig å holde på vår staute, norske kulturarv!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 15:23   #18
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk, bryllup

Jeg hadde rødt antrekk i bryllup for ti år siden, og jeg har enda ikke fått anledning til å ligge med brudgommen!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 16:11   #19
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk, bryllup

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Ja, jeg regner det som overflødig å opplyse om at man ikke skal ha på seg brudekjole om man ikke er brud. Jeg tenkte alle de andre tullete reglene enkelte holder på med. "Ligget med brudgommen". Sweet lord.

Ja, jeg er helt enig i det, altså.

Jeg hadde forøvrig rød brudekjole, men jeg tror de fleste allerede skjønte at jeg hadde ligget med brudgommen, all den tid vi hadde bodd sammen i ni år i forkant.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 16:16   #20
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.499
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skikk og bruk, bryllup

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg hadde rødt antrekk i bryllup for ti år siden, og jeg har enda ikke fått anledning til å ligge med brudgommen!

Samme her, bare at det er ca 20 år siden.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no