Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Den nye regjeringen og den nye regjeringsplattformen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-18, 09:59   #1
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den nye regjeringen og den nye regjeringsplattformen

Har jeg oversett det, eller er det ingen tråd om dette?
Selv om jeg er på ferie, har jeg lest plattformen.
Hva synes FP om regjeringserklæringen, da?

Og hva synes dere Venstre-velgere om at Venstre går i regjering med FrP?


Hva synes jeg? Regjeringserklæringen er mye moreofthesame, litt bladibla og veldig lite Venstre-politikk, synes jeg. Og så forundres jeg over at venstre er i en regjering der Sylvi Listhaug mest sannsynlig skal være justis- og innvandringsminister.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-18, 10:06   #2
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den nye regjeringen og den nye regjeringsplattformen

Jeg har forlatt Venstre og er for tiden partiløs. Jeg finner ingen gode alternativer og det trenger jeg forsåvidt ikke før neste stortingsvalg (stemmer nok venstre lokalt om de stiller med samme folka).

Jeg tror denne regjeringa har mer positivt potensiale enn den forrige, men jeg mener at de burde holdt seg unna lell.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-18, 10:20   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den nye regjeringen og den nye regjeringsplattformen

Fint med ny kulturminister, stakkars likestillingen som får Miss brunost-og-kvikklunsj (jeg går ut i fra at hun også skal jobbe med diskriminering av innvandrere), skrekk og gru med Listhaug som innvandring- og justisminister (bare det å sette de to tingene sammen sier jo sitt om hva regjeringen syns om innvandring), men alt i alt så er det tross alt bedre med en del venstrefolk, enn bare høyre og Frp. Så får tiden vise hvor mye de får å si.

Selve erklæringen ser jeg ikke store endringer i.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 17-01-18 kl 10:31.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-18, 10:26   #4
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den nye regjeringen og den nye regjeringsplattformen

Jeg håper jo at Venstre skal kunne dra dem i riktig retning, og noen av de utskiftningene jeg har sett ser bra ut. Jeg tenker at hver eneste FrP-statsråd som blir byttet ut med en fra Venstre er en Bra Ting.

Jeg slites mellom at det er ekkelt at de sitter i samme rom som Listhaug, samtidig som jeg jo virkelig mener at Norge blir bedre med mer Venstrepolitikk, og det håper jeg vi får nå.

Jeg liker at de har delt undervisning og høyere utdanning/forskning, tror jeg.

Og så ser jeg at KrF er i HARNISK over at plattformen er så sekulær, så det syns jeg er finfint.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-18, 11:53   #5
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den nye regjeringen og den nye regjeringsplattformen

Fint: Sekulær plattform.

Dårlig: FrP er fortsatt med i regjering.

Det er bedre med noen Venstrefolk hvis det betyr noen færre FrP-folk, det står jeg for. Det jeg lurer på er hva Stortinget sier, de kan faktisk stoppe en mindretallsregjering.

Hege Ulstein sa mye bra i dag.

Strå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-01-18, 12:21   #6
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den nye regjeringen og den nye regjeringsplattformen

En fin ting at Per-Willy Amundsen går ut, synd de ikke tok med Per Sandberg i samme slengen.

Monica Mæland blir ny sameminister, usikker på om det betyr noen endring at det blir bytte der. Spent på om det blir ny statssekretær da.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-18, 15:36   #7
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den nye regjeringen og den nye regjeringsplattformen

Og ut med barne- og familieministeren (eller hva som er riktig tittel), det er bra!

Tenk å slå sammen innvandring og justis!! Men bra at de har skilt innvandring og integrering.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-18, 16:04   #8
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den nye regjeringen og den nye regjeringsplattformen

Jeg er enig med de fleste her, ser jeg, og så hadde jeg håpet på Abid i regjering.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-18, 16:26   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den nye regjeringen og den nye regjeringsplattformen

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og ut med barne- og familieministeren (eller hva som er riktig tittel), det er bra!

Men hun er ikke så bra hun som tar over, akkurat.

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg er enig med de fleste her, ser jeg, og så hadde jeg håpet på Abid i regjering.

Ja, det hadde vært hyggelig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-18, 16:32   #10
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den nye regjeringen og den nye regjeringsplattformen

Jeg må innrømme at jeg fortsatt er mest opptatt av alle i Venstre som før valget var så forarget over at man kunne tro at Venstre ville gå i regjering med FrP...

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-18, 16:33   #11
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den nye regjeringen og den nye regjeringsplattformen

Enig med Heilo. Jeg fatter ikke at de gjør dette.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-18, 19:12   #12
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den nye regjeringen og den nye regjeringsplattformen

Flytting av Enova, med alle sine mrd, fra oljedept til klimadept kan bety en del. Håper jeg.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-18, 20:28   #13
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den nye regjeringen og den nye regjeringsplattformen

Jeg tenker som regel, at alle påvirker mest og best ved å delta - her har Venstre mulighet til å dra politikken mer mot sentrum. Tror TSG blir en god kulturminister.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-18, 20:47   #14
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den nye regjeringen og den nye regjeringsplattformen

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Jeg må innrømme at jeg fortsatt er mest opptatt av alle i Venstre som før valget var så forarget over at man kunne tro at Venstre ville gå i regjering med FrP...

Det er jeg enig i. Jeg stemte annet. Det gjorde imidlertid vondt i sjela det også. Trasig å kjenne på å velge mellom dårlige alternativ.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-18, 20:58   #15
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den nye regjeringen og den nye regjeringsplattformen

Justis, beredskap og innvandring... Listhaug?!
Jeg er ikke overraskende, veldig skeptisk! Det er jo innenfor mitt arbeidsområde også

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-18, 21:03   #16
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den nye regjeringen og den nye regjeringsplattformen

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Jeg tenker som regel, at alle påvirker mest og best ved å delta - her har Venstre mulighet til å dra politikken mer mot sentrum. Tror TSG blir en god kulturminister.

Jo, men jeg syns da venstre burde sagt før valget at det var en mulighet for at de kunne gå inn i regjering der FrP var med.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-18, 21:24   #17
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den nye regjeringen og den nye regjeringsplattformen

Jeg synes Venstre har løyet i valgkampen. Vurderte å stemme på dem, men lot være. Takk og lov.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-18, 21:38   #18
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.976
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den nye regjeringen og den nye regjeringsplattformen

Venstre sin ryggrad gikk av samtidig med Sponheim. Uansett hvor mye man vil ha gjennomslag for sin politikk, er det begredelige greier at de er med p[ legitimeringen av denne regjeringen.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-18, 22:14   #19
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den nye regjeringen og den nye regjeringsplattformen

Jeg trodde aldri at det var en umulighet at Venstre eller KrF kunne bli med i en regjering. For meg vil det alltid være resultatene av politikken som teller - og den må vi nesten vente litt på før vi dømmer den. Det finnes flere aspekter ved å drifte en hel nasjon (med Norges utfordringer) enn synet på
innvandrings- og flyktningpolitikk. Jeg er positiv til endringene, OG Venstres inntog, men så er jeg også politisk blå.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-18, 22:30   #20
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den nye regjeringen og den nye regjeringsplattformen

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg er enig med de fleste her, ser jeg, og så hadde jeg håpet på Abid i regjering.

Det var mitt ønske også. Jeg håper dette er begynnelsen på slutten for FrP i regjering. En ren Høyre/Venstre regjering hadde vært å foretrekke.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no