Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Bolletid igjen

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-02-15, 23:16   #81
Optimist
Teacher.
 
Optimist sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Innlegg: 2.506
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bolletid igjen

Hvordan får dere vaniljekremen inni bollene? Har prøvd ulike taktikker, men det blir bare klin og jeg ender opp med å lage skolebrød.

__________________
Alle disse dagene som kom og gikk- ikke visste jeg at de var livet!
Optimist er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-15, 23:25   #82
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bolletid igjen

Opprinnelig lagt inn av Optimist, her.

Hvordan får dere vaniljekremen inni bollene? Har prøvd ulike taktikker, men det blir bare klin og jeg ender opp med å lage skolebrød.


Jeg stekte bollene uten vaniljekrem, og ventet til de var avkjølt. Deretter fylte jeg vaniljekrem på en sprøytepose med wilton tip nummer 230 (det var den tipen jeg hadde som passet best, den er lang, smal og har et passe stort hull i enden). Så tok jeg en kniv med spist håndtak og stakk inn et lite hull i siden av hver bolle og presset litt rundt inni bollen med knivhåndtaket for å lage et hull inni bollen. Så stakk jeg sprøytetipen inn i bollen og sprøytet så mye krem jeg fikk plass til inn.

Så satte jeg bollene inn i kjøleskapet for å "sette seg" litt. Smeltet deretter overtrekksjokolade og helte over bollene. Nå ligger de i fryseren og venter på en dag vi ikke er stappmette av andre boller.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-15, 23:28   #83
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.862
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bolletid igjen

Jeg lager runde, flate emner, legger på en solid skje vaniljekrem og drar til emnet rundt og kniper kantene sammen. Steker med skjøten ned. Cluet er å ha nok kant til overs til at du får deigendene til å møtes uten at det kommer vaniljekrem på dem – da holder ikke skjøten. (Samtidig blir jo bollene bedre jo mer vaniljekrem du greier å lure inn!) Det er litt tricky, og jeg får alltid noen skroteboller, men jeg synes det er så godt at det er verdt det.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-15, 23:58   #84
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bolletid igjen

Klapp/dra/kjevl ut(whatever works, jeg har barnehender som hjelper til) flate rundinger. Pass på at ikke midten blir for tynn. Legg på stoooor skei med vaniljekrem i midten. Dra sidene opp to og to; altså de to motstående sidene først og så de andre to etterpå så det omtrent blir som en....en lykkepose/pengepung, knip sammen endene godt, snurr mens du holderpå så den får vanlig bollefasong igjen. Legg på bakebrett med skjøten ned.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-15, 08:22   #85
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bolletid igjen

Jeg er litt tregere enn resten av verden og har akkurat sett den koreanske bolle-sangen. Jeg ler så jeg griner!

Ekorn!

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-15, 08:58   #86
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.862
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bolletid igjen

En øyeblikkelig klassiker!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-15, 09:01   #87
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bolletid igjen

Som jeg gleder meg til å vise den til Poden!

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-15, 17:48   #88
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bolletid igjen

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

En øyeblikkelig klassiker!

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-15, 12:46   #89
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bolletid igjen

Vi skal ha en forsinket fastelavnsbollesøndag i morgen, så leser først gjennom denne tråden nå - og ohmygod! BOLLEBOLLEBOLLEBOLLE!! og babyjesus i gjærbakst! Helt fantastisk! Som verden åpner seg når man henger på FP!

Jeg skal forresten prøve meg på mine aller første glutenfrie boller (takk til Hot Lips or oppskrift!) så jeg håper på beginner's luck.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-15, 12:53   #90
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bolletid igjen

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Vi skal ha en forsinket fastelavnsbollesøndag i morgen, så leser først gjennom denne tråden nå - og ohmygod! BOLLEBOLLEBOLLEBOLLE!! og babyjesus i gjærbakst! Helt fantastisk! Som verden åpner seg når man henger på FP!

Jeg skal forresten prøve meg på mine aller første glutenfrie boller (takk til Hot Lips or oppskrift!) så jeg håper på beginner's luck.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no