Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Bolletid igjen

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-15, 12:44   #1
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Stort smil

Bolletid igjen

På søndag er det fastelavn og jeg har allerede i tre dager tenkt på boller, så her i gården blir det full bollefest på søndag. Mannen har ønsket seg semlor, så det får han, mens jeg ikke er så glad i mandelmasse/kransekakemasse, så det blir noen boller med krem/vaniljekrem/syltetøy også.

MEN, så kom jeg over denne linken i dag, og nå sliter jeg bit time :
http://www.detsoteliv.no/recipes/38

Nå vil jeg ha boller med sjokoladekrem, sørlandsboller (det er bare SÅ utrolig godt), drømmeboller, solskinnsboller... I det hele tatt. Nå er det jo like før jeg må lage tre bolledeiger og bare "avlyse" alle planlagte middager denne helgen for å få plass til alle bollene. Evt lage VELDIG små boller og mange forskjellige fyll. Jeg sliter med skikkelige I-landsproblemer i dag med andre ord.

Skal dere ha boller i helgen?

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 13:01   #2
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bolletid igjen

Venter til jeg får et ønske om det. I fjor sto oppskrift i Aftenposten Junior, som vi måtte prøve fikk jeg beskjed om. Den var forresten veldig bra. Planen min er ny porsjon aniskringler eller Nennes rundstykker på fint mel.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 13:05   #3
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bolletid igjen

Nå trodde jeg du var gravid...

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 13:06   #4
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bolletid igjen

Jeg er vant til at fastelavnsboller er vannbakkels, så det skal vi ha til dessert den dagen.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 13:11   #5
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bolletid igjen


(Kilde: youtube.com)

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 13:24   #6
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bolletid igjen

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Nå trodde jeg du var gravid...

På tross av at jeg (allerede!!) får litt sånn babysyke når jeg ser andre spedbarn (datteren min er for søren ikke fylt 1 år enda ), så tror jeg det er like greit at det ikke var DET som var temaet.



Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.


(Kilde: youtube.com)

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 13:24   #7
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bolletid igjen

Bolle! Bolle! Bolle!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 13:25   #8
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bolletid igjen

Jeg syns det skal være bolletid mye oftere enn det faktisk er.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 13:25   #9
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bolletid igjen

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg er vant til at fastelavnsboller er vannbakkels, så det skal vi ha til dessert den dagen.

Det er egentlig jeg også vokst opp med. Mamma laget noen fantastisk gode vannbakkels da jeg var liten. Vi fylte dem enten med vaniljekrem og pisket krem, eller pisket krem blandet med et eller annet hjemmelaget syltetøy. Og melis på toppen, selvsagt. Kjempegodt.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 13:26   #10
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bolletid igjen

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Bolle! Bolle! Bolle!

Herregud, jeg kommer til å le av den sangen resten av dagen.
Og den er egentlig ganske beskrivende for mitt oppheng i boller de siste dagene.



Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg syns det skal være bolletid mye oftere enn det faktisk er.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 13:28   #11
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bolletid igjen

Vi har hørt på den sangen kontinuerlig i flere uker hjemme hos oss, så jeg sier bare «Ekorn! Ekorn!»

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 13:49   #12
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bolletid igjen

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Det er egentlig jeg også vokst opp med. Mamma laget noen fantastisk gode vannbakkels da jeg var liten. Vi fylte dem enten med vaniljekrem og pisket krem, eller pisket krem blandet med et eller annet hjemmelaget syltetøy. Og melis på toppen, selvsagt. Kjempegodt.


I fjor hadde vi med vaniljekrem inni og sjokoladeglasur på toppen. Det var så godt at jeg tror det blir en gjentagelse i år.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 13:52   #13
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bolletid igjen

Jeg har lovet ungene boller ja. De forventer hveteboller med krem og syltetøy, så da blir det det.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 13:54   #14
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bolletid igjen

Toffen, hvor har du funnet den der?

Vi skal ha helt vanlige hveteboller delt i to med krem og jordbærsyltetøy inni og melis på toppen. Noe annet ville lillesøster, vår notoriske hvetebollemedkremelsker, ikke gått med på, da hadde hun streiket.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 13:55   #15
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bolletid igjen

Jeg har mine kontakter.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 14:00   #16
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bolletid igjen

Å herregud Toffskij!
Nå vil jeg ha BOLLEBOLLEBOLLEBOLLE!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 14:03   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bolletid igjen

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Nå trodde jeg du var gravid...

Me too!

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

(Kilde:


(Kilde: youtube.com)
)

Åh, kjære vene! :Jeg dørr!

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Herregud, jeg kommer til å le av den sangen resten av dagen.

Me too!

Jeg skal bake king cake i stedet for de kjipe krembollene.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 14:10   #18
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bolletid igjen

Oi, på den linken var det mye som så veldig deilig ut. Hilsen hun som slanker seg og noterer alle kalorier på Lifesum. Neida, helgen er sånn delvis fri.

På facebook florerer det en oppskrift med hornsalt. Fristende å prøve den men skjønner ikke helt hvorfor man skal ha i hornsalt.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 14:21   #19
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bolletid igjen

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Me too!

Åh, kjære vene! :Jeg dørr!

Me too!

Jeg skal bake king cake i stedet for de kjipe krembollene.


King cake? Enlighten me please.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 14:21   #20
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bolletid igjen

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Oi, på den linken var det mye som så veldig deilig ut. Hilsen hun som slanker seg og noterer alle kalorier på Lifesum. Neida, helgen er sånn delvis fri.

På facebook florerer det en oppskrift med hornsalt. Fristende å prøve den men skjønner ikke helt hvorfor man skal ha i hornsalt.


Ikke jeg heller. Håper noen andre her vet det, så jeg kan evt vurdere det dersom det er VELDIG lurt.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no