Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva spiser dere i helgene?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-15, 11:57   #21
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva spiser dere i helgene?

http://www.veganeren.com/2011/08/den...uktguiden.html

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-15, 11:58   #22
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva spiser dere i helgene?

Du bor jo i UK, og der har de nok et bedre utvalg enn her, vil jeg tro!

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-15, 12:01   #23
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.183
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva spiser dere i helgene?

Takk!

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-15, 12:47   #24
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva spiser dere i helgene?

Fredag taco, lørdag pizza fra bunn og søndag gryte av et slag. Is til dessert hvis vi har husket det.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-15, 12:56   #25
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva spiser dere i helgene?

Fredag er tacodag. Lørdag blir det som regel kylling av noen slag eller biff, spørs hvem som lager mat Søndag varierer veldig på om vi er ute på noe med ungene, det er ofte hånball søndager vinterhalvåret og fotball sommeren. Dessert er vi dårlig på men hender vi slår til der også.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-15, 12:57   #26
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva spiser dere i helgene?

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Vi har gjerne taco eller pizza på fredagene.
Lørdag og søndag varierer mye mer.
I dag skal vi ha kyllinggryte og i morgen fiskeboller.

Jeg er vant til "søndagsmiddag", men har ikke orket med å innføre det, for ungene spiser veldig lite av den sorten mat.

Det hender vi har søndagsmiddag, men da av typen sunn mat og litt gammeldags som kjøttkaker, lapskaus ol. Stek og slike ting har vi visst aldri, for det spiser de så lite av.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-15, 12:57   #27
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva spiser dere i helgene?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Ingen dessert??

Sjeldent. I så fall blir det is.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-15, 12:58   #28
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser dere i helgene?

Vi har gjerne ganske så tradisjonell søndagsmiddag (elgstek i morgen). Fredag og lørdag har vi ikke noen tradisjoner, vi har nesten aldri taco for eksempel. Hjemmelaget pizza hender.

Dessert har vi ikke, men vi har lørdagsgodt i en bolle vi deler.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-15, 12:58   #29
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva spiser dere i helgene?

Vi har ikke noe helt fast, men fredag har vi voksne ofte taco eller noe annet på kvelden, mens ungene får pannekaker eller pasta på ettermiddagen. Lørdag har vi gjerne pizza, noe pastabasert eller vi lager noe på kvelden. Ofte vafler e.l. til lunsj eller litt utpå dagen enten lørdag eller søndag. Søndagsmiddag varierer, sjelden veldig tradisjonelt med steik osv. med mindre vi har eller er på besøk. Jeg har en aktivitet seint søndag ettermiddag nå, så da er det ofte litt raske middager før jeg drar. Veldig sjelden dessert, men ungene får litt sjokolade eller kjeks på lørdagene som regel, og mannen kjøper seg også noe godt. Jeg spiser lite søtt, så det er sjelden vi har fellesdessert bortsett fra hvis vi har besøk. Så i grunnen lite fastlagt. Jeg prøver hardt å få til en fellesbrunsj med egg og rundstykker og slikt en av dagene, men jeg har en vanskelig gjeng å koordinere matbehov med (sultne på forskjellige tider, soving osv), så det lykkes ikke alltid. Jeg er oppvokst med risengrynsgrøt hver lørdag, og vi har prøvd oss litt på det, men ingen av ungene er så begeistret for det og jeg skal helst ikke ha sånn mat, så da er det ikke så mye vits i å presse frem en tradisjon.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-15, 14:31   #30
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser dere i helgene?

Helgene kommer for ofte til å ha en fast middagstradisjon. Taco hver fredag og pizza hver lørdag (eller hvilken som helst mat som ble gjentatt så ofte) hadde jeg blitt ufattelig lei av. Så tradisjonen her er å ha det av og til. Vi har ganske variert mat i helgene, om det er avansert eller kjappere mat kommer an på hva programmet forøvrig.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-15, 14:45   #31
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser dere i helgene?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Det høres veldig koselig ut. Mine barn er litt for små til å ha tålmodighet til et sånt opplegg, men god lørdagsmiddag har jeg lyst på. En god anledning til å teste ut en av de mange oppskriftene jeg har tatt vare på men aldri prøvd ...

Det er kjempekoselig.
Våre jenter var ca 6 og 12 år da vi virkelig etablerte denne tradisjonen, og har satt veldig pris på det. Overnattingsvennene deres har helt tydelig vist at det var morsomt å komme i "lørdagsselskap" til oss.
Nå er vi bare to voksne hjemme, men det hender vi har barnebarnet på overnatting, og hun er også familiær med konseptet, og er veldig opptatt av hva vi skal ha til dessett og hvilke servietter vi skal bruke, og deltar med liv og lyst både å forberedelser og "selskap".

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-15, 16:20   #32
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.894
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva spiser dere i helgene?

Vi har ganske ofte, men slett ikke alltid, mexicansk mat (ikke nødvendigvis taco altså) eller pizza på fredagen. På lørdag og søndag har vi ofte mat som er litt mer tidkrevende å lage. Hva det er varierer. LilleVenn vill nok gjerne hatt taco hver fredag, men det orker slettes ikke vi voksne.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-15, 16:29   #33
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva spiser dere i helgene?

Vi har stort sett taco eller fijatas på fredagskveldene. På lørdagen går det i hjemmelaget pizza med kjøttpølser, lasagne, biff eller noe med kylling. Gjerne indisk gryte eller tandoori.
På søndagene burde vi vel hatt stek eller noe i den duren men det blir ofte en eller annen form i ovn med ost over.
Litt av et pes for tiden siden jeg prøver alt jeg kan å holde meg unna karbo-mat. Nå har mannen begynt å trene også så det er jo ikke til å tru.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-15, 17:14   #34
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva spiser dere i helgene?

Vi har taco, lasagne, pizza, pølser, hjemmelagde hamburgere, tikkamasala, gryteretter og kylling med bacon i form.
I dag skal vi ha kylling med bacon, gratinert i en blanding av creme fraiche og baconost.
Servert med hvitløksbaguetter, båndspaghetti og salat.
Søndager hender det at vi har stek, eller bare en vanlig hverdagsmiddag.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-15, 17:18   #35
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser dere i helgene?

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Du bor jo i UK, og der har de nok et bedre utvalg enn her, vil jeg tro!

Åh ja, Cheezly er min favorittost til pizza, og den ER jo fra England!
Du aner ikke hvor heldig du er som bor i vegan heaven, Frukt. Du har jo velge og vrake i melkefrie greier. Da jeg var i Camden i forfjor, hadde jeg med meg ca. 25 kg mat i kofferten hjem, mest ost.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-15, 17:20   #36
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser dere i helgene?

Her er det tex-mex på fredagene og pizza på lørdagene, med få unntak. Jeg elsker jo texmex og pizza, og blir aldri lei, men kunne godt hatt noe annet altså. Men ungene SKAL ha pizza hver eneste lørdag, "ellers GÅR det ikke". Så det er bankers. Greit for meg, ingen av oss blir leie, vi har jo de andre dagene i uka til å variere masse.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-15, 17:32   #37
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva spiser dere i helgene?

Vi har ofte taco, pizza, biff, lasagne, spareribs, raclette eller noe annen snaddermat. Vi prøver å ha dessert i ukedagene med ungene her, mens i helgene har vi lørdagsgodt. Med dessert er det fruktsalat med bær eller yoghurt med bær i.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-15, 17:41   #38
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.340
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva spiser dere i helgene?

Pizza, taco, nachos, pastasalat, lasagne, chilli con carne, biff f. eks.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-15, 17:48   #39
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva spiser dere i helgene?

Nachos burde være innafor.

I dag skal vi ha denne oppskriften: http://www.godt.no/#!/oppskrift/2284...aa-20-minutter

Vi har ofte taco eller pizza. Noen ganger lager mannen litt mer skikkelig helgemat som biff, andebryst, lammekotelleter osv.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-15, 18:23   #40
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva spiser dere i helgene?

Vi har vel ofte taco når guttungen er hjemme, lasagne, tikka masala, sushi, kjøttboller eller lignende - men egentlig ikke noe spesiell helgemat

Mini er jo borte annenhver helg, da pleier vi å passe på å få laget "sær" mat ala raw food, aubergine pizza, salater, fiskeretter og den slags..

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no