Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Noen som kan hjelpe meg med elg indrefilet??

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-12, 21:16   #1
lillemy01
Erfaren
 
lillemy01 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 800
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Noen som kan hjelpe meg med elg indrefilet??

Hjelp

En venn av meg spurte meg om ikke jeg kan lage en hel elg indrefilet til han og noen kompiser. Jeg svarte selvsagt eplekjekt at jada selvsagt kan jeg det

Vel jeg har aldri laget det før og såvidt spist det før. Hvordan gjør man det? Hva passer til? Skall den helstekes eller i skiver? Er den lik okse indrefilet?? Altså at den kan være rå eller ganske rå? Eller går ikke det? Kjenner meg en smule stressa her da dette selvsagt gjelder morgen dagen og jeg har null tid til noe forberedelser..

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 21:28   #2
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som kan hjelpe meg med Elg indrefilet??

http://www.matprat.no/gjester/gjeste...efilet-av-elg/

Denne ser grei ut å følge. Vi lager den uten urtene.
Og så lager vi soppstuing til. Og gjerne asparges og andre grønnsaker om man ønsker.
Fløtegratinerte poteter er jo snadder.

Soppstuingen lager vi ved å surre hakket løk til det er mørt. Deretter surrer vi fersk opp, og heller over fløte. Ekte smør selvfølgelig, og krydrer enkelt med salt og pepper. Kan trenge en dæsj sukkerkulør for fargens skyld.

Det enkle er ofte det beste.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no