Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Deadlinejunkies, vi?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-12, 18:22   #1
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.539
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Deadlinejunkies, vi?

Det slår meg at vi gjør ting litt i siste liten...

Vi flytter om under fire uker.
Så i morgen kommer takstmannen.
På tirsdag kommer fotografen.
Ja, huset ser ikke akkurat klart ut enda, men vi kommer vel i mål. Må jo det.
Torsdag legges det på nett, fredag i avis, mandag 14 har vi vi etter planen visning.

Jeg leser i avisen at i snitt tar det 29 dager fra et hus legge på finn til det er solgt, i Bergen tar det 12. Om alt går som vi, megler og naboer regner med, vil vårt hus være solgt 5 døgn etter at det legges på finn... Det bør det, vi har ikke tid til flere visninger, helga etter visning kommer pappa med stor bil og henter ting som vil få det til å se vel tomt ut her, og helga ett det igjen tømm vi resten. Men altså i fjor ble det solgt seks hus i borettslaget, alle gikk dagen etter visning, i år er det ikke lagt ut noen, og interessen er der. Så alle regner med at dett går etter første visning.

Utvasken tror jeg vi betaler oss ut av, og overtagelse ordner megler uten oss.

Jadda.

Det er ganske nøyaktig tre mnd fra jeg fikk jobbtilbudet som avgjorde flyttedato, til vi drar. Vi trengte å få ut et par lass med møbler før vi kunne ha visning. Men skulle ha meglere inne for vurdering før påske var planen. Mannen var sengeliggende i to uker med bihulebetennelse, vi kom litt på etterskudd med ryddingen, kan man si...

Men nå er vi da igang. Bare at nå har altså jeg blitt syk. Ikke helt sånn sengeliggende, antibiotikakur og denslags, men først forkjølet med feber, deretter oppdaget jeg hvor jeg har en bihule, for sannelig fikk jeg vist bihulebetennelse, dog ikke sånn kraftig som mannen da, så det går nok over. Men i mellomtiden er jeg dønn sliten, og synes det er urettferdig at å være tett i nesen og området der skal gjøre at beina mine er så tunge og slitne at jeg ikke orker ta en dusj fordi jeg ikke orker å stå...

Men vi skal rydde i kveld, takst i morgen, og rydde massivt i helgen, dvs, sånn der overflatetømming, pynting og styling, sånn at det er klart for foto på tirsdag. Og visning ei lita uke senere.

Jada, alt helt i siste liten.

Folk er overrasket når jeg sier vi skal flytte i pinsa. Og nei, huset er ikke solgt, vi sikter på visning fjortende mai. Jepp, flytter om tre og en halv uke, så vi har visning om halvannen. Ja, for man har jo ikke annet å gjøre på de siste to ukene, enn å shine hus til visning, ha visning, følge budrunde (håper vi) og kontraktsmøte. Sånn innimellom avslutning på jobb, siste dag i barnehagen, helsestasjonstime for Mikro. Ja, og avsluttende møte i det foreldreveiledningskurset jeg har gått på i regi av barnehagen nå i vår.

Jupp, sånn er visst vi.

Nå må jeg bare velge mellom å dusje, så jeg har rent hår til takstmannen kommer i morgen, jeg kan ikke helt huske når jeg vasket håret sist, men det trengs nok. Eller å forsøke å få stua litt trivligere (her er kasser overalt) eller badet, som bærer preg av ar jeg ikke har gjort det jeg burde med klesvasken de siste dagene. Sånn siden jeg altså egentlig ikke orker det spøtt.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 20:30   #2
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Deadlinejunkies, vi?

Oj heisann. Du har ikke tenkt å ha det kjedelig de neste ukene skjønner jeg. Vel pyttsann, det ordner seg jo helt sikkert, og jeg krysser fingerene for at tidsskjemaet holder og at huset er solgt omtrent før dere får sukk for dere.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 20:33   #3
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.539
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Deadlinejunkies, vi?

Det eneste som er kjedelig er st mitt forsøk på å plukke sammen lekene ungene har dradd utover gulvet resulterte i svettebyge og behov for å sette meg ned, og kommentar fra mannen om å ikke presse meg...

Jeg fikk nå utdelt en mindre anstrengende oppgave, plukke ut papirer med personnummer fra en pose som skal kastes. Omtrent det nivået fungerer jeg på...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 21:36   #4
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deadlinejunkies, vi?

Det går så fint atte!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 21:39   #5
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.115
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Deadlinejunkies, vi?

Er jo grenser for hvor mye man må rydde før takst, da. Vi hadde ca samme tidsintervall på salget som dere, gikk så fint så.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 21:43   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Deadlinejunkies, vi?

Dette kommer til å gå fint, bare vent og se. Hjelper jo også at det er et lettsolgt hus!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 21:53   #7
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.539
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Deadlinejunkies, vi?

Til takst gidder vi ikke rydde sånn veldig nei, det er frem mot tirsdg vi jobber nå.

Men sope opp leker fra gulvet er nå sånt som er greit å gjøre uansett. Selv om Mikro der utover en god del av det igjen i morgen før takstmannen kommer, og knerten enda mer når han kommer hjem, ogå skrapet vi sammen igjen på kvelden.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 15:41   #8
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.539
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Deadlinejunkies, vi?

Takstmannen har vært her, det gikk som ventet fint, nå trenger han bare noe info megler har bestilt fra borettslaget, så er den klar mandag eller tirsdag.

Huset har på et vis vokst en kvadat siden vi kjøpte, det har nok med avrundinger og nøyaktighet på loftet å gjøre, der er det nemlig skråtak.

Så da er det ryddehelg, og så foto.

Jepp, vi har å gjøre på, mannen sier vi skal våge oss på nye IKEA Åsane i morgen også... Vi trenger ett og hitt før foto, nemlig.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 22:08   #9
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.539
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Deadlinejunkies, vi?

I morgen kommer fotografen.

Så her jobbes det på spreng.

Kjøkkenet er nesten ferdig, få bort noe greier som står på gulvet, papirinnsamlinga, støvsugeren og en pose med plastposer. Og posene som henger med Plastinnsamling og glassinnsamling. Og vaske gulvet, så er det nok greit.
Vasken skinner, komfyren er ren, benkene nesten helt tomme, litt som står igjen til frokosten i morgen, så forsvinner det.
Ja, forresten, det står etnpar kasser oppå toppen av innredninga som må vekk da.

Ut har det kommet blomster i blomsterkassa, jeg skal rydde litt i bedene i morgen, mannen styrer med utemøbler og sånn. Grunnet været har vi ikke fått malt det som burde, så vi får be ham ta bilde i en retning så det ikke viser.

Jg får gå løs på neste rom, stue eller bad. Eller gjesterom, eller entre. Sistnevnte har jeg pusset speildørene i, må bare få bort alle sko og jakker. Det er overkommelig. Badet er litt mer å gjøre, og stua enda mer. Men hey, bilde over hull i veggen er på plass, nytt bord er montert, blomster står i vasen og stadig flere hyller er ryddige. Det går rett vei.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15

Sist redigert av Malama : 07-05-12 kl 22:36.
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 22:19   #10
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Deadlinejunkies, vi?

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 22:37   #11
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.539
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Deadlinejunkies, vi?

Matpausen over, tilbake til arbeidet. Snart badet, tenker jeg, men nå er mannen der og rydder bort fra hylla si, så jeg tusker litt på stua så lenge.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 23:53   #12
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Deadlinejunkies, vi?

Vet du, vi er i samme prosess, men jeg kunne virkelig ønske at flyttetidspunktet vårt var i pinsa. Vi flytter ikke før rundt 16. juli. Jeg synes det er en evighet til. Jeg jobber også best under press, merker at jeg ligger litt på latsiden nå. Tror visningen her blir 14. eller 15. Vinduene vaskes, det er det jeg gruer meg aller mest til. Jeg hater å vaske vinduer. Hadde det bare vært mer enn 4-5 varmegrader hadde jobben vært mye hyggeligere.

Skal dere flytte langt?

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 08:10   #13
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.539
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Deadlinejunkies, vi?

Ja, vi flytter fra Bergen til Sunnmøre, 37 mil, så det er et stykke.

Flyttedatoen snart er jo en fordel på en måte, men vi kan jonikke regne med så snarlig overtagelse, og har allerede overtatt vårt nye hus, så det blir litt lenge med to hus, og derved dobbelt lån, da. Litt lite økonomisk, men praktisk var det sånn det måtte bli. Vi håper på snarlig overtagelse da.

Vinduer ja, jeg må ta kjøkkenvinduene, de ser ikke ut. På stua tok jeg sist helg, resten av huset vet jeg ikke om jeg gidder ta til i dag, jeg skal sjekke, men egentlig tror jeg å fjerne rester av glass aking forrige eier hadde hatt på dem som pynt eller noe (?) er nok.

Nsten seks timer igjen, her jobbes det på full speed.

Ingen som skal si at vi er kronisk TIDELIG ute i alle fall, men vi kommer nok i mål, flytter ting fra et rom til et annet og sånn. Mannen bærer en del ut i garasjen, bestemmer fyren seg for å ta bilde inni garasjen får han heller bære det ut igjen.
(mannen har hjemmekontor, men begynner ikke før ni, så han jobber i huset nå)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 14:51   #14
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.539
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Deadlinejunkies, vi?

Sånn, da har vi flyttet rundt på ting og tang etter fotografens ordre, så får vi se hvordan det blir, de skal være klare i morgen formiddag. Nå må vi bare finne igjen søt. I har gjemt unna, og blir klar for visning om ei uke. Hvor vi da skal gjøre av alt... Ja, det blir mere i garasjen da, i dag slang vi jo bare stellebordet på gangen, barnestolene på kjøkkenet når stua ble tatt og denslags.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no