Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvilken kjøkkenleverandør anbefaler du?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-03-19, 20:27   #21
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenet er anført anbefaler du?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Hva skal det egentlig stå i overskriften? Nå orker jeg ikke å gruble mer på det tror jeg.

"hvilken kjøkkenleverandør anbefaler du". Skjønner ikke helt hvorfor autocorrect synes den andre overskriften var mest logisk.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-19, 20:32   #22
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenet er anført anbefaler du?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Ikea har jo fjernet 10cm fra sokkelen og puttet den inn i skapet. Derfor er de 80. Beina er mye lavere enn andre selskaper.

De har veggskap i 40,60 og 80 cm høy så det er fult mulig å justere for lav takhøyde. Vi skal bygge et lite kjøkken nå hvor det i ene siden bare er 189 høyt til taket, da minsker vi bare overskapet.

De eneste jeg finner i 80 er med horisontale dører, kan man få det til vanlige også?

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-19, 20:42   #23
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenet er anført anbefaler du?

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

De eneste jeg finner i 80 er med horisontale dører, kan man få det til vanlige også?

De har disse, iallfall: https://www.ikea.com/no/no/p/metod-v...gra-s39918679/

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-03-19, 21:02   #24
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenet er anført anbefaler du?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

De har disse, iallfall: https://www.ikea.com/no/no/p/metod-v...gra-s39918679/

De er 100 cm høye, det har vi ikke plass til.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-19, 21:15   #25
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenet er anført anbefaler du?

Sorry, har ikke fulgt med ordentlig. Trodde du mente i 80cm bredde.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-03-19, 21:20   #26
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenet er anført anbefaler du?

Mange forskjellige i 80 høyde, horisontale, vertikale, vitrine, med skuffer nederst, hjørne, med plass til micro, 20, 30, 40, 60, 80 brei.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-03-19, 23:39   #27
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenleverandør anbefaler du?

Jeg har HTH. Ville valgt ikea om jeg skulle valgt nå, tror jeg.

Enten det, eller helt ut med uno form eller noe fra en møbelsnekker.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-19, 23:59   #28
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenet er anført anbefaler du?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Signerer Pelen over her. Kvik er for høyt for meg på 167 cm, selv på det laveste, så derfor utgikk det her.

Jeg er halvannen cm høyere enn deg og har aldri funnet høyden på kvik-kjøkkenet problematisk. Aldri tenkt at det var et problem en gang.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-19, 00:03   #29
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenet er anført anbefaler du?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Mange forskjellige i 80 høyde, horisontale, vertikale, vitrine, med skuffer nederst, hjørne, med plass til micro, 20, 30, 40, 60, 80 brei.

Jeg finner ingen av de på ikea sine sider. Finner kun horisontale. Det er mange i 80 bredde da.

https://www.ikea.com/no/no/cat/veggskap-23608/

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-19, 00:26   #30
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenet er anført anbefaler du?

Jeg syns det er vanskelig å finne alle mulighetene på nettsidene til ikea, men har ofte fått god hjelp i varehuset.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-19, 00:45   #31
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenet er anført anbefaler du?

Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.

Jeg er halvannen cm høyere enn deg og har aldri funnet høyden på kvik-kjøkkenet problematisk. Aldri tenkt at det var et problem en gang.

Men en hel cm utgjør mye Neida, det er nok mange som ikke har trøbbel med det, men jeg merket at jeg løftet skuldrene i arbeidshøyde, og det tåler ikke mine skuldre. Det var akkurat i det momentet at Kvik hadde økt høyden, så de nevnte at det var noen flere som hadde bemerket dette samme.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-19, 10:30   #32
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenet er anført anbefaler du?

Går man inn der man tegner kjøkken på hjemmesiden til ikea så finner man alle mulige modeller. Der er alt sortert etter størrelse.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-03-19, 10:34   #33
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenet er anført anbefaler du?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Men en hel cm utgjør mye Neida, det er nok mange som ikke har trøbbel med det, men jeg merket at jeg løftet skuldrene i arbeidshøyde, og det tåler ikke mine skuldre. Det var akkurat i det momentet at Kvik hadde økt høyden, så de nevnte at det var noen flere som hadde bemerket dette samme.

Jeg er også 1.67, og syns høyden på Kvik er helt topp. Mannen er 1.70, han syns den er for høy.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-19, 11:23   #34
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.441
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenleverandør anbefaler du?

Jeg er 163 cm og lever fint med Kvik som visstnok er bra til folk på 170cm og over. Det er ikke noe problem å kutte grønnsaker etc på litt høy benk. Baking og ting som jeg trenger mere krefter til tar jeg på kjøkkenbordet.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-19, 12:13   #35
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenleverandør anbefaler du?

Er det ikke sokkelbeina som bestemmer høyden på benken?
Hvor høy er Kvik-benkene da?
Spør fordi jeg skulle hjelpe ei venninne å planlegge kjøkken, og ho har foreløpig sett på Kvik.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-19, 12:33   #36
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenleverandør anbefaler du?

Vi har nytt Kvik-kjøkken. På grunn av høyden (og fordi den er veldig fin), valgte vi en tynn komposittplate. Det sparte minst to cm i forhold til en vanlig treplate. Det er fremdeles noe høyt (jeg er 1,64), men det går helt fint.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-19, 15:38   #37
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.441
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenleverandør anbefaler du?

Skap 80 cm + sokkel 12 cm + benkeplate 3 cm blir 95 cm sier Kvik

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-19, 16:26   #38
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenleverandør anbefaler du?

På ikea er beina bare 8cm.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-03-19, 16:54   #39
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenleverandør anbefaler du?

IKEA! Mye for pengene.
Jeg liker de nye skrogene deres med mer plass og lavere sokkel..

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-19, 12:25   #40
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken kjøkkenet er anført anbefaler du?

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

Vi har kjøkken fra Strai. Veldig bra kvalitet på skrogene, kommer med ferdig monterte moduler, og vi fikk veldig bra service på butikken. De har mange gode løsninger også, så du er garantert en løsning som passer.

Er Strai mye dyrere enn Kvik/IKEA?

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no