Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

En rettferdig jul

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-15, 11:33   #81
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.784
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En rettferdig jul

Litt på sida kanskje, men Unicef tilbyr julekort i år der man kan ha eget bilde og egen tekst også så vidt jeg husker. Det blir definitivt julekortbestilling derfra i år i stedet for en av de vanlige fotoleverandørene.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-15, 14:28   #82
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.206
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En rettferdig jul

Jeg bestilte til og fra lapper fra Kirkens Bymisjon i går. Synes de er fine. De gjør så mye bra.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-16, 23:47   #83
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.206
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En rettferdig jul

Dytter opp denne, jeg. Kanskje det er kommet til nye nettbutikker det siste året?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-16, 13:48   #84
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.823
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: En rettferdig jul

Takk for dyttet millact.

I år planlegger jeg skolegang, opplevelser og hjemmelagde ting. Dessverre får ingen selvtørkede urter i år, jeg glemte å høste dem inn. Men saft, syltetøy og marmelader kan det fortsatt blir, jeg har mengder av ferdigrenset bær i fryser'n.

Jeg bruker selvsagt økologisk sukker, men jeg lurer på om det går an å få tak i Fairtradesukker i Oslo-Ski-aksen? Er det bare jeg som er dårlig på søk?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-16, 15:09   #85
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.272
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En rettferdig jul

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Takk for dyttet millact.

I år planlegger jeg skolegang, opplevelser og hjemmelagde ting. Dessverre får ingen selvtørkede urter i år, jeg glemte å høste dem inn. Men saft, syltetøy og marmelader kan det fortsatt blir, jeg har mengder av ferdigrenset bær i fryser'n.

Jeg bruker selvsagt økologisk sukker, men jeg lurer på om det går an å få tak i Fairtradesukker i Oslo-Ski-aksen? Er det bare jeg som er dårlig på søk?

Dansukker har noen fairtrade-sukker, men tror det bare er grovkornet rørsukker og mørk muscovado.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-16, 15:39   #86
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.823
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: En rettferdig jul

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Dansukker har noen fairtrade-sukker, men tror det bare er grovkornet rørsukker og mørk muscovado.

Herrejemini, jeg trenger et slag i hodet. Nærgrønnsaksbutikken min har Fairtradesukker av flere typer, ikke bare diverse brunt. Takk Tally, for å sette meg på plass.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-16, 15:46   #87
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.272
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En rettferdig jul

Ikke meningen å sette deg på plass, det var bare et tips. Men så bra at næbutikken din har godt utvalg! Meny pleer også å ha noe.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-16, 16:18   #88
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: En rettferdig jul

For en kjempefin tråd

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-16, 23:05   #89
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.206
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En rettferdig jul

Er det noen nettbutikker (evt fysiske butikker) som selger fairtrade sjokolade, kaffe og te?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-16, 11:30   #90
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.209
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En rettferdig jul

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Er det noen nettbutikker (evt fysiske butikker) som selger fairtrade sjokolade, kaffe og te?

Butikken "Etikken" i Trondheim har også nettbutikk. De selger både kaffe, te og sjokolade.

http://shop.etikkentrondheim.no/nettbutikk?4

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-16, 11:37   #91
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.272
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En rettferdig jul

Nettbutikken til Friends Fairtrade fungerer fortsatt: http://shop.friendsfairtrade.no/Shop...stselgere/73/1

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-16, 13:52   #92
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.740
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: En rettferdig jul

Her skal Odd Fellow ha julemarked til inntekt for Redningsselskapet, så da blir det noen julegaver derfra, tenker jeg. Litt kaker og syltetøy og whatnot. Vet ikke om det er innenfor "Rettferdig", men pengene går i hvert fall til et godt formål.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-16, 13:24   #93
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: En rettferdig jul

I år er det en del julegavemottakere i kategorien "tanter, søskenbarn og andre nære, men likevel litt perifere i gavesammenheng" som får rosa sløyfe-kopp til jul. Vet ikke helt om det går inn under kategorien "rettferdig" gave, men det er i alle fall en gave som støtter opp om et godt formål.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no