Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Har folk stasjonær PC i 2013?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-12-13, 13:51   #41
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.286
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har folk stasjonær PC i 2013?

Jeg holder på å vurdere å skaffe meg en iMac, for å ha som stasjonær, både for meg og ungene. Men vet ikke helt om behovet virkelig er der.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-13, 14:17   #42
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har folk stasjonær PC i 2013?

Mannen har, men den brukes kun til spilling en gang i blandt. Ellers bruker vi bærbare og div. nettbrett.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-13, 15:27   #43
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har folk stasjonær PC i 2013?

Vi har et digert beist stående i kontorkroken, den brukes kun til streaming av diverse film. Utover det har vi to ipader og fem bærbare.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-13, 21:49   #44
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har folk stasjonær PC i 2013?

Vi har! Den står på kontoret. Jeg foretrekker glatt den fremfor den bærbare til absolutt alt bortsett fra at sittekomforten er bedre med den bærbare (sofaen!). Jeg synes det er mye kjappere når jeg sitter skikkelig og har ei lydig mus fremfor den bærbare med den rare måten å bruke mus på. (Jeg vet man kan bruke mus til bærbar også, men det blir ikke det samme) Ofte bruker jeg iPad og evt laptop til å surfe og orientere meg, men flytter meg til den stasjonære hvis jeg skal jobbe med noe, sende Mail, bruke nettbank eller shoppe på nett.
Mulig jeg er veldig gammeldags? Jeg er slett ikke god venn med den bærbare jeg i følge skolen MÅTTE ha, som jeg kjøpte i høst.

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-13, 21:55   #45
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har folk stasjonær PC i 2013?

Jeg har en mac mini, altså stasjonær Mac. Å den står i stua. Den bruket Snoopy til å gjøre lekse på its learning, styre musikk på anlegget, jeg ser på nedlastet serier på den. Surfe her inne. Osv Osv alt man gjør på en pc
Jeg har ikke bærbar pc lengre.ser ikke vits med å ha en pc som tar opp plass på stuebordet og lager rot når jeg sitter mye bedre ved pcbordet
Turbo har bærbar pc.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-13, 23:41   #46
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.595
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har folk stasjonær PC i 2013?

Vi har ikke stasjonær, funker fint uten.

Printeren står på en pult som er "kontoret" oppe på loftet (som ellers fungerer som lekerom) hvor der også er en stor skjerm og tastatur til å koble laptop på, brukes i jobbsammenheng om vi ønsker større skjerm. (Jeg gidder oftest ikke, og velger meg oppgaver jeg klarer meg uten stor skjerm på når jeg jobber hjemme..)

Papirer... det har vi ikke i den sammenheng, hvilke papirer tenker du på? Permer? Med hva? Vi har bokhyller på gjesterommet da, med alt det vi hadde med oss på flyttelasset som vi ikke vet hvor vi skal gjøre av. Men altså.

Nei, stasjonær har vi ikke. Savnet det ikke heller.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-13, 23:55   #47
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har folk stasjonær PC i 2013?

Nå var det fristende å spørre her i stedet for å lage en ny tråd: Har folk cd -spiller i 2013? Trenger man det? Hilsen lykkelig Genevajulegavemottaker som ikke har cd-spiller på laptopen heller. Og det gamle stereoanlegget er kastet ut, og vi kan jo spille cd-er på stasjonær pc eller annen laptop, men det blir liksom ikke det samme...

Men jeg har ikke spilt cd-er på år og dag. Kom ikke engang på det før jeg fikk en hjrmmesnekra jule-cd i gave.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-12-13, 23:57   #48
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har folk stasjonær PC i 2013?

Malama: Brev fra banker, lønnsslipper, lånepapirer, kvitteringer. Sukk. Det er bare vi som aldri gidder å rydde. Mannen nekter å bruke arkivmapper, og han synes det er kjedelig å ta hull i papirer og arkivere. Men vi har permer. I teorien. Og så ligger det strødd minnepenner, andre penner, ting og tang vi skal se på, men ikke har kommet så langt som til å se på osv osv.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-12-13, 00:00   #49
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.595
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har folk stasjonær PC i 2013?

Får lønnslippen på e-post, lånepapirene har vi nok i det er "som vi ikke har gjort av fra vi flyttet", og brev fra banken ligger også i nettbanken, kvitteringer sparer vi i liten grad på utover at vi av og til husker å ta vare på de som har med garantier å gjøre...i så fall enten på kjøleskapet (Jepp, serøst, vi har hatt noen der til lenge etter garantien var utløpt...) eller på mer eller mindre tilfeldige steder.

Vi er nok ikke så flinke til å ta vare på papirer, rett og slett.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-13, 00:04   #50
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har folk stasjonær PC i 2013?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Får lønnslippen på e-post, lånepapirene har vi nok i det er "som vi ikke har gjort av fra vi flyttet", og brev fra banken ligger også i nettbanken, kvitteringer sparer vi i liten grad på utover at vi av og til husker å ta vare på de som har med garantier å gjøre...i så fall enten på kjøleskapet (Jepp, serøst, vi har hatt noen der til lenge etter garantien var utløpt...) eller på mer eller mindre tilfeldige steder.

Vi er nok ikke så flinke til å ta vare på papirer, rett og slett.

Vi tar ikke vare på mye, faktisk, men det kommer ofte brev. Mannen bytter bank som andre bytter skjorte, og det er stadig lånepapirer. Og kommunen sender visst ikke lønnsslipper på epost. Hehe. Men det er liksom alt mulig. Nå ble hunden operert og vi skal ha oppgjør med Agria. Det kommer brev fram og tilbake og kvitteringer skal sendes. Alt hoper seg opp.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-12-13, 10:20   #51
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.497
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har folk stasjonær PC i 2013?

Papirpost? Det får jeg så å si aldri.
Kvitteringer som jeg vil ta vare på i tilfelle reklamasjon o.l. putter jeg i en beholder i kjøkkenhylla. Når den blir full tenker jeg det er bare å ta ut bunken og begynne å kaste nedenfra.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-13, 10:28   #52
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har folk stasjonær PC i 2013?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Papirpost? Det får jeg så å si aldri.
Kvitteringer som jeg vil ta vare på i tilfelle reklamasjon o.l. putter jeg i en beholder i kjøkkenhylla. Når den blir full tenker jeg det er bare å ta ut bunken og begynne å kaste nedenfra.

Vi får en del papirpost. En god del, egentlig. Noen regninger (men ikke mye), litt her og der. DnB sender en del i posten, faktisk.

Vi tar vare på alle kvitteringer. Det gjorde vi aldri før, men det har vist seg nødvendig. Det tar mye plass.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-12-13, 12:12   #53
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har folk stasjonær PC i 2013?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Nå var det fristende å spørre her i stedet for å lage en ny tråd: Har folk cd -spiller i 2013? Trenger man det?

Ni. Vi kvittet oss med CD-spiller i 2008, lastet alle CD'ene inn i iTunes og la dem på loftet. Vi bruker stort sett spotify nå. I tillegg har vi kvittet oss med det mest av bøkene, vi bruker bare Kindle, mannen og jeg.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-13, 12:23   #54
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har folk stasjonær PC i 2013?

Vi bruker ikke stasjonær pc. Store skjermer kobles også til lap top, og bilde-/filmredigering gjøres på mac. Selv på jobb har jeg kun bærbar. Datarommet ditt kan bli walk in closet. Bod. Bibliotek (evt i form av en liten hylle til kindlen).

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-13, 13:43   #55
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.221
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har folk stasjonær PC i 2013?

Vi har ikke stasjonær pc. Det har vi ikke hatt siden 2007 eller noe sånt. Vi byttet ut stereoanlegget i stua i fjor, da heiv vi ut cd-spilleren. Men mannen er ikke helt digital ennå så han spiller cd'er på PS3 for den er koblet til forsterkeren.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-13, 13:50   #56
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har folk stasjonær PC i 2013?

Brukte kun bærbar hjemme fra 2010 til i høst, siden vi ikke hadde kontor. Men da endelig oppussingen var ferdig, så var det rett tilbake til stasjonær, stor skjerm og ordentlig tastatur. Gikk også over til stasjonær på jobb, som en av de få. Hadde uansett den bærbare der koblet til en større skjerm og et annet tastatur, og da jeg trengte ny så fikk jeg mer for pengene ved å velge stasjonær.

Jeg har fortsatt min bærbare Macbook pro, men den brukes i hovedsak når jeg skal på noe. Rundt i huset kan vi bruke iPad eller telefon. Skal jeg jobbe går jeg uansett på kontoret.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no