Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvordan få eddiklukt ut av kjøleskapet?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-05-09, 09:37   #1
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Hvordan få eddiklukt ut av kjøleskapet?

Vi har nemlig et lite kjøleskap i campingvogna som ikke var ordentlig gjort rent i fjor høst og det har stått lukket igjen hele vinteren uten å vært vasket først. Men nå har jeg endelig fått ut den vonde lukta ved å vaske godt med salmiakk og masse rent vann etterpå. Så satte jeg eddik i en skål inni 1 uke i håp om at det skulle bli bra, men nå får jeg ikke ut eddiklukta av kjøleskapet igjen, men det virker som om all annen lukt er borte nå.

Har vasket med såpevann og rent vann og det har stått og luftet seg, men det blir ikke borte. Er det farlig å legge mat inni det kjøleskapet da selv om det lukter litt eddik? Kan det sette smak på maten? Eller holder det å bare pakke alt inni der godt inn?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 09:44   #2
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan få eddiklukt ut av kjøleskapet?

Jeg vasker alltid kjøleskapet i eddikvann, og det lufter seg fort ut. Det ble kanskje for konsentrert med en skål med ren eddik.
Tror ikke maten blir ødelagt hvis du pakker den godt inn. Ellers er det vel bare å lufte enda mer?

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 09:49   #3
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan få eddiklukt ut av kjøleskapet?

Du kan jo legge inn en god og brun banan. Da forsvinner i alle fall eddikklukta.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 09:50   #4
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan få eddiklukt ut av kjøleskapet?

Bare ren eddik som sto inni ble kanskje litt hard kost. Å vaske med eddikvann har jeg ikke tenkt på, men det vil jo uansett ikke hjelpe nå for å få ut eddiklukta. Vi skal bruke kjøleskapet i morgen, så jeg måtte lukke det og sette det på kjøling før jeg dro på jobb i dag. Men det har stått lenge og luftet seg allerede.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 09:51   #5
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan få eddiklukt ut av kjøleskapet?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Du kan jo legge inn en god og brun banan. Da forsvinner i alle fall eddikklukta.

Gjør det virkelig det? Jeg har ingen veldig brun banan nå, men den blir jo fort det om jeg legger den i kjøleskapet.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 09:52   #6
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan få eddiklukt ut av kjøleskapet?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Gjør det virkelig det? Jeg har ingen veldig brun banan nå, men den blir jo fort det om jeg legger den i kjøleskapet.

Eddiklukta forsvinner nok, men det stinker banan og det er kanskje ikke noe særlig det heller.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 09:58   #7
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan få eddiklukt ut av kjøleskapet?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Eddiklukta forsvinner nok, men det stinker banan og det er kanskje ikke noe særlig det heller.

Men det er ikke noe farlig at det lukter eddik inni der selv om vi skal ha mat inni der? Det går vel bort etterhvert.

Eddik var tydeligvis sterke saker, for enden på termometeret inni der hadde rustet, og det hadde bare ligget inne der i hylla over. Så nå må jeg kjøpe nytt, for det måtte jeg bare kaste.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 10:00   #8
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan få eddiklukt ut av kjøleskapet?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Men det er ikke noe farlig at det lukter eddik inni der selv om vi skal ha mat inni der? Det går vel bort etterhvert.

Eddik var tydeligvis sterke saker, for enden på termometeret inni der hadde rustet, og det hadde bare ligget inne der i hylla over. Så nå må jeg kjøpe nytt, for det måtte jeg bare kaste.

Jeg hadde vasket over med mildt zalovann og puttet varene inni.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 17:50   #9
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan få eddiklukt ut av kjøleskapet?

Sett inn en flaske med sitron(sånn du har i teen) med korken åpen.
Får å fjerne lukt kan du godt sette inn en skål med bakepulver også. Det tar lukten.

Råd fra far; kjøp nytt kjøleskap.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 18:05   #10
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan få eddiklukt ut av kjøleskapet?

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Sett inn en flaske med sitron(sånn du har i teen) med korken åpen.
Får å fjerne lukt kan du godt sette inn en skål med bakepulver også. Det tar lukten.

Råd fra far; kjøp nytt kjøleskap.

Nytt innebygd kjøleskap i ei 15 år gammal campingvogn er ikke aktuelt dessverre.

Nå skal jeg vaske kjøleskapet med zalovann så fort ungene har lagt seg, så skal jeg sette inn sitron og bakepulver til i morgen, så håper jeg det er litt bedre. Om det kan funke så fort da?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no