Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Kan jeg bake i kveld og servere i morgen?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-06-09, 15:22   #1
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Kan jeg bake i kveld og servere i morgen?

Blir muffins, sjokoladekake og kanelboller mindre gode hvis de står til i morgen? Det er barnebursdag på gang og jeg har av en eller annen grunn invitert til klokka tolv. Da rekker jeg jo ikke å bake noe særlig på forhånd og må gjøre det i kveld. Fryse ned i kveld, kanskje? What to do?

  Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 15:22   #2
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.394
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg bake i kveld og servere i morgen?

De smaker best samme dag syns jeg. Sjokoladekake blir ofte bedre av å stå. Men, det er barn og jeg skulle absolutt bake i dag, ikke fryse, bare pakk det godt inn når det er avkjølt.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 15:24   #3
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg bake i kveld og servere i morgen?

Jeg ville ha fryst ned, og tatt opp et par timer før bursdagen.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 15:25   #4
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kan jeg bake i kveld og servere i morgen?

Ok, da lager jeg kaka i kveld og tar muffinsene i morgen. Men bullarna? (Her rekker ingen å stå til dagen etter, så jeg vet faktisk ikke... )

  Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 15:26   #5
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kan jeg bake i kveld og servere i morgen?

Og der kom et annet svar, gitt. Fryse muffins, kanskje?

  Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 15:27   #6
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan jeg bake i kveld og servere i morgen?

Muffins og sjokoladekake holder helt fint til i morgen! Bollene er jeg usikker på, kanskje best å bake dem, fryse ned, og varme kjapt i ovnen før servering. Men jeg tror nok at de også holde helt greit til i morgen, hvis du pakker dem godt inn.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 15:31   #7
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg bake i kveld og servere i morgen?

Gjærbakst blir litt preget av å stå over natten, synes jeg, så de ville jeg faktisk ha fryst. Scones og matmuffins synes jeg ikke tåler noe annet enn å bli spist rett fra stekeovnen.

Alt annet blir minst like godt av å stå. Synes jeg.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 15:34   #8
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kan jeg bake i kveld og servere i morgen?

Kanskje like greit å fryse bollene, så alvene eller hvem det nå er som spiser opp sånt her i huset ikke får tak i dem.

  Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 15:36   #9
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.394
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg bake i kveld og servere i morgen?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Kanskje like greit å fryse bollene, så alvene eller hvem det nå er som spiser opp sånt her i huset ikke får tak i dem.

Da er det nok lurt.

Men det er barnebursdag, ikke sant. Barna har det morsomt uansett hvordan kakene er.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 15:37   #10
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg bake i kveld og servere i morgen?

Sjokoladekake kan stå, muffins kan stå dersom du pakker dem godt i plast du suger lufta ut av med det samme de er kalde og så heller pynter dem (hvis du skal det) i morgen. Gjærbakst ville jeg ha fryst ned og tint opp igjen, tror jeg.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 15:37   #11
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kan jeg bake i kveld og servere i morgen?

Barna er hovedpersonene i morgen, men det kommer voksne etterpå også. Der er vel bløtkaka viktigst, tenker jeg. Oi, kanskje bake den også ja.

  Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 15:54   #12
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg bake i kveld og servere i morgen?

Bløtkaka kan stå, men pass på å ikke dynke den for mye. Og pynte den i morgen.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 16:03   #13
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kan jeg bake i kveld og servere i morgen?

Bløtkaka har jeg full kontroll på.

  Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 16:04   #14
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.856
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg bake i kveld og servere i morgen?

Jeg synes søt gjærbakst er helt OK dagen derpå hvis den varmes litt.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 16:22   #15
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan jeg bake i kveld og servere i morgen?

Jeg pleier ofte å fryse muffins og kanelboller (ja, boller også), så fort de er avkjølt etter steking. Passer på så de er gylne og ikke for godt stekt. Tar de opp samme dagen jeg skal bruke de, varmer i ovnen på svak varme til de er gjennomvarme og gjestene tror jeg har bakt de samme dag. De blir som nystekt.

Sjokoladekake tåler godt å stå til dagen etter.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 16:26   #16
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg bake i kveld og servere i morgen?

Kanelbollene synes jeg er best om de er bakt samme dag eller fryst ned med en gang de er bakt og varmet i ovnen rett før servering. Alt det andre kan godt stå til i morgen, uten å fryse det.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 16:55   #17
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.127
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg bake i kveld og servere i morgen?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg synes søt gjærbakst er helt OK dagen derpå hvis den varmes litt.

Men hvis man likevel skal varme bollene før servering, ville jeg heller frosset dem og så tint dem i ovnen - da er de enda bedre, synes jeg. Sjokoladekaken står fint en dag eller to, ja.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no