Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Vaske vaskemaskin

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-07, 09:04   #1
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vaske vaskemaskin

Ja hvordan i vide verden gjør jeg det?? Det er et ekkelt belegg inni gummi-pakningen (eller hva det heter). Finnes det noe rensemiddel?

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 09:19   #2
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.297
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaske vaskemaskin

Jeg følger med her, jeg. Jeg har pleid å kjøre en kokvask innimellom for å rense opp i rørene, men det ser ikke ut til at det ekle belegget i gummien blir borte av det.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 09:45   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaske vaskemaskin

Står litt her:

http://www.plusstid.no/eway/default....1:6783:4:::0:0

Dette om tørketromler er det mange som ikke er klar over, ei venninne av meg trodde tørketrommelen hennes var ødelagt, men så skylte hun bare kondensatoren og vips så funket den igjen. Jeg må skylle den oftere enn det står der da, ca. en gang i uka.

Sitat:

Rengjøring av tørketrommelens kondensator
Når det gjelder tørketrommelen, er de fleste klar over at man bør rengjøre lofilteret i tilknytning til trommelen, og tømme beholderen som samler opp vannet (på de maskinene som har en slik) etter hver gangs bruk. Mange er imidlertid lykkelig intetanende om at det i de fleste tørketromler (i kondenstørketromler) sitter en kondensator som også må rengjøres med jevne mellomrom, gjerne tre til fire ganger i løpet av et år. Kondensatoren er vanligvis plassert nederst bak et lokk på maskinen. Den kan trekkes ut og spyles i dusjen.
Manglende rengjøring av kondensatoren vil kunne føre til overoppheting, som igjen kan føre til brann. Nyere tørketromler har en sikring som vil ryke dersom det er fare for overoppheting som følge av at kondensatoren er full av lo. I så fall må du kontakte en maskin reparatør for å få maskinen til å fungere igjen.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 10:06   #4
B@mbi
Aktiv
 
B@mbi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Akershus
Innlegg: 179
B@mbi er litt kul
Standard

Sv: Vaske vaskemaskin

Jeg fikk et tips om eddik og høy temp for å få vaskemaskinen ren. Men har ikke prøvd det. Tror nok jeg skal prøve, må bare skaffe eddik først.

Det med tørketrommelen har jeg ikke tenkt på...Må visst sjekke den og.

Vi hadde et kjedelig uhell i sommer. Avløpet gikk tett, mest sannsynlig pga skyllemiddelrester. Maskinen sto og spylte ut vann på det nye kjøkkengulvet, men i det skjulte Pågikk nok en stund, for hele gulvet måtte bort og skapet ved siden av av blitt grønt i kanten.

Så vær iallefall obs på at First Price sitt skyllemiddel ikke er bra!

__________________
B@mbi
B@mbi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 10:12   #5
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.297
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaske vaskemaskin

Jeg bruker sjelden skyllemiddel, kun på finvasken. Og da bruker jeg bare Neutral, alt annet lukter for mye.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 10:12   #6
goldnugget
fornøyd
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
Innlegg: 1.894
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vaske vaskemaskin

Jeg har hørt at salmiakk og Zalo sammen er fin for gummien! Fikk tips da jeg fikk ny maskin nå.

__________________
2004 2006 2008
goldnugget er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 10:14   #7
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.297
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaske vaskemaskin

Opprinnelig lagt inn av goldnugget, her.

Jeg har hørt at salmiakk og Zalo sammen er fin for gummien! Fikk tips da jeg fikk ny maskin nå.

Skal man kjøre dette på et vaskeprogram, da? Zalo må da skumme noe grusomt?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 10:16   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaske vaskemaskin

Jeg bruker heller så og si aldri skyllemiddel, bare vaskepulver.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 10:18   #9
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaske vaskemaskin

Det kan også skyldes kalken i vannet, min maskin ble som "ny" etter å ha brukt kalkfjerner.

Eks


http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO...cAAAEO0uI03xiL

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 12:53   #10
goldnugget
fornøyd
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
Innlegg: 1.894
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vaske vaskemaskin

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Skal man kjøre dette på et vaskeprogram, da? Zalo må da skumme noe grusomt?


Jeg mente at man skulle bruke klut og gni rett på gummien

og ellers være nøye med å tørke opp det lille vannet som legger seg der ettter vask.

__________________
2004 2006 2008
goldnugget er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no