Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Mannen har vasket ull på 40 grader - vanlig program

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-07, 21:22   #21
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mannen har vasket ull på 40 grader - vanlig program

Hvis de har krympet, skal det visst hjelpe å skylle dem i vann med hårbalsam, og å strekke dem så godt du kan etterpå.

Men hvordan gikk det?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 21:22   #22
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mannen har vasket ull på 40 grader - vanlig program

Min mann vaske Nøstebarnull på 40 grader for noen uker siden. Trenger jeg å si at jeg ikke var blid?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 21:22   #23
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mannen har vasket ull på 40 grader - vanlig program

Krokofanten dressen og genseren er krympet litt (blitt mer kompakt). Og genseren har fått et hull. Lillesøster kan sikkert bruke klærne når hun blir stor nok. Men tror lille-mandarin er for stor. De andre ullplaggene ser det ut til å ha gått fint med , det var stilongs og bodyer fra Cubus osv. Ingen ubehandlet ull.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 21:24   #24
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mannen har vasket ull på 40 grader - vanlig program

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Hvis de har krympet, skal det visst hjelpe å skylle dem i vann med hårbalsam, og å strekke dem så godt du kan etterpå.

Men hvordan gikk det?

Stemmer det , jeg visste det var et tips for dette.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 21:25   #25
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mannen har vasket ull på 40 grader - vanlig program

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Min mann vaske Nøstebarnull på 40 grader for noen uker siden. Trenger jeg å si at jeg ikke var blid?

Ja da kan du se for deg med og teppe-episoden på 90 grader.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 21:33   #26
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mannen har vasket ull på 40 grader - vanlig program

Det er derfor jeg har egen ull korg og mannen må holde seg langt unna denne. Holdt på å bli skilsmisse rett etter bryllupet her.

Håper de ikke er ødelagte.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 21:35   #27
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mannen har vasket ull på 40 grader - vanlig program

Jeg har full kontrol på ullvasking. Jeg må være Supermann!

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 21:37   #28
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mannen har vasket ull på 40 grader - vanlig program

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Min mann vaske Nøstebarnull på 40 grader for noen uker siden. Trenge jeg si at jeg ikke blid?

Jeg tenke du ble kjempesur.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 21:43   #29
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Mannen har vasket ull på 40 grader - vanlig program

Plastull tåler det glatt, ullfibrene er jo allerede herpet, så da får du ikke gjort noe særlig skade gitt.
Elisabet (tror jeg) sa at Krokofanten er plastull her en gang, så da.
Men lurer på om Krokofanten alikevel skal vaskes på 30 (ihvertfall noe av det), og at det er derfor det har krympet litt.

Heretter ville jeg bedt han holde seg langt unna ullklærne gitt

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 21:46   #30
lijander
ssscccuphersfantassschisk
 
lijander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 752
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Sv: Mannen har vasket ull på 40 grader - vanlig program

Her har sambo ofte vasket ull på førti med vanlig vaskemiddel. Og ja, jeg har prøvd med egen kurv til ull, egen kurv til rødt osv. Men har gitt opp, nå er det slik at det nesten kun er meg som vasker tøy..

Men vi har ikke ull fra nøstebarn da (heldigvis tror jeg nesten jeg må si :P )

lijander er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 21:55   #31
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mannen har vasket ull på 40 grader - vanlig program

Jeg kan trøste med at jeg sendte min nye, eksklusive ull-topp genser på 60 grader. Men lillegutt er veldig fin i den nå, altså. Litt lang på ermene, det er det eneste.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 22:29   #32
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mannen har vasket ull på 40 grader - vanlig program

Fornøyelig tråd..

Mannen vasker ikke klær, så han ligger langt unna. Sikkert ikke fordi jeg blir så sint..

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 22:32   #33
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mannen har vasket ull på 40 grader - vanlig program

Tror neppe mannen har så veldig lyst å vaske ullklær mer.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 22:34   #34
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mannen har vasket ull på 40 grader - vanlig program

Huff da, Mandarin. Håper klærne lever fremdeles! Og mannen...

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 22:37   #35
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mannen har vasket ull på 40 grader - vanlig program

Her har mannebeinet fått vaskeforbud etter at han slang favorittgenseren min i tørketrommelen.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 22:38   #36
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mannen har vasket ull på 40 grader - vanlig program

Oj sann...mannfolk og vasking av klær...har noen erfaringer med det, ja....

Mannen holder seg til håndlær og kulørtvask.......ulltøyet gjemmer jeg bort!

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 22:40   #37
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mannen har vasket ull på 40 grader - vanlig program

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Her har mannebeinet fått vaskeforbud etter at han slang favorittgenseren min i tørketrommelen.

Her også. Jeg tror faktisk han gjorde det med vilje, for nå slipper han jo å vaske klær.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 22:43   #38
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mannen har vasket ull på 40 grader - vanlig program

Ja, jeg har tenkt tanken jeg også. Men nå slipper jeg ialfall flere ødelagte klær.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 22:43   #39
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mannen har vasket ull på 40 grader - vanlig program

Nei, vasking av klær må jeg gjøre selv. Jeg orker ikke stå og klore tøy etter hver gang han har prøvd seg.

Sort bomullsbh? Undertøy - 60 grader. Selvfølgelig går den med hvitvasken tenkte han og vasket i vei.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 22:54   #40
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mannen har vasket ull på 40 grader - vanlig program

Her i huset er det sjelden mannen min får nærme seg vaskemaskinen.
Da har jeg gjerne lagt i tøy og vaskemiddel, så han bare må starte den.

Når vi flyttet sammen i attenhundreogsprengkaldt, vasket han tøyet sitt selv, men alt ble kastet på 90 grader..........................

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no