Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-07, 15:31   #41
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Det hender jeg sjekker lommer på mannen sine klær, men det er unntaksvis. Har dere prøvd å vaske svarte klær hvor det er et papirlommetørkle i ei lomme som har fulgt med i maskinen?

Ja. Og det blir særlig bra på helt svarte bomullsbukser og fleece-jakker.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 15:34   #42
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur

Opplevde nylig noe lignende. Masse papir i ei lomme, alle klærne ble fulle av hvite dotter. Også tørketrommelen. Da var det en som fikk høre det.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 16:04   #43
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg vasker og jeg sjekker lommer. I tillegg har jeg videreført min mors tradisjon - pengene jeg finner tar jeg selv...

Hehe... Denne regelen hadde min mormor også! Jeg tok gladelig regelen videre da jeg startet som "vaskehjelp" hos besteforeldre og min onkel. Slik lærte altså jeg å vaske klær i tidlig alder! (min onkel derimot har enda ikke lært å tømme lommene sine for småpenger)

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 17:42   #44
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Alle bør tømme lommene sine før de legger klær til vask, men jeg sjekker alltid før jeg putter noe i maskinen. Og da er det med tanke på å ikke ødelegge vaskemaskinen.

Nettopp. Om jeg vasker lommeboka hans er det hans skyld - og hans problem - men om jeg vasker noe papirgreier som løser seg opp og setter små prikker på alle klærne er det fryktelig irriterende.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 20:17   #45
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.894
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur

Jeg tømmer ikke lommer nei. Er klærne lagt til vask, forventer jeg at lommer er tømt. Om jeg derimot plukker opp klær som ikke er lagt til vask, pleier jeg å sjekke. Og nei; Løvemannens mobil likte ikke så godt å bli vasket

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 20:33   #46
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Her var det et forferdelig leven fra vaskemaskinen for en stund siden. Mannen hadde satt arbeidsklærne sine på vask. Der var det både skrujern og kniv som hang på. Heldigvis overlevde vaskemaskinen.

Skrujern, kniv, kjempemutter, vannlås, propp til oppvaskkummen m/lenke, kobbernipler, mobiltelefon, rustfrie kjempelange skruer, bøker. Tror ikke det ikke er noe som ikke er vasket, bortsett fra DeWelt-drillen

Far er rørlegger, og må tømme lommene sine selv.
Jeg ønsker å stole på at han gjør det, men det er nok noe i lommene hver gang.
Som regel er arbeidstøyet direkte ekkelt møkkete.
Eneste er at jeg aldri blander det med noe annet.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.



:Har vasket mannens bukse med lommene fulle av spiker:

Spiker er en ting, dykkert er noe annet (tynne, lange spiker uten hode)
Jeg skal love deg at de går rett i pumpen og ut i maskinen.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 20:57   #47
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur

Det er sjelden at vi voksne glemmer å tømme lommene før vi legger bukser i skittentøykurven, og er det en sjelden gang lommer med innhold, er det like gjerne mine som hans.

Siden dette ikke er noen "prinsipp-issue" hos oss, sjekker jeg vanligvis lommene på både mine og hans lommer før jeg hiver i vaskemaskinen.

Erfaring tilsier at det er veldig, veldig påkrevd å sjekke Frøknas lommer.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 14:18   #48
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur

Stort sett sjekker jeg lommer før jeg hiver tøy inn i vaskemaskinen. Men ikke alltid. Det har vel resultert i kunnskap om at mobiltlf. ikke tåler hverken 40 eller 60 grader. Ikke IPOD heller. Visakort tåler heller ikke tørketrommel. Bare sånn til opplysning.

Penger som ligger i lommer tilfaller selvfølgelig den som vasker. Jeg har en potteskjuler i vaskekjelleren som snart er full av både pengelapper og mynt.

Om de andre i huset blir sure fordi mobil, ipod og visakort blir ødelagt i vask, får de jammen tømme lommene før de legger ting på vask. Jeg pleier å sjekke, men enkelte ganger gjør jeg det ikke.

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 14:27   #49
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur

Gubben min lærte å sjekke lommene sine etter at jeg vaska lommeboka hans.

Men jeg skal ikke le for høyt... Jeg glemmer ofte å sjekke om jeg har kastet papirlommetørklær før jeg vasker klærne mine.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 18:21   #50
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur

Jeg må innrømme at jeg godter meg litt her jeg sitter. Vi er DER vi også nemlig, selv om det ikke har gått ut over dyre ting enda.
Her er det stort sett papir på ALT som har vært vasket sammen med hans tøy.
Voksne folk må kunne klare og ta såpass ansvar ja, når de er så heldige å få vasket tøyet sitt.
Sambo (om man kan kalle han det) kommer hjem på fredag kveld med en diger bag full av møkkete tøy, som han hiver i den - sukk så kortvarig- tomme skittentøysdunken. På søndag går han i skapet sitt og fyller opp bagen sin med rent tøy. Og det er ikke han som har vasket det for å si det sånn.
Så at han tømmer lommene sine er f... meg det minste han kan gjøre.

  Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 11:32   #51
Ekkir
Bree
 
Ekkir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 431
Ekkir er litt kulEkkir er litt kul
Standard

Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur

Helt klart mannens skyld
Jeg har gjort det selv – bilnøklene fikk seg en svingom i vaskemaskinen og den derre åpnedingsen ble jo selvsagt ødelagt. Men han har jo reservenøkkel, så jeg skjønner ikke helt hvorfor han klagde

Storesnuppa her i huset dro forøvrig brillene hans ned i do en gang

Ekkir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 12:13   #52
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur

Å, nå fikk jeg gode minner fra barndommen. Min tante og hennes forlovede var helt håpløse til å tømme lommene sine før vask, så der hang det alltid en drøss med tiere (de blå papir-tierne) på tørkesnora inne på badet.

Forøvrig tømmer jeg ikke mannens lommer, men storebrors. Han har stort sett en bil i hver lomme.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 12:19   #53
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur

Jeg tømmer heller ikke lommer. Vasker forskjellig innimellom, men ikke noe som har tatt skade.

Om mannen hadde blitt sur pga ting i lommene som ikke hadde tålt vask, ja da hadde jeg faktisk nektet å vaske klærne hans.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 13:05   #54
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur

Opprinnelig lagt inn av Ekkir, her.

Helt klart mannens skyld
Jeg har gjort det selv – bilnøklene fikk seg en svingom i vaskemaskinen og den derre åpnedingsen ble jo selvsagt ødelagt. Men han har jo reservenøkkel, så jeg skjønner ikke helt hvorfor han klagde

Storesnuppa her i huset dro forøvrig brillene hans ned i do en gang

Er det noe som heter tvillingfamilier? Her er jeg ennå ikke kommet over vekkerklokka som svigerfar grov ut av den tette doen vår.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 08:34   #55
Ekkir
Bree
 
Ekkir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 431
Ekkir er litt kulEkkir er litt kul
Standard

Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Er det noe som heter tvillingfamilier? Her er jeg ennå ikke kommet over vekkerklokka som svigerfar grov ut av den tette doen vår.

Tvillingfamilier

__________________
Snuppene 02 • 07
Ekkir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 10:30   #56
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur

Jeg synes det høres ganske barnslig ut dersom det er et prinsipp å ikke sjekke lommene på andres klær før vask. (At man ikke gidder det eller ikke husker det, har jeg derimot forståelse for. ) Jeg prøver å huske å sjekke lommene på ting jeg legger i skittentøyskurven, og også på klær jeg legger i vaskemaskinen, men det hender jeg glemmer det. Mannen min er flinkere til å sjekke enn jeg er, men nå har han oftere ting i lommene enn jeg har, det kan være derfor.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 11:38   #57
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur

Om det var prinsipp, vet jeg ikke. Jeg bare regner med at voksne folk tømmer lommene sine selv. Jeg blir ikke sur om jeg skulle ha vasket en tier eller to. Ble ikke sur over å ha vasket nøklene heller, jeg. Men når mannen blir sur på meg fordi jeg vasket noe som lå i hans lommer. DA blir det en prinsippsak.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 11:52   #58
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Men når mannen blir sur på meg fordi jeg vasket noe som lå i hans lommer. DA blir det en prinsippsak.

Ja, det er jo enda mer barnslig å bli sur på noen fordi de har vasket et plagg man selv har lagt i skittentøyskurven. Selv om jeg kan skjønne at man blir sur når slikt skjer, så burde man greie å ta såpass ansvar for det selv at man ikke kjefter på andre.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 07:56   #59
MorStine
*elsker ENGA*
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.042
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur

Jeg vasker klærne slik de blir lagt til vask. Vi har enorme mengder skittentøy til enhver tid, så om jeg skulle stå å vrenge og sjekke alle plagg hadde jeg måttet ansette hushjelp til resten av husarbeidet... Hører eller kjenner jeg at det er noe i en lomme, putter jeg den selvfølgelig ikke inn uten å ta det ut, men...
Nei, såpass ansvar får de ta her, i allefall de tre eldste(da iberegnet mannen).
Fordelen min er at jeg VET at han ALLTID tømmer lommene (og slenger ALT oppå kommoden i stede:grrr: )...
Har vasket noen småbiler og legoklosser innimellom da...

__________________
fra MorStine og femmerbanden; '99, '00, '04, '06. Pg '20 Fem flotte gutter!
MorStine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 14:37   #60
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur

Mannen er flink til å sjekke ting, men jeg selv derimot...

Har derfor fått en del maskiner med snytepapir i undrevis av biter spredt rundt på alle klær. Hurra.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no