Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har så lyst på en katt igjen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-07, 00:24   #1
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Har så lyst på en katt igjen

Etter at katten vår døde så er det blitt så tomt og rart her, savner den veldig, og nå de siste dagene så har vi begynt å snakke om at vi skal ha en katt igjen,
Har aldri hatt rasekatt før, men har sett på noen nydelige nå, Maine Coon, Bengal og Norsk skogkatt, de ser veldig nydelige ut, men vi vil ikke ha en innekatt, vil ha en katt som også kan være litt ute, i flere annonser så står det at katten må være inne, at det er en innekatt o.s.v, Koselig med katter inne i hus, men jeg vet at katter er lykkelige da de får være ute også, Er det vanlig at rasekatter bare skal være inne. hvis så så blir det ingen rasekatt her,

Synes det er vanskelig å få tak i katter i nærheten, da vi ikke skulle ha noen katt så fikk vi mange tilbud, men nå vet vi ikke om noen som har kattunger.
Min datter vil ikke ha noen katt som ligner noen av de vi har hatt, så derfor begynte vi å se litt på rasekatter,

Har dere katt ? hva slags katt ? er de både ute og inne ?

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03

Sist redigert av Mor til 4 : 13-02-07 kl 18:01.
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 01:23   #2
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har så lyst på en katt igjen,

Det er ingen vettuge grunner for at rasekatter skal holdes inne mener nå jeg.
Det er ikke i kattens natur å holdes innestengt.
Det er sikkert fordi at disse kattene er dyre (koster jo flere tusen mange av de) at de ikke tar sjansen på at kattene er ute.

Naboen hadde en rase katt til 6000 kroner, og den stakk av da en av ungene glemte å lukke døren.
Borte ble den.

Synes synd i kattene som ikke får lov å løpe fritt ute i naturen.

Lykke til på jakten på et nytt familie medlem.
Råder deg til å holde den inne til den er 6 mnd, da reduserer man slosskamper med større katter, påkjørseler og at den forsvinner.
Retningsansen og hørsel er ikke helt utviklet før rundt 6 mnd alder, derfor er det mange flere katter under 6 mnd som blir borte og kommer inn til vetrinær etter skader og påkjørseler.

Katter er herlige dyr.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 08:40   #3
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har så lyst på en katt igjen,

Vi har to vanlige huskatter som "bor" ute. Dvs at de er ute hele året, men sover inne når det er kaldt om natten.
På sommeren står døren oppe her hele tiden, men de ligger stort sett på verandaen og soler seg.
De vet når det er mattid, da sitter den ene pent og venter, mens den andre henger i sprossene.
De elsker å være ute, og jeg kunne aldri tenke meg å ha de innesperret.
Rasekatter burde også ha muligheten til å gå ut synes jeg.

Jeg ville nå ikke valgt en katt som trenger mye pelsstell, sånt synes jeg er noe herk.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 08:52   #4
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har så lyst på en katt igjen,

Jeg ville valgt en norsk skogskatt. De tåler å være ute og er bare helt nydelige. Vi har hatt flere katter og har ennå katteluka i veggen. kattene våre kunne gå inn og ut som de selv ville, og vi kunne reise bort noen dager uten at det ble noe stort problem. Det hendte aldri at andre katter kom inn.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 09:15   #5
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har så lyst på en katt igjen,

Velg den katten du liker og evt har råd til.

Synes selv at Norsk skogskatt er den fineste men alle liker forskjelligt.

Her går kattene ut og inn som de selv vil.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 09:19   #6
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har så lyst på en katt igjen,

Å ja det synes jeg absolutt dere skal . Velg katt utifra personlighet, ikke utseende er mitt sterkeste råd. En korthåret atletisk katt er som regel mer "morsom" i humøret, leken og liker litt aktivitet i huset. Skogskatten kan fort bli litt sær, særlig hunkatt. Dette er i hverfall mine erfaringer. Ønsker deg lykke til med valg av katt, tenk på alle de katteskjebnene, jeg blir glad når bare en til får et godt hjem. Synes også at katten skal få gå ut og inn som den selv har lyst.

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 09:24   #7
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har så lyst på en katt igjen,

Grunnen til at jeg sa skogskatt, er at de er vanlige i dette klimaet. En rasekatt blir jo ofte holdt inne fordi man er redd de skal bli stjålet. Selv hadde vi vanlig huskatt. Jeg synes hovedsaken er at katten kan gå fritt. Det er i mot kattens natur å bli holdt innesperret. Uansett hvilken katt dere velger, vil det bli kosepusen deres.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 09:43   #8
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har så lyst på en katt igjen,

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg ville valgt en norsk skogskatt. De tåler å være ute og er bare helt nydelige. Vi har hatt flere katter og har ennå katteluka i veggen. kattene våre kunne gå inn og ut som de selv ville, og vi kunne reise bort noen dager uten at det ble noe stort problem. Det hendte aldri at andre katter kom inn.


Rasen heter Norsk Skogkatt. Ikke skogskatt. :flisespikke:

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 09:49   #9
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har så lyst på en katt igjen,

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Rasen heter Norsk Skogkatt. Ikke skogskatt. :flisespikke:

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 10:33   #10
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har så lyst på en katt igjen

Norsk skogkatt er en veldig pen katt, og tåler selvsagt fint å være ute om vinteren, da får de også ekstra lang og tykk pels (som da gjerne må stelles litt, selv om dette sies å være den eneste langhårede rasen som kan stelle pelsen selv).

Det er ikke slik at alle rasekatter "må" være inne, men det er kanskje flere rasekatteiere som ønsker å ha katten inne. En nabo av foreldrene mine har en hellig birma som er ute veldig mye av tiden, sommer som vinter, den har også tykk og tett pels, og oppfører seg akkurat som en "vanlig" katt.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 10:37   #11
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har så lyst på en katt igjen

Ja. Få dere en ny katt!

Jeg sier som de andre; det blir sagt at de skal holdes inne, men jeg tror det handler om hva de koster. At katten er lykkeligere når den får lov til å være ute, må vel inneholde mye sannhet tror jeg..

Main Coon er de nydeligste kattene jeg vet om. Verdens største rasekatt. Utrolig herlig gemytt og vakker!!! Kan jo minne om Norsk Skogskatt, men er større. Jeg har to venninder som har slike katter og de har begge to kattene ute. Det er uproblematisk. Det er klart at det krever litt pelsstell, men det får man heller at på kjøpet når man har en lykkelig katt

Vi har fire katter. Helt vanlige huskatter, men du og du så herlige de er. Hver og en med sin egen personlighet...Det går fint ann med en slik en også.

Lykke til!

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 11:54   #12
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Har så lyst på en katt igjen

Maine Coon kan fint være ute, og det finnes oppdrettere i Hedmark.

Jeg tror at argumentet for at innekatter skal være inne er pga at de kanskje ikke har utviklet så godt kompasset i hodet til å finne veien hjem om de skulle komme seg litt for langt bort fra huset. Men om det er sant eller ikke, aner jeg ikke.

Foreldrene mine har to hellige birma som begge er ute. Den første var innekatt i mange år, men så begynte hun å være litt mer ute, men holdt seg i hagen. Nå har hun utvidet territoriet sitt litt etter at katt nr 2 kom i hus, men ingen av dem vandrer særlig langt fra eiendommen, og de er sjelden ute mer enn noen få timer. På vinterstid holder de seg inne.

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 11:57   #13
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har så lyst på en katt igjen

Opprinnelig lagt inn av Polkadot, her.

Maine Coon kan fint være ute, og det finnes oppdrettere i Hedmark.

Jeg tror at argumentet for at innekatter skal være inne er pga at de kanskje ikke har utviklet så godt kompasset i hodet til å finne veien hjem om de skulle komme seg litt for langt bort fra huset. Men om det er sant eller ikke, aner jeg ikke.

Foreldrene mine har to hellige birma som begge er ute. Den første var innekatt i mange år, men så begynte hun å være litt mer ute, men holdt seg i hagen. Nå har hun utvidet territoriet sitt litt etter at katt nr 2 kom i hus, men ingen av dem vandrer særlig langt fra eiendommen, og de er sjelden ute mer enn noen få timer. På vinterstid holder de seg inne.

Sånn er våre katter også i oppførselen.

Men våre er blandet av Norsk skogkatt og den ene er blandet med perser og den andre med huskatt.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 12:07   #14
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har så lyst på en katt igjen

Opprinnelig lagt inn av Polkadot, her.

Maine Coon kan fint være ute, og det finnes oppdrettere i Hedmark.

Vet du hvor i Hedmark ? har funnet mange oppdrettere da jeg har søkt på nettet, men tror ingen av de jeg fant var fra Hedmark.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 14:53   #15
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har så lyst på en katt igjen

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Norsk skogkatt er en veldig pen katt, og tåler selvsagt fint å være ute om vinteren, da får de også ekstra lang og tykk pels (som da gjerne må stelles litt, selv om dette sies å være den eneste langhårede rasen som kan stelle pelsen selv).

Det er ikke slik at alle rasekatter "må" være inne, men det er kanskje flere rasekatteiere som ønsker å ha katten inne. En nabo av foreldrene mine har en hellig birma som er ute veldig mye av tiden, sommer som vinter, den har også tykk og tett pels, og oppfører seg akkurat som en "vanlig" katt.

Det er noe med det. Å slippe en katt til en verdi av 15 000 (Bengal, f.eks.) ut.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 16:37   #16
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Har så lyst på en katt igjen

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Vet du hvor i Hedmark ? har funnet mange oppdrettere da jeg har søkt på nettet, men tror ingen av de jeg fant var fra Hedmark.


Da jeg søkte på rasen for noen år siden, fant jeg en eller to her i hedmark. Kan gjøre et nytt forsøk, så kommer jeg tilbake med resultatet.

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 16:45   #17
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Har så lyst på en katt igjen

Hmmmm...klarte ikke finne igjen den siden jeg fant de i hedmark. Jeg skrev til og med mail til ei i Elverum som var oppdretter av maine coon. Dette var før jeg flyttet hit, så det er to år siden jeg var i kontakt med henne.

Men jeg fant denne, da www.mainecoonforum.com

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 16:53   #18
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.428
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har så lyst på en katt igjen

Vi har Norsk skogkatt. Nydelig katterase og den elsker og være ute! Vinter som sommer.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 18:34   #19
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har så lyst på en katt igjen,

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Rasen heter Norsk Skogkatt. Ikke skogskatt. :flisespikke:

Har rettet

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 18:39   #20
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har så lyst på en katt igjen

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det er noe med det. Å slippe en katt til en verdi av 15 000 (Bengal, f.eks.) ut.

Det er sikkert noe i det ja.
Men vi ville ikke vært noe mindre redd for en katt som vi hadde fått gratis i forhold til en vi hadde betalt 15.000 kroner for, verdien på katten for oss ligger ikke i hvor mye den koster.
Men selv om vi er glad i en katt og redd for den, så vil vi at den skal ha muligheten til å være ute da den har lyst.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no