Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Anbefal meg en vogn!

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-03-08, 23:27   #221
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Jepp. Vi ryker på en buggis.
Akk, de kamelene...

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 00:00   #222
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Jeg har en Teutonia Spirit S3 med fashionbag. Ser at det er litt forskjeller fra 07-modellen til årets, bl.annet så er handbrems standard på årets. Og så er det kommet så mange nye fine farger.

Lille er nå 4 måneder og ligger i en diger, håndlaget lammeskinnspose (med blå cordfløyel) som vi har arvet og hun har fortsatt plass. Hun er nå ca. 67 cm lang, nesten over 97% på percentilskjemaet. Sportsdelen har jeg ikke fått prøvd enda, så den kan jeg ikke uttale meg om.

Jeg synes vogna er glimrende, ikke noe problem å komme seg gjennom forskjellige kasser, være seg polet eller Prix. Eneste er at det er litt vanskelig å stappe en diger handlepose ned i kurven. Men har du fått den nedi, så faller den ikke ut igjen for kurven har høye kanter.

Vognvalget er kjempevanskelig, jeg brukte lang tid på å bestemme meg. Det endte med at jeg ikke fikk vogna jeg egentlig bestilte (Teutonia Fun) fordi jeg var litt sent ute og på grunn av forsinkelser hos leverandør, men jeg ble tilbudt S3 til halv pris som kompensasjon og er strålende fornøyd med det.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 01:13   #223
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Vi har hatt to OTHer nå, og blir mer og mer glad i den. Hadde vi bodd i Norge ville vi nok hatt Bugaboo i tillegg, men med det varme klimaet her trengte vi bare en, og solgte Buggisen. Hvis dere bare skal ha en ville jeg - med termin i september, boende i Norge - valgt Bugaboo Cameleon pga. den lune, gode bagen og kalesjen. Den er nydelig å trille på asfalt uten snø, og det er det vel i Oslo store deler av året. Som tidligere nevnt her får du kjøpt vinterhjul til den, slik at den er brukbar også på ordentlig vinterføre. Den fåes i mange forskjellige fargekombinasjoner, så du kan velge om du vil ha en vogn som synes i terrenget, eller en litt enklere en. Eks.:



Denne må jo være noe for deg:


Den finnes til og med i en limited ed. designerutgave:

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 11:33   #224
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Er virkelig den Bugabooen noe god for barnet å sitte i? For meg ser den ut som et bilsete på hjul.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 11:53   #225
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Er virkelig den Bugabooen noe god for barnet å sitte i? For meg ser den ut som et bilsete på hjul.

Aminta beskrev tidligere i tråden hvorfor den blir regnet som ergonomisk riktig for barnet. Ellers så kan du jo tenke deg selv hvis du har vondt i ryggen eller er støl i ryggen. Det er jo mye bedre (syns jeg iallefall) å ligge på rygg med knærne høyt, enn å ligge med beina strekk ut.

Begge mine som har prøvd Buggisen har likt seg veldig godt i den vogna. Lillemor sov faktisk i den flere netter da vi var i syden da hun var 10 mnd. Dette var i sportsvogndelen.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 11:59   #226
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Anbefal meg en vogn!

Det som Hannah sa.
Og ellers hadde ikke mine sovet i den hvis de ikke synes det var noe godt å ligge i den, og her er den brukt i flere år (tom. blitt sovet i av en på over 4 år i flere timer). Den er veldig god, både å sitte og ligge i.
Også har den veldig god fjæring, som er en fordel hvis man går i ulendt terreng.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 12:36   #227
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Med fare for trådkupping: Er det noen som har bestilt sin buggis fra Babytrader her?

*sorry, Mim*

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 12:49   #228
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Det spørs om du vil bli sett sammen med meg på trilleturer, Mim, hvis du har tenkt å ha en sånn tidsriktig vogn. Nå har riktignok den Brioen fra 1999 som vi brukte sist, brutt sammen, men det blir ikke noe nytt og fancy nå heller, gitt.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 13:06   #229
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Anbefal meg en vogn!

Opprinnelig lagt inn av Amidriel, her.

Med fare for trådkupping: Er det noen som har bestilt sin buggis fra Babytrader her?

*sorry, Mim*

Jepp.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 13:09   #230
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

*lager egen tråd om Babytrader*

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 17:09   #231
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Jeg er *veldig* i tvil om den buggisen, altså. Så en dame i dag på min høyde med nedjustert håndtak, og hun gikk og sparket i kurven. Jeg liker å ha håndtaket så lavt som mulig og vil derfor komme veldig nær en vogn med teleskophåndtak, dermed vil jeg sparke i kurven når jeg langer ut. men jeg skal prøve.

På bussen så jeg en Easy Walker med bag og den virket fin. Den så lett ut og bagen virket mer romslig enn jeg hadde trodd.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 17:17   #232
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Du kan snart få ta en EW i nærsyn.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 17:31   #233
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Anbefal meg en vogn!

På EW-en kan du ikke ha barnet mot deg etter bagvognperioden.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 18:11   #234
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

På bussen så jeg en Easy Walker med bag og den virket fin. Den så lett ut og bagen virket mer romslig enn jeg hadde trodd.

Å, da anbefaler jeg deg å prøvetrille en OTH, altså. Se hvor fin den er, da:


Her er min:



Hun har sovet godt og lenge i sportsvogna siden hun var 5 måneder gammel:


Jeg har forresten hørt om flere som bruker Voksi i OTH. Det finnes dessuten andre mindre poser som er varme nok.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 18:13   #235
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Jeg hadde aldri giddet ha en buggis som eneste vogn i Oslo. Ikke om du liker å kunne gå ut i alle slags fører.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 19:18   #236
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg hadde aldri giddet ha en buggis som eneste vogn i Oslo. Ikke om du liker å kunne gå ut i alle slags fører.

Jeg hadde glatt hatt Buggis som eneste vogn i Oslo. På "landet", derimot...

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 19:25   #237
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg er *veldig* i tvil om den buggisen, altså. Så en dame i dag på min høyde med nedjustert håndtak, og hun gikk og sparket i kurven. Jeg liker å ha håndtaket så lavt som mulig og vil derfor komme veldig nær en vogn med teleskophåndtak, dermed vil jeg sparke i kurven når jeg langer ut. men jeg skal prøve.

På bussen så jeg en Easy Walker med bag og den virket fin. Den så lett ut og bagen virket mer romslig enn jeg hadde trodd.

så rart. Jeg må ha ekstremt korte bein, for hvis jeg skal sparke borti kurven/stanga er jeg nødt til å ta en skikkelig silly walk.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 19:34   #238
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Opprinnelig lagt inn av mehmet, her.

Jeg hadde glatt hatt Buggis som eneste vogn i Oslo. På "landet", derimot...

Jo men man kan ikke gå tur på ekeberg eller songsvann om det har snødd liksom.. kun inne i byen hvor det stortsett kun er slaps. Syntes det er kjipt om man skal måtte begrense seg fordi vognen ikke holder mål jeg da..

Stemmer på OTH eller Spirit!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 19:37   #239
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jo men man kan ikke gå tur på ekeberg eller songsvann om det har snødd liksom.. kun inne i byen hvor det stortsett kun er slaps. Syntes det er kjipt om man skal måtte begrense seg fordi vognen ikke holder mål jeg da..

Stemmer på OTH eller Spirit!

Jeg er helt enig i at Buggis og OTH er den beste kombinasjonen, som jeg også har skrevet tidligere i tråden. Om jeg hadde bodd i Oslo og måtte valgt bare en av disse, hadde jeg valgt Buggis. Og det er fullt mulig å gå på turstier med Buggisen, det er dyp grus og snø som er det verste underlaget.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 19:44   #240
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Tviler ikke på at den er ok på turstier.. men det er i allefall dager her (ti min med buss ut av sentrum), som jeg knapt kom frem med vanlig vogn.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
bakovervendt, ergonomisk, fargeanalyse, forovervendt, klassiker, lilleleopose, pimpa buggis, polhandling, skinnpose, sove, vogndilla, voksipose


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no