Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Anbefal meg en vogn!

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-08, 20:15   #241
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Opprinnelig lagt inn av Amidriel, her.

Jepp. Vi ryker på en buggis.
Akk, de kamelene...

Ikke snakk

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 20:23   #242
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Opprinnelig lagt inn av Føniks, her.

Ikke snakk

Du er ikke hypp på å ta med en ekstra fra junaiten?

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 20:29   #243
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jo men man kan ikke gå tur på ekeberg eller songsvann om det har snødd liksom..

Jeg har gått en god del runder rundt Sognsvann i vinter med buggis. Det går helt fint. Jeg har hatt på vinterhjulene, men tror egentlig at det har vært bortkastede penger. Vinteren i år har jo ikke akkurat vært så snørik, men jeg vet ikke om det er en spesielt atypisk vinter heller.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 21:05   #244
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Anbefal meg en vogn!

Jeg har gått i all slags vær, i alle terreng, med buggisen uten problemer (og uten vinterhjul). Dens store pluss er vekten, den kommer enkelt frem overalt fordi den er så lett. Hadde jeg skullet dytte et 16 kg. dråg hadde jeg ikke kommet meg ut.

OTH hadde vært uaktuelt, babyene vokser ut av baggen ved 4-5 mnd. alder og da må man ha dem fra seg.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 21:19   #245
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Opprinnelig lagt inn av Amidriel, her.

Du er ikke hypp på å ta med en ekstra fra junaiten?

Det spørs vel om det er plass til det.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 22:33   #246
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Sv: Anbefal meg en vogn!

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

OTH hadde vært uaktuelt, babyene vokser ut av baggen ved 4-5 mnd. alder og da må man ha dem fra seg.

Det er vel ikke helt riktig. Hverken Hannah eller Aurora har vokst ut av bagen ved 4-5 måneders alder, men jeg har byttet ved 5 måneders alder fordi de har villet komme opp og se litt mer da. De kunne ligget i bagen i hvert fall til 6 måneders alder, hvis ikke lenger. De var begge helt gjennomsnitlig store.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 23:01   #247
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Re: Sv: Anbefal meg en vogn!

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

OTH hadde vært uaktuelt, babyene vokser ut av baggen ved 4-5 mnd. alder og da må man ha dem fra seg.

Guttene mine har brukt den til de var 6 mnd og sporadisk til de var 7 mnd. Da var det ikke plassen det gikk på, men de ville opp og se.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 23:12   #248
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Har ikke lest denne milelange tråden, men slår et slag for Easywalker Sky! Bredere enn OTH i sportsdelen, og stoooor bag!

Vi har sportsdelen nå, og med mindre det kommer noe annet bedre alternativ, blir det å kjøpe babybag til nestemann (når han/hun skulle finne på å komme inn i magen, hehe).

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 09:21   #249
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Jeg hadde aldri problemer med buggisen i snø, eller på skogsvei. Kjørte med de store hjulene foran, og kom frem overalt. Det buggisen derimot ikke er så bra på, er grus. Og siden vi har mye grus, og lite snø her hvor jeg bor, er det en vogn som ikke fungerer for oss.

Men man kan trygt kjøpe buggis selv om man triller endel på snø altså. Når det er sagt, er OTH suveren på snø...

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 12:20   #250
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Jeg kan opplyse om at bagen til OTH er ca 77 cm lang.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 12:24   #251
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.


Når det er sagt, er OTH suveren på snø...

Ja helt klart. Mye bedre enn Quinny 3xl f.eks. Vet ikke åssen Teutonia Spirit og TFK er. De har vel ganske lave hjul de også.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 15:05   #252
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Opprinnelig lagt inn av Isbjørnen, her.

Jeg kan opplyse om at bagen til OTH er ca 77 cm lang.

Det er akkurat så lang som datteren min var på ettårskontrollen .

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 15:55   #253
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Det er akkurat så lang som datteren min var på ettårskontrollen .

Nemlig. Hannah er 10 måneder nå og 71 cm. lang, og ligger på 50%-percentilen. Hun hadde fint fått plass i bagen fortsatt.

Som Gerbera sier - OTH er suveren på snø. Det finnes andre vogner med like gode hjul, men de er tyngre og synker dermed ned i snøen, i stedet for å legge seg oppå, som OTH.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 18:04   #254
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Det finnes andre vogner med like gode hjul, men de er tyngre og synker dermed ned i snøen, i stedet for å legge seg oppå, som OTH.


__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 18:57   #255
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Jeg er knakende fornøyd med den nye Brio Happy




... og sammen med denne stelleveska kan det ikke bli bedre

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 19:21   #256
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Jeg har hatt både Easywalker Sky og Bugaboo.

Jeg har i snart 5 år trillet en Easywalker Classic. Den har masse fordeler, og noen ulemper. Kalesjen er ikke så lun og den har ikke full liggestilling. Men våre barn sover veldig godt i den, og det viktigste av alt - den er superlett. Lett å pakke sammen og å ta med på tur. Fin i skog og mark, på bytur og på ferie. Og man trenger ikke svingbart forhjul for den er så lett. 7 kg veier den vel.


Men siden bagen er håpløs liten kjøpte jeg Easywalker Sky til snuppa da hun ble født i desember i 2006. Kjempefornøyd med bagdelen, den er stor og god. Klønete kalesje, ikke fullt så enkelt å låse forhjulet og det at snuppa ikke satt noe godt i vognen gjorde at vi solgte den og kjøpte en Bugaboo. Nå er det med sitteposisjonen rettet opp i nyere versjoner av Easywalker Sky. Bugaboo var ikke vognen for oss. Den har masse finesser, men jeg ble ikke vant med den litt vinglete (fjæringen) i sittedelen og jeg satt meg støtt og stadig fast med de små hjulene. Tyngdepunktet på den er også uvant, med ekspertene sier at man venner seg til det.

Så vi endte opp med å selge både Sky og Bugaboo og havnet på Easywalker Classic nummer 2.


Sist redigert av Isa : 12-03-08 kl 19:26.
Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 20:03   #257
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Nemlig. Hannah er 10 måneder nå og 71 cm. lang, og ligger på 50%-percentilen. Hun hadde fint fått plass i bagen fortsatt.

Som Gerbera sier - OTH er suveren på snø. Det finnes andre vogner med like gode hjul, men de er tyngre og synker dermed ned i snøen, i stedet for å legge seg oppå, som OTH.

... mens Snorkfrøken var 74 på 7 mnd-kontrollen, og 10 kg. Tjukk og lang, altså. Ikke mye plass til vinterpose da.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 20:36   #258
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Opprinnelig lagt inn av marikken, her.



Men siden bagen er håpløs liten kjøpte jeg Easywalker Sky til snuppa da hun ble født i desember i 2006. Kjempefornøyd med bagdelen, den er stor og god. Klønete kalesje, ikke fullt så enkelt å låse forhjulet og det at snuppa ikke satt noe godt i vognen gjorde at vi solgte den og kjøpte en Bugaboo. Nå er det med sitteposisjonen rettet opp i nyere versjoner av Easywalker Sky.

Hvorfor satt hun ikke godt, og hva er rettet opp? Jeg lurer på om jeg har den versjonen du hadde eller om jeg har den nye EW Sky. Jeg har vært veldig fornøyd med bagen, men er enig i at kalesjen var litt klønete, selv om jeg raskt vennet meg til hvordan jeg skulle håndtere den. Jeg er også veldig fornøyd med sportsvogna, men enn så lenge sover hun mest i den, og det er derfor bra å kunne legge den helt ned. Jeg er litt spent på hvordan det blir når hun skal sitte mer i den. Hva er forskjellen på sittedelen på Classic i forhold til Sky?

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 20:52   #259
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Hvorfor satt hun ikke godt, og hva er rettet opp?

Den var veldig tilbakelent, så hun strevde sånn for å komme seg opp. Såvidt jeg har forstått har det kommet noen klips som gjør at setet kommer litt lengre opp.

Classicen er tilbakelent den også, men ikke så mye synes jeg. Det med klips til Skyen visste jeg ikke om da vi solgte den.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 21:39   #260
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Hvis vogna skal være mest turvogn på grus og skogstier, så ville jeg valgt en tre-hjuling med fast forhjul. Jo større hjul, jo røffere turer. Vi har hatt easw. classic, en joggevogn med 16" hjul og oth. Siden jeg ofte går på stier, så har jeg likt de med fast forhjul best. Disse er også bedre på snø. (Og det er ikke det samme å låse forhjulet på oth'en!)

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
bakovervendt, ergonomisk, fargeanalyse, forovervendt, klassiker, lilleleopose, pimpa buggis, polhandling, skinnpose, sove, vogndilla, voksipose


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no