Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Torpedert båt i krig - tips til info

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-17, 09:09   #1
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.102
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Torpedert båt i krig - tips til info

I går lette jeg etter informasjon om båten der min oldefar dødde, han ble torpedert under krigen. Tidligere har jeg bare funnet ham i Norges falne, med kort info. I går lette jeg her https://www.sjohistorie.no/no og søkte opp båten (som stod nevnt i Norges falne). Går man da inn på båtens side, under dokuemnter, så kom full vitneforklaring om torpederingen opp.

Tenkte bare å nevne det, hvis andre her har slektninger som ble torpedert, enten de overlevde eller døde. Ganske interessant og brutalt å lese.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-17, 18:26   #2
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Torpedert båt i krig - tips til info

Takk, Pelle! Nå fant jeg faktisk grandonkelen min, som døde bare 17 år gammel (han jugde på alderen for å verve seg ). Det er litt forskjellige varianter av navnet hans, så nå skjønner jeg at jeg ikke har funnet ham før.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-17, 18:48   #3
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.102
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Torpedert båt i krig - tips til info

Så bra:-)

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-17, 19:47   #4
Plingo
Erfaren
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 916
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Sv: Torpedert båt i krig - tips til info

Så artig at du la ut linken. Min mormors onkel gikk ned med D/S Profit i London, i 1941.

Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no