Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Katt som ødelegger møbler

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-02-17, 09:59   #1
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Katt som ødelegger møbler

Min store bamse av ein katt er ei urokråke om natta. Eller, han kan vera det på dagtid og, men då stoppar me han med ein gong.
Han har stort klorestativ berre så det er sagt, men dette vil han ikkje bruke. Det er nemlig sofaen min han vil ta. Og dørmatter. Og det er ikkje litt greit ein gong. Han får ikkje lov. Han skal og opp på kjøkkenbenken, men dette har eg løyst med å ta tape der om natta (feil vei, ikkje godt for han å gå på)
Men det var denne sofaen. Nokre gode forslag til korleis eg kan få han til å slutte?

Tar han eg han ut på gangen, klorer han døra i fillebiter. Legger eg han i buret, gjer han i frå seg inni buret i løpet av natta. Å måtte dusje ein main coon er ikkje bare bare.

Han vekker oss med kloringa si, så i natt blei han til slutt kasta ut etter 4 gong. Det er heller ikkje ei god løysing, pga andre kattar og eg ikkje likar at han er ute om natta.

Men eg vil gjerne ha den nye sofaen mi fin ei god stund til.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-17, 10:03   #2
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.857
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Katt som ødelegger møbler

Det lurer jeg og på, nå som jeg skal til å kjøpe ny sofa.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-17, 10:06   #3
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.442
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Katt som ødelegger møbler

Kan han ikke stenges inne på et soverom eller på badet om natta?

Katta vår var tidligere ganske utagerende på natta, det gikk spesielt hardt utover tær og langt hår, men nå har han tydeligvis skjønt at natt er natt, og sover hele natta.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-17, 10:08   #4
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Katt som ødelegger møbler

Søsteren min putter katten inn på badet om natta. Hun blir sur, men det går ganske fort over. Hun er en innekatt, og har ganske mange leke-møbler hun kan krafse på, men det er jo selvfølgelig menneske-møblene som er mest interessante.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-17, 10:57   #5
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.160
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Katt som ødelegger møbler

Du kan jo prøve med en sprayflaske med vann om han prøver seg på dagtid. Ellers finnes det jo ting man kan spray på som katter ikke liker lukten av.
Men å stenge inne på et rom er nok det mest effektive.
Da jeg bodde i England hadde jeg kattene inne om natten for det var så mye rev i nabolaget. Det tok ikke lang tid før de sov hele natten, og måtte vekkes om morgenen.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-17, 12:20   #6
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Katt som ødelegger møbler

Eg kan nok stenge han inne på badet. Men då må dokasse flyttast ned der kvar natt og døra må polstrast på innsida, sidan han kjem til å stå der og klore.

Han er ein ramp!

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-17, 12:24   #7
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Katt som ødelegger møbler

Hm, nå er det vel for lettvint å komme med tips herfra, for vår katt har vært grei sånn sett fra dag 1. Men et av tipsene vi fikk i forkant var å holde katten i aktivitet på ettermiddagen, så den i større grad roet seg på natten. Det har hvertfall fungert her. I tillegg laget vi soveplass på vaskerommet fra starten av, og nå går han og legger seg der selv om døren står åpen. Han har aldri laget bråk om natten, eller ødelagt møbler. Og han er jo innekatt, så han har god anledning. Han har vel og merke tygd i stykker sålen på joggeskoene mine, men det ser ut til at han klødde i tennene en periode... Og han skal ha for å ta de skoene jeg har minst bruk for.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-17, 12:26   #8
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Katt som ødelegger møbler

Rampen min er ein 6 år gammal lat hankatt som har lært seg ein heil haug med uvaner frå tidligare av. Eg overtok han i haust. Det kompliserer ting litt. Hadde han vert ny og fersk i verden så hadde eg nok kunne "oppdratt" han pitte litt.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-17, 12:30   #9
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Katt som ødelegger møbler

Jeg tror det kan bli vanskelig å lære en så gammel katt å roe seg om natten, så jeg ville nok også hatt han på badet. Min katt er også bajas om natten, men han klorer ikke på møblene heldigvis - han foretrekker klorebrettet sitt, så jeg lar han holde på - gudene veit hva han driver med, men det bråker ganske mye. Han er ute om natten på sommeren, men om vinteren foretrekker han å være inne.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-17, 12:48   #10
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Katt som ødelegger møbler

Ja, jeg synes ikke det er så lett å oppdra en ung katt heller, så jeg ser problemet.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-17, 09:18   #11
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Katt som ødelegger møbler

Sniken toppa det i natt.
Han låg oppe å sov, så eg fann ut at han skulle få ligge. Slukker lyset og går inn på soverommet. Legger meg under dyna og så høyrer eg. Dunk dunk dunk. Rampen på vei ned trappa. Han går så inn på rommet til minstemor, sjekker at ho sover og så er det rett ut, opp på sofaen og setter klørene i. Då hadde matmor fått nok. Eg var såpass kjapp at han sto ganske paralysert oppå sofaen, og var slettes ikkje eining i at matmor røska han opp og bar han inn på badet. Satte mat og drikke inn til han, slo av lyset og gjekk å la meg. Høyrte han krafsa litt på døra, så eg må fikse noko der, slik at han ikkje skraper av all maling og slikt.

Jada. Aldri kjedelig med katt i hus.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-17, 09:37   #12
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.803
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Katt som ødelegger møbler

Er han kastrert?
Da ville jeg hatt han ute på natta, han er stor og sterk og kan sikkert forsvare seg godt mot andre katter, og de er jo tross alt nattdyr som koser seg med å gå på musejakt på nattestid.
Vi har gitt opp å ha vår ramp av en skogkatt inne om natta, han vekker oss alltid midt på natta med å kvesse klør på senga vår (!), og når vi endelig har unger som sover om natta så gidder jeg ikke å bli vekka av pus altså.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-17, 09:40   #13
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Katt som ødelegger møbler

Han er kastrert, men dei andre hankattane her tar han. Så då ligger me å høyrer på kattehyl og slåssing heile natta.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-17, 09:42   #14
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.803
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Katt som ødelegger møbler

Åja, det er ikke så morsomt nei. Vi har ikke så høy tetthet av katter her, så derfor lite slåssing.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-17, 09:50   #15
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Katt som ødelegger møbler

Det skal finnes noe spray (dyrebutikker) både sånn "katt vekk" og sånn "klor her" spray. Verdt ett forsøk? På verandaen vår, på gummilistene rundt vinduene pleier vår minste katt å henge, så til slutt lagde jeg en blanding av olje, pepper etc og smurte på, da ble det slutt. Kan du prøve litt vann og pepper på de mest utsatte stedene i en kort periode?

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-17, 10:23   #16
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Katt som ødelegger møbler

Kan teste det ut litt forsiktig på dørkarmer kanskje?

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no