Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Erfaring med drikkefontene til katt?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-17, 20:03   #1
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.408
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Erfaring med drikkefontene til katt?

Dustekatten vår drikker heller vann fra et særdeles lite tiltalende sted enn fra vannskåla som vaskes minst en gang for dagen. Jeg var og kikket på drikkefontener i stad, men det som ble anbefalt koster 889 kroner De hadde også en enklere variant med bevegelse på vannet, men uten fontenefunksjonen.

Er det noen her som har erfaring med fontene? Kan jeg forvente at den der sære katten min i det hele tatt drikker av en sånn? Og bråker den mye?

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-01-17, 22:23   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med drikkefontene til katt?

Henger her - ene katta vår går, takk og lov, ikke og finner vann på lite tiltalende steder, men han stiller høylydte krav til at vi skal la vannkrana på badet renne så han får drikke seg utørst.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-17, 22:27   #3
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med drikkefontene til katt?

Eg finn fram lista over korfor vi ikkje skal ha dyr, og noterer.

:bidrar:

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-17, 22:47   #4
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Erfaring med drikkefontene til katt?

Jeg lurte på å kjøpe, men nå er ene katten plaget med katteacne og skal ikke spise eller drikke fra plastikk. Finnes de i andre materialer enn plast mon tro?

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-17, 22:54   #5
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaring med drikkefontene til katt?

Jeg har aldri prøvd fontene til katt, men en venninne har det til sin. Katten er fornøyd, den bråker nesten ikke syns jeg.

Det er jo bare å venne seg til å lukke lokket på det lite tiltalende stedet, så slutter det å være et problem. Moahahaha

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-17, 22:54   #6
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med drikkefontene til katt?

Jeg tror ikke de der drikkefontenene er noe for oss, nei. De er jo nødt til å lage lyd? Men katten vår har en sånn vannskål med beholder, og foretrekker av uvisse årsaker den fremfor metallskålen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-17, 23:20   #7
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.408
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaring med drikkefontene til katt?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Det er jo bare å venne seg til å lukke lokket på det lite tiltalende stedet, så slutter det å være et problem. Moahahaha

Jeg har vennet meg til både det og å lukke døra, jeg. Dessverre er jeg den eneste i husstanden som et kapabel til å lære meg den type triks.

Mulig idiotisk spørsmål, men må de stå tilkoblet strøm hele tiden?

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-01-17, 09:06   #8
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Erfaring med drikkefontene til katt?

Sånn generelt foretrekker katter å drikke vann som er i bevegelse, så en fontene er en fin måte å sikre seg at den får i seg nok vann på.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-17, 09:15   #9
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaring med drikkefontene til katt?

Vi kjøpte en slags fontene-dings til pus, men det var ikke spesiellt vellykket. Skal sies at vi har en sær katt som er redd for alt, og den fontenen var hvertfall skummel. Den måtte kobles til strøm.

Min drikker fra skåla om vinteren, men om sommeren foretrekker han bekken i hagen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-17, 09:43   #10
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med drikkefontene til katt?

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Jeg lurte på å kjøpe, men nå er ene katten plaget med katteacne og skal ikke spise eller drikke fra plastikk. Finnes de i andre materialer enn plast mon tro?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg finn fram lista over korfor vi ikkje skal ha dyr, og noterer.

:bidrar:

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-17, 10:31   #11
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.408
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaring med drikkefontene til katt?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Henger her - ene katta vår går, takk og lov, ikke og finner vann på lite tiltalende steder, men han stiller høylydte krav til at vi skal la vannkrana på badet renne så han får drikke seg utørst.

Her fikk jeg en idé. Stable katta på vasken og forsøkte å få ham til å drikke av krana, men han var ikke interessert. Det kan jo bety at han ikke er så interessert i å drikke fra fontene heller?

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-01-17, 10:33   #12
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.408
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaring med drikkefontene til katt?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg finn fram lista over korfor vi ikkje skal ha dyr, og noterer.

:bidrar:

Du skulle sett katta og fireåringen som bonder over en katteleke nå, så hadde du fått noen punkter til pro-delen av lista di. Hvis den delen overhodet finnes

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-01-17, 12:31   #13
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaring med drikkefontene til katt?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg finn fram lista over korfor vi ikkje skal ha dyr, og noterer.

:bidrar:

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-17, 16:29   #14
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaring med drikkefontene til katt?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Jeg har vennet meg til både det og å lukke døra, jeg. Dessverre er jeg den eneste i husstanden som et kapabel til å lære meg den type triks.

Mulig idiotisk spørsmål, men må de stå tilkoblet strøm hele tiden?

Det var derfor jeg avsluttet med moahaha. Jeg og Helten har lært det, avkommet: Not so much.

Det med strømmen aner jeg ikke noe om. Dessverre.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-17, 21:33   #15
Note
Superduperaktiv
 
Note sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 741
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Sv: Erfaring med drikkefontene til katt?

Vannfontener må være tilkoplet strøm hele tiden. Den jeg har bråker lite, bortsett fra når det er for lite vann i den. Jeg tror forresten ikke kattene mine drikker særlig mer vann nå enn da jeg bare brukte en vanlig skål.
Men har du forsøkt å flytte vannskålen til et annet rom enn der maten er? Det ligger visstnok i kattens instinkt at den ikke skal drikke i nærheten av der den spiser.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-17, 22:08   #16
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaring med drikkefontene til katt?

Så sære katter dere har.
Aldri hatt sånne problemer. :hjelpsom:

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-17, 01:25   #17
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.408
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaring med drikkefontene til katt?

Opprinnelig lagt inn av Note, her.

Men har du forsøkt å flytte vannskålen til et annet rom enn der maten er? Det ligger visstnok i kattens instinkt at den ikke skal drikke i nærheten av der den spiser.

Nei, jammen, det er verdt et forsøk! Spiser de kadaver, disse søte pusene våre, eller hva er bakgrunnen for det instinket?

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-01-17, 23:14   #18
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med drikkefontene til katt?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Nei, jammen, det er verdt et forsøk! Spiser de kadaver, disse søte pusene våre, eller hva er bakgrunnen for det instinket?

Kjem dei ikkje stadig drassande på daude fuglar, då?

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-17, 02:42   #19
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.408
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaring med drikkefontene til katt?

Bare dyr de har fanget selv, ihvertfall det jeg har sett. Jeg så for meg koblingen mat og vann var pga døde dyr kan ligge i vannet, men de ville forhåpentligvis verken spist dyret eller drukket vannet nedenfor det.

Katter, altså


Sist redigert av Timar : 29-01-17 kl 08:41.
Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-01-17, 02:46   #20
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.973
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaring med drikkefontene til katt?

Vårt kattedyr drikker kun fra springen, og ikke for mye trykk, takk. Mjau.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no