Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hjelp meg å holde hundene unna

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-06-12, 09:00   #1
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.844
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Hjelp meg å holde hundene unna

Hundene i nabolaget her har en forkjærlighet for Tuja-hekken vår (mulig et desperat forsøk på å bli kvitt den ), og tisser i hytt og pine på langs av hekken og akkurat ved inngangen vår.

Hvordan i huleste skal vi få slutt på det?
Finnes det noe vi kan sprøyte på hekken slik at den ikke er attraktiv lenger?

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 09:10   #2
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.794
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp meg å holde hundene unna

Nei, jeg frykter at når EN har begynt å tisse der, så vil de andre gjøre det også, dessverre. Eneste du evnt kan gjøre er å sette opp et skilt til eierene om å vennligst ikke la hundene tisse der.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 09:12   #3
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.844
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp meg å holde hundene unna

Det var det jeg fryktet.
Og i tillegg synes jeg det er ganske merkelig at hundeeierne lar hunden tisse der sånn midt i inngangen vår.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 09:24   #4
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.648
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp meg å holde hundene unna

Vi har gitt beskjed til naboene med hund at de ødelegger hekken. Vi fikk da svar tilbake om at det bare var god gjødsel.
Men vi ønsker ikke at hekken vår skal være et toalett, nå er det bare en hund som har tisset der, ja, hekken blir svart av hundepisset.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 09:26   #5
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.089
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp meg å holde hundene unna

Går det an å sette opp et sånt lite grønt gjerde en periode? Et sånt man får kjåpt på rull. Bare for å hindre den i å nå frem til hekken.
Og så er det snodig at hundeeierne synes det er greit. Vi plukker stadig hundebæsj på gresset i inngangspartiet vårt.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 09:27   #6
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp meg å holde hundene unna

Vi sa i fra til naboen vi også, dvs. vedkommende som leide der. Vi fikk beskjed om å slappe av, bikkja hans pissa der'n ville. Søtt? Den hunden gikk mye løs, så den bæsja også der den ville. Jeg informerte om at jeg ringte dit jeg ville for å få hentet evt. løse hunder i nabolaget.

Vi fikk lissom aldri noen god tone vi, nabo'n og jeg.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 09:30   #7
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp meg å holde hundene unna

Prøv å kjøp sånn get off på dyrebutikken
TROR, det skal også funke på en hekk, men spør i dyrebutikken, så du ikke ødelegget hekken. Men vet den skal kunne brukes i blomsterbed og sånn.
Så er jo verdt forsøket.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 10:00   #8
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.844
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp meg å holde hundene unna

Takk, skal sjekke opp get off.
Ja, hekken er helt brunsvart og vi får ikke satt opp gjerde. Ikke akkurat nå, men det er planen etterhvert.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 10:04   #9
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.865
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp meg å holde hundene unna

Jeg har iallefall merket at min hund er spesiellt snusete på enebærbusk eller sånn type som thuja, bare at den er en mer stikkete tyoe, nåletre.. husker ikke helt hva de heter.
Han kan stå og snuse på disse buskene i laaang tid..

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 10:05   #10
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.844
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp meg å holde hundene unna

Snuse skal de få lov til, men ikke tisse.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 11:26   #11
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.648
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp meg å holde hundene unna

Jeg spyler buskene da, og når de ikke lukter hundetiss, så er de liksom ikke så interessante.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 12:03   #12
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å holde hundene unna

Urin fra hund ødelegger thujahekken, den vil dø av det. Det sa de på gartneriet til oss da vi skulle velge hekk.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 12:35   #13
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.949
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp meg å holde hundene unna

Jeg har en viss forståelse for at hundene vil ødelegge tujaen. :dukker:

Fra spøk til alvor: det er jo utgjort hvis hundene i nabolaget har utpekt hekken din til do/postkasse. Jeg har dessverre ingen råd.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 12:44   #14
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.648
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp meg å holde hundene unna

Vi ønsket ikke thuja, alternative hekker som kunne overleve var gran. I og med at jeg liker å gå barbeint, var ikke gran et alternativ ...

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 14:55   #15
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.844
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp meg å holde hundene unna

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg har en viss forståelse for at hundene vil ødelegge tujaen. :dukker:

Ja, det har egentlig jeg også, men akkurat nå er det ikke noe alternativ å fjerne den.
Og den er faktisk ikke så ille når den nå har vokst seg tett. Ja, bortsett fra at den er brunsvart enkelte plasser.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 14:59   #16
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.949
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp meg å holde hundene unna

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Ja, det har egentlig jeg også, men akkurat nå er det ikke noe alternativ å fjerne den.
Og den er faktisk ikke så ille når den nå har vokst seg tett. Ja, bortsett fra at den er brunsvart enkelte plasser.

Ja, jeg tror også det kan være fint med tuja, når den klippes tett og gjødsles og vannes riktig. Jeg synes bare det er så mye av den overalt, og mange som ikke klipper dem, men lar dem vokse seg til høye, pistrete, gulbrune kvaster. Jeg og hundene er tydeligvis med i Folke-(og hunde-)aksjonen mot tuja.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 15:00   #17
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp meg å holde hundene unna

Jeg liker ikke at mine hunder pisser overalt, så jeg pleier å stoppe demnår de vil pisse eller markere et sted jeg ikke synes passer seg.
Jeg vet at eksen ikke tenkte like langt. Han lot de få tisse på hushjørner og det som verre/bedre var.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 16:19   #18
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.614
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp meg å holde hundene unna

Sette opp skilt om at det er kakaobark under hekken? Det er farlig for hunder, så kanskje eierne slutter å la dem tisse der?

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 16:42   #19
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.045
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp meg å holde hundene unna

Opprinnelig lagt inn av Bobbelur, her.

Jeg liker ikke at mine hunder pisser overalt, så jeg pleier å stoppe demnår de vil pisse eller markere et sted jeg ikke synes passer seg.
Jeg vet at eksen ikke tenkte like langt. Han lot de få tisse på hushjørner og det som verre/bedre var.

Jeg har også en regel på det. Vofsen her får IKKE tisse på andres eiendom.
Friområde ja, egen eiendom ja, men ingen hage/inngangspartier/hekker osv.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no