Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Cardigan til liten jente - garn og oppskrift

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-21, 10:22   #1
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Cardigan til liten jente - garn og oppskrift

Barnebarnet (eller moren!) ønsker seg grønn cardigan med hullmønster. jeg ønsker tips om oppskrift - og garn dere er fornøyd med.

Det gjør ikke noe om det er relativt enkelt å strikke.

Str 4 år, tenker jeg.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West

Sist redigert av Pøblis : 25-09-21 kl 10:29.
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-21, 15:13   #2
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.322
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Cardigan til liten jente - garn og oppskrift

Denne har jeg strikket to stk av, men ikke i det garnet i oppskriften. Hadde en sekk garn (fra 70 tallet...) fra svigermor som passet strikkefastheten.

https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=9000&cid=1

Flere fine på garnstudio/drops.
https://www.garnstudio.com/search.ph...0&yg=0&lang=no

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-21, 16:40   #3
Kiwi
Glad i frukt
 
Kiwi sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 906
Kiwi er litt kulKiwi er litt kulKiwi er litt kul
Standard

Sv: Cardigan til liten jente - garn og oppskrift

Tiriljakken F8664E0B-9DC0-4C11-A752-14EAA3DD9C9D.jpg

__________________
tvillingbror og tvillingsøster - 2007
Kiwi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-21, 17:16   #4
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.230
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Cardigan til liten jente - garn og oppskrift

Jeg fraråder alltid oppskrifter fra Drops - på grunn av kvalitet og firmapolitikk/atferd.

Jeg kan anbefale Bella cardigan av Lene Holme Samsøe. Den finnes på dansk i et hefte som er lett tilgjengelig i strikkebutikker eller på ravelry.
Det ser ut til at mange på ravelry har strikket jakka i Sandnes garn alpakka.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-21, 18:41   #5
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.790
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Cardigan til liten jente - garn og oppskrift

Hva med denne? https://petiteknit.com/collections/b...nt=25624184328

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-21, 21:35   #6
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.494
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Cardigan til liten jente - garn og oppskrift

Opprinnelig lagt inn av Shun, her.

Jeg fraråder alltid oppskrifter fra Drops - på grunn av kvalitet og firmapolitikk

Vil du forklare det for en som ikke vet hva du snakker om? Interresert, men åpenbart noe jeg har gått glipp av

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-21, 21:41   #7
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Cardigan til liten jente - garn og oppskrift

Løvfalljakke

Eg hugsar ikkje heilt kva garn eg strikka denne i, men eit frå hillesvåg

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-21, 13:51   #8
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.322
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Cardigan til liten jente - garn og oppskrift

Opprinnelig lagt inn av Shun, her.

Jeg fraråder alltid oppskrifter fra Drops - på grunn av kvalitet og firmapolitikk/atferd.

Dette lurer jeg også på om du kan utdype.

Jeg har en eneste gang hatt litt trøbbel med en oppskrift. Jeg spurte da i en kommentar på siden. Tok dessverre lang tid før jeg fikk svar, så jeg fant en løsning selv i mellomtiden.

Jeg synes nettsidene deres er veldig greie å søke i, særlig når jeg gjerne har garn jeg vil få brukt på noen småprosjekter. Det hender òg at jeg bytter ut med norskprodusert garn om det passer seg.

Er der fordi de er gratis? Jeg har trodd oppskriftene opprinnelig har vært til salgs, men så blir gratis senere, men det stemmer kanskje ikke?

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-21, 13:52   #9
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.322
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Cardigan til liten jente - garn og oppskrift

Opprinnelig lagt inn av Hjertensfryd, her.

Løvfalljakke

Eg hugsar ikkje heilt kva garn eg strikka denne i, men eit frå hillesvåg

Den var fin!

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no