Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

[SKAM] Innlegg 2003-3000

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-16, 22:27   #441
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000

Hahaha, det hadde tatt seg ut!

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv  
Gammel 30-12-16, 22:51   #442
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000

Har sendt forespørsel.

Turban Smukk er ikke aktiv  
Gammel 30-12-16, 22:51   #443
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.920
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Jah. Hele den diskusjonen er så pinlig nå at jeg bare skygger banen. O.o Skrekk.

Har ikke fått med meg noen diskusjon, men er veldig lite inne i den gruppa nå som sesongen er ferdig.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 30-12-16, 22:57   #444
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000

Det tok litt av ja.

Blå er ikke aktiv  
Gammel 30-12-16, 22:58   #445
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.564
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000

Hva handlet den om?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 30-12-16, 22:58   #446
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000

Jeg rømte gruppa for flere uker siden. Men fortell gjerne hva oppstyret gjelder!

__________________
Nabojenta er ikke aktiv  
Gammel 30-12-16, 23:05   #447
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000

Det var en egen tråd som ble laget for dem som ville diskutere mer (les; være komplett besatt av) hvorfor de mener sesong 4 bør vies til Even. Det ble en tråd med dyrking av utseendet til Henrik Holm, og det ble pinlig for meg i alle fall, og helt uten filter. Admin, blant annet Karamell, prøvde å minne om at dette ikke er greit, og da ble (antatt) voksne mennesker plutselig rundt ni år gamle. Au, altså. Jeg blir litt skremt, helt på ånkli, hvor intenst enkelte går opp i dette ...

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv  
Gammel 30-12-16, 23:13   #448
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000

Jatakk, Karamell!

Neket er ikke aktiv  
Gammel 30-12-16, 23:34   #449
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000

Hopp GJERNE inn og vær med å banke litt vett i de 11- år gamle sjelene der inne. jeg blir gaaal!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv  
Gammel 30-12-16, 23:35   #450
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000

For medlemmer: https://www.facebook.com/groups/1118...1279308256814/

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv  
Gammel 30-12-16, 23:38   #451
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000

Tror neppe jeg gidder å lese 150 kommentarer. Såri.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv  
Gammel 31-12-16, 00:38   #452
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000

Var en grunn til at jeg hoppet ut, Karamell.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv  
Gammel 31-12-16, 11:53   #453
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Er det noen som vil bli med i en mindre SKAM-gruppe på FB? Uten fangirling? Nyopprettet i dag? Send en prikk eller en PM eller vink her for en link.

Yes, please.

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv  
Gammel 31-12-16, 12:32   #454
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000

Jeg tror dere er lagt til (de jeg kjenner navnene på) eller fått melding på profilsiden dere her på FP nå.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv  
Gammel 31-12-16, 13:53   #455
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000

Jeg synes at det er småmorsomt å følge diskusjonene på disse Facebookgruppene, men tror ikke at jeg kommer til å være noe aktiv der. Jeg vil heller diskutere her inne, om det er greit.

Jeg har tenkt litt på hva som er fascinasjonen i den siste sesongen. Jeg likte de to første også, men ble på ingen måte så fengslet som jeg ble i den siste. En ting er at det er fantastisk gode skuespillere. Men det er også et tilbakeblikk til den fasen i livet der en forelskelse bare fyller deg helt. Jeg husker så godt følelsen av å glede meg til å være et sted bare fordi han kanskje kom til å være der. Å gå gaten der han bodde, ii et håp om at han skulle komme ut akurat da. Jeg kjenner at jeg lever meg skummelt inn i det. Selv om jeg heldigvis ikke får noe behov for å poste kyssebilder.

Og så ser jeg om igjen de to scenene der Isak kommer ut, først til Jonas og så til vennene og de gir meg et veldig stort håp. Min eldste er 15. Og ut fra henne og hennes venninner, så tror jeg faktisk at det er slik det er/kan være. Og det er så vanvittig deilig.

Blå er ikke aktiv  
Gammel 31-12-16, 13:54   #456
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000

Jeg ser sesong 1 nå, jeg fikk ikke med meg dette skamgreiene før uti sesong 2.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv  
Gammel 31-12-16, 14:28   #457
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.920
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg synes at det er småmorsomt å følge diskusjonene på disse Facebookgruppene, men tror ikke at jeg kommer til å være noe aktiv der. Jeg vil heller diskutere her inne, om det er greit.

Jeg har tenkt litt på hva som er fascinasjonen i den siste sesongen. Jeg likte de to første også, men ble på ingen måte så fengslet som jeg ble i den siste. En ting er at det er fantastisk gode skuespillere. Men det er også et tilbakeblikk til den fasen i livet der en forelskelse bare fyller deg helt. Jeg husker så godt følelsen av å glede meg til å være et sted bare fordi han kanskje kom til å være der. Å gå gaten der han bodde, ii et håp om at han skulle komme ut akurat da. Jeg kjenner at jeg lever meg skummelt inn i det. Selv om jeg heldigvis ikke får noe behov for å poste kyssebilder.

Og så ser jeg om igjen de to scenene der Isak kommer ut, først til Jonas og så til vennene og de gir meg et veldig stort håp. Min eldste er 15. Og ut fra henne og hennes venninner, så tror jeg faktisk at det er slik det er/kan være. Og det er så vanvittig deilig.

Jeg tror fascinasjonen med sesong 3 er at det er første gang LGBT-kjærlighet er beskrevet som kjærlighet. Ikke for at det burde være noe nytt, men det er i alle fall første gang jeg har sett at det er beskrevet og angrepet på samme måte som heterofil kjærlighet. Selvfølgelig har det med alt rundt, men det er måten det beskrives på. I tillegg gjør real-time-konseptet noe med seeren. Det gjør at seeren ikke bare blir seer, men får føle på ventingen som Isak må gjennom, føle på at han isolerer seg, for det kommer ingen meldinger og ingen oppdateringer. Det tar den tida det tar, rett og slett. Det tror jeg er med på å skape en fascinasjon og gjør at seeren dras mer inn i selve handlingen enn ved å se episodene kun fredager. Jeg tror også at LGBT-temaet gjorde at dette var en serie som tok av utenlands, rett og slett fordi det ikke finnes så himla mange serier som tar LGBT-temaet på alvor og lar det bli en del av det normale. Der synes jeg Skam var utrolig flinke. Og jeg tror det er en annen grunn til at det rører så mange, at det ikke er bipersoner som er LGBT, at det ikke stereotypene med mascara og tights, men det er "ekte" mennesker med flere sider og dybder. Jeg tror kombinasjonen av det, i tillegg til at Skam er en av få serier som toucher temaet, er årsaken til fascinasjonen. Med sesong 1 og 2 var de nyskapende med konseptet real-time, selv om Jenter gjør det samme. Med sesong 3 rørte de mange flere pga selve temaet i tillegg.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 31-12-16, 14:37   #458
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000

Jeg ser den Amylin, og er enig. Det er fantastisk å se homofil kjærlighet behandlet på samme måte som heterofil. Og så at den er så godt og troverdig spilt.

Blå er ikke aktiv  
Gammel 31-12-16, 14:44   #459
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.920
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg ser den Amylin, og er enig. Det er fantastisk å se homofil kjærlighet behandlet på samme måte som heterofil. Og så at den er så godt og troverdig spilt.

Ja, de har vært utrolig flinke med castinga også, det må jeg si. Veldig troverdig spilt, og både Tarjei Sandvik Moe og Henrik Holm har storspilt. Og jeg trodde ikke at Tarjei skulle heve seg så mye som han gjorde. Sesong 1 og 2 er ikke skuespill av så stor klasse som sesong 3 er. Han har vokst, og han er et stort talent jeg regner med vi får se mer av.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 31-12-16, 16:48   #460
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000

Eg vil gjerne vere med, karamell!

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no