Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Vaniljekake

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-12, 18:52   #301
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaniljekake

Dæven, stort bilde!

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 18:53   #302
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaniljekake

Oi.
Akkurat sånn blir den når svigers baker den og, men min blir høy og luftig.
Det er pussig.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 18:55   #303
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaniljekake

Min ble ganske lik. Litt mindre rå, men så hadde jeg den i ovnen 30 min ekstra.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 18:57   #304
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaniljekake

Hmm. Stakk en pinne i og ingenting hang fast, derfor tolket jeg den som ferdig. Da skal den ikke være sånn altså.

Vel, ungene syntes den var kjempegod.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 20:28   #305
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaniljekake

Min ble mindre rå enn det der, men jeg stekte den også lengre.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 21:05   #306
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Vaniljekake

Jeg stekte min et kvarter lenger, uten at det syntes på toppen og de blir jo kompaktaktig, men ikke rå.... Tror ikke det har noe med ovnene å gjøre heller. For en måneds tid siden ble alle kakene jeg stekte til bursdag rå og rare, til 17. mai ble både sukkerbrød og denne helt flotte....

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 21:09   #307
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaniljekake

Nå må jaggu jeg også snart prøve denne. Hvilken vaniljesaus bruker dere, da?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 21:10   #308
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaniljekake

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Nå må jaggu jeg også snart prøve denne. Hvilken vaniljesaus bruker dere, da?

Jeg bruker sånn ferdig vaniljesaus fra tine, eller er det freia? Iallfall en som er ferdig, og er den beste.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 21:11   #309
Koko
Erfaren
 
Koko sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 841
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Sv: Vaniljekake

Jeg brukte Freia (som gikk ut på dato i januar) i mine muffins, og de ble veldig gode!

__________________

2009
- 2011
Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 21:15   #310
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaniljekake

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg bruker sånn ferdig vaniljesaus fra tine, eller er det freia? Iallfall en som er ferdig, og er den beste.

Jeg måtte sjekke, jeg bruker den fra tine, ja.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-05-12, 08:49   #311
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaniljekake

Jeg har ikke lest hele tråden, så med forbehold om at noen allerede har svart: Kan man bruke varmluft ved steking? Jeg ser at enkelte opplever at kaken blir rå, og jeg har generell erfaring med at faren for råhet minsker ved bruk av varmluft. I så fall; hvor varm ovn bruker jeg da?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 12:20   #312
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vaniljekake

Dette ble en skikkelig kjedelig formkake rett og slett. Synd. Ser potensialet som bunn for eplekake, ellers fint lite spennende med den.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 20:08   #313
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vaniljekake

Jeg bruker alltid varmluft. Setter ned temperaturen med 10 grader.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 21:04   #314
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vaniljekake

Jeg laget denne forrige helg, rund form, halverte bare mengden. To voksne og fire barn spiste opp hver smitt og smule.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-12, 08:11   #315
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaniljekake

Opprinnelig lagt inn av Bayone, her.

Jeg bruker alltid varmluft. Setter ned temperaturen med 10 grader.

Takk! Og aldri rå, må jeg da anta.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-12, 09:41   #316
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaniljekake

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Dette ble en skikkelig kjedelig formkake rett og slett. Synd. Ser potensialet som bunn for eplekake, ellers fint lite spennende med den.

Den er jo ikke spennende, men den er en lettvin langpannekake. For meg er dette ikke en konkurrent til ostekake feks, men et alternativ til sjokoladekake i langpanne og slikt.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-12, 10:32   #317
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaniljekake

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Den er jo ikke spennende, men den er en lettvin langpannekake. For meg er dette ikke en konkurrent til ostekake feks, men et alternativ til sjokoladekake i langpanne og slikt.

Enig der.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-12, 11:26   #318
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaniljekake

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Den er jo ikke spennende, men den er en lettvin langpannekake. For meg er dette ikke en konkurrent til ostekake feks, men et alternativ til sjokoladekake i langpanne og slikt.

Absolutt!

Og med epler i, blir det en fantastisk god og saftig eplekake, faktisk den eneste eplekaken jeg tar to stykker av om jeg får den servert. Har gitt oppskriften til svigermor også, så nå kan jeg skryte av eplekaken hennes uten å lyve. Jeg lager den for øvrig typisk som muffins, for da er det så greit å fryse og ta opp så mange man trenger. Har flere i fryseren nå, etter barneselskap i Mai, lagd med nonstopp i, så de får artige farger inni.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-12, 12:11   #319
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaniljekake

Det er også mange barn som liker vaniljekaka, og jeg kan anbefale den som turkake. Den egner seg også godt til frysing, noe som er en fordel. På torsdag skal jeg servere den i bursdag, men da tenker jeg ha is til.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-12, 12:21   #320
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vaniljekake

Klager ikke altså, den sto bare ikke helt til forventningene etter at den har laget en tråd på 321 innlegg !
Ser potensialet, og siden jeg hadde kjøpt inn 2 liter vaniljesaus blir det vaniljekake til 6.klasse på tur på torsdag. Lurer bare på hva jeg evt. kan ha oppå for å gjøre den både litt penere og litt mer spennende ?

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no