Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Agatha Christie-forviklinger

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-04-07, 10:41   #1
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Agatha Christie-forviklinger

I påsken kjøpte jeg en bok av Agatha Christie som skulle handle om Miss Marple, hvor et besøk hos en venninne kaster henne inn i et drapsmysterium. Vel, i går skulle jeg lese boken på sengen. En pocketbok utgitt av Aschehoug. Jeg leste noen sider om en ung kvinne som blir funnet drept, hvor en skummel mann kaster fra seg en tyrkisk sigarett idet han forlater åstedet. En nabo gjør anskrik, og politiet kommer. Men... Hvorfor i huleste heiteste dukker Hercule Poirot opp? Det skulle jo være Miss Marple sin sak! Jeg bladde noen sider videre, og ser ikke Miss Marple nevnt noe sted. Hæ? Etter å ha bladd enda noen sider oppdager jeg at det er en novellesamling. Og alle med Poirot. I en Miss Marple-bok.

Det viser seg altså at det er feil omslag på boken jeg har kjøpt. Er det mulig? Jeg lurer meg på om Aschehoug har sendt ut tusen bøker med feil omslag. For en tabbe. Jeg bør få ny bok nå, synes dere ikke?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 10:50   #2
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Agatha Christie-forviklinger

Så snodig! Selvsagt skal du ha ny bok!

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 11:00   #3
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Agatha Christie-forviklinger

Selvfølgelig. Gå enten tilbake til bokhandelen, eller send en e-post til forlaget. Tror de er ganske greie når det gjelder sånt.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 13:13   #4
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Agatha Christie-forviklinger

Du bør få ny bok. Men jeg ville nok lest ut boken før jeg forlangte den riktige.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 14:00   #5
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Agatha Christie-forviklinger

Jøss, det var jo underlig da.
Du får ringe/maile forlaget, og høre hva dette er for noe. Kanskje er de ikke klar over denne glippen selv. Ny bok skal du da selvfølgelig ha i alle fall.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 18:56   #6
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Agatha Christie-forviklinger


Har du hørt på makan!!!!? Det er det rareste! Send en e-post til forlaget du . Dette må de jo blir obs på (er det kanskje allerede). Og sender deg sikkert ny med glede. Så slipper du å gå i butikken!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 19:28   #7
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Agatha Christie-forviklinger

Du må jo sende den rett til forlaget. Gjorde det med en Daimsjokolade som så litt rar ut en gang og fikk 2 kg sjokolade tilbake.
Kanskje får du 2 kg bøker som plaster på såret?

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 19:21   #8
Møøse
I could be violet sky
 
Møøse sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 782
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Agatha Christie-forviklinger

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Etter å ha bladd enda noen sider oppdager jeg at det er en novellesamling. Og alle med Poirot. I en Miss Marple-bok.

Det viser seg altså at det er feil omslag på boken jeg har kjøpt. Er det mulig? Jeg lurer meg på om Aschehoug har sendt ut tusen bøker med feil omslag. For en tabbe. Jeg bør få ny bok nå, synes dere ikke?

Nei det syns jeg ikke. For Poirot er mye mye kulere enn Miss Marple.

__________________
Møøse og barna , april 1999 og september 2004
Møøse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 19:25   #9
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Agatha Christie-forviklinger

Opprinnelig lagt inn av Møøse, her.

Nei det syns jeg ikke. For Poirot er mye mye kulere enn Miss Marple.

Du har kanskje rett i det. Men det er ikke så gøy med Poirot i novelleform. Jeg leste en av novellene i går, om Poirot som etterforsker forsvinningen av en tegning. Det var ingen som ble drept jo! Og så viste det seg til og med at tegningen ikke var borte allikevel.

Kanskje dette var et luretriks fra Aschehoug, at de rablet sammen noen rare fortellinger, brukte Poirot som rollefigur og slengte på et bokcover fra en Agatha Christie-bok, et triks for lettjente penger uten å tenke på royalties? :konspirerer:

Jeg har ikke fått sendt avgårde mail til Aschehoug. Men skal gjøre det snart. Tenk om jeg er så heldig som Pia, at jeg får mange kilo sjokolade i retur?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 19:45   #10
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Agatha Christie-forviklinger

Merkelig tabbe, rimelig pinelig kan man si.
Du får sikkert sjokolade som plaster på såret.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no