Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2018

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-18, 18:33   #221
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg har begynt å tenke på hvordan det skal pyntes om et par uker. Vi skal henge opp julelysene ute neste helg. Men de tennes ikke før kl 17 1.desember.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-18, 18:34   #222
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Jeg har begynt å tenke på hvordan det skal pyntes om et par uker. Vi skal henge opp julelysene ute neste helg. Men de tennes ikke før kl 17 1.desember.

De flotteste lysene av alle skal droppes i år.

https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/...e-julelys-i-ar

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-11-18, 20:27   #223
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.237
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Få se serviset da!

Glass og interiør har julesalg. Jeg har komplettert med rødt Iittala Teema:





Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-18, 20:44   #224
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Fint!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-18, 20:54   #225
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

De flotteste lysene av alle skal droppes i år.

https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/...e-julelys-i-ar

Jeg vet!! Jeg ble skikkelig lei meg! Det er liksom et høydepunkt hele desember, å se ut av vinduet og se tårnet i sin lysende prakt. Jeg HÅPER noe skjer så det endres...

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-18, 20:55   #226
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.817
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg ønsker meg Taika i rødt og blått. Kjøpte en rød kopp i fjor og kjøpte en blå kopp i år og en asjett.

Handlet en del kalendergaver og mistet helt oversikten, tror jeg har mer enn nok. Har også handlet 4 julegaver i går.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-18, 21:41   #227
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Jeg vet!! Jeg ble skikkelig lei meg! Det er liksom et høydepunkt hele desember, å se ut av vinduet og se tårnet i sin lysende prakt. Jeg HÅPER noe skjer så det endres...

Ja, enig! Det ER jo advent! Noen rikinger må ta ansvar...

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-11-18, 23:25   #228
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg har også handlet litt i dag. Kalenderlys, kalendergave til to av ungene, kalendergaveposer og litt gavepapir og etiketter. Og en av ungene fikk kjøpt alle sine kalendergaver i dag, og hun var veldig stolt og opprømt da hun viste meg hva hun hadde kjøpt til de andre, og veldig hemmelighetsfull om hva hun hadde kjøpt til meg.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-18, 23:36   #229
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg har kjøpt ferdig 31 gaver, mangler 2.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-18, 11:47   #230
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg fikk kjøpt noen kalendergaver i går så nå mangler vi bare tre dager. Har pakket inn alle kalendergavene og gleder meg til å henge dem opp på kalenderen. Det er liksom en del av adventspynten og det er så hyggelig å se at det minker ettersom vi nærmer oss julaften.

Det er forresten tydelig at julehandelen er i gang allerede for det var stappfullt på storsenteret og i parkeringshusene.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-18, 13:08   #231
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg har bestilt krans! (Lysbutikken)
https://www.lysbutikken.no/media/cat..._612-61_mb.jpg

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-18, 13:32   #232
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Den var fin Madicken!

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-18, 14:14   #233
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Den var fin ja! Jeg er også på utkikk etter ny dørkrans. Har en som bare har masse, masse røde "bær", på brun "kvist", men "bærene" er ikke like røde lenger, og dessuten har vi malt ytterdøra rød siden jeg kjøpte den, så nå vil jeg gjerne ha en med grønt i stedet. Kunne også tenke meg en med litt lys i.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-18, 14:28   #234
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.728
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Den var fin, Madicken.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-18, 14:36   #235
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Vi har en grønn krans som det ser ut som det har snødd litt på, og så er det små julekuler og kongler på. Tidligere hadde vi et hjerte med sånne røde bær på som jeg likte godt, men den ble til slutt utslitt av vind og vær og alle de røde bærene skallet av. Neste gang tror jeg det må bli en med lys.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-18, 16:19   #236
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Da er julekortene bestilt, det meste av julegaver er klart og vi har begynt på julebaksten. Foreløpig bare sånt som skal fryses da. Kakene må vente til mye nærmere jul.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-18, 16:21   #237
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Jeg vet!! Jeg ble skikkelig lei meg! Det er liksom et høydepunkt hele desember, å se ut av vinduet og se tårnet i sin lysende prakt. Jeg HÅPER noe skjer så det endres...

Dere må klage og lage underskriftskampanjer og få næringslivet til å ta ansvar. Det gjorde vi her da de ville slutte å lyssette masta som kan ses i sju prestegjeld og vel så det og det gikk seg til!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-18, 16:23   #238
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg er stort sett ferdig med gavene, men har ikke tenkt på kalender enda og det bør jeg elsker egentlig.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-11-18, 16:59   #239
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.007
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg klarer ikke å finne på noe lurt til kalendergaver som ikke bare blir liggende. Så tror jeg bare går for flaxkalender til alle sammen. Og så kan det bli en og annen gave hvis det plutselig dukker opp noe.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-11-18, 18:18   #240
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Da har jeg også stilt på startstreken til det store julegaveracet. Er i gang med å strikke votter. Har to par til voksne ferdig, og snart ett barnepar. Da mangler jeg to barnepar og fire voksenpar. Det går fint.

Har også bestilt fire gaver på Kitch'n som jeg skal hente og betale i morgen. Skal også handle meg ferdig til nieser og nevøer (5 stk) i morgen. Og helst mine foreldre. Vi skal i stort familieselskap til helga, så for portoens skyld er det fint å være ferdig til da.

Ellers blir det ikke julekort i år heller og julevasken blir veldig low key. Men juletre blir det, og pinnekjøtt på julaften.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no