Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Grand hotell Oslo?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-09, 15:06   #1
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Grand hotell Oslo?

Vi skal ut på reise drømmeprinsen og jeg.
Ikke så langt da - bare til Oslo.

Siden vi sjelden har barnefri så fant vi nemlig ut at det er ganske mye lettere å få morfar til å passe unger hvis han kan passe dem hos oss - så kan heller vi stikke av selv.

Så da skal vi altså på hotell og kose oss. Vi lurte på Grand - er det noen som har vært der?

  Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 18:21   #2
Gwen
Midtsommerprinsesse
 
Gwen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 977
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Grand hotell Oslo?

Ja, mannen og jeg overnattet på en suite på Grand Hotell for 2 år siden. Artig opplevelse å sove ved siden av Nobel-suiten.
Makan til pynting i gull har jeg ikke sett i levende live før. Personlig ble jeg ikke så imponert, jeg synes det var veldig slitt og "flekkete".

Jeg hadde kanskje valgt noe annet?
Scandic på Byporten har fine rom og Hotell Plaza synes jeg er ålreit.

__________________
2004 | 2005
Gwen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 18:23   #3
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Grand hotell Oslo?

Jeg ville heller valgt Gabels Hus. Hørt mye bra om det.

  Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 18:24   #4
Noras mamma
Aktiv
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Stavanger
Innlegg: 297
Noras mamma er litt kul
Standard

Sv: Grand hotell Oslo?

Jeg har overnattet på grand. Likte meg der, god service og god mat. Særlig frokosten er god. Intriøret er i gammel barokkliknende stil.
Hørtes herlig ut med weekend i Oslo. Kos dere masse.

__________________
Prinsessen født juni 08
Noras mamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 18:25   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grand hotell Oslo?

Jeg syns hotel plaza er litt for bisniss, og litt for mange maritime detaljer av alle ting. Men Royal Christiania er det man bruker til mange artister, og de har en lit rocka profil og noen lekre, moderne suiter.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 18:25   #6
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grand hotell Oslo?

Jeg har vært på Grand et par-tre ganger og er heller ikke imponert. Sier som Gwen, det er slitt og flekkete. Plaza liker jeg og.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 18:47   #7
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grand hotell Oslo?

Synes dette hotellet så fint ut.
http://www.firsthotels.com/no/Norsk/...-Grims-Grenka/

(men stive nok priser da)

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 19:08   #8
emma71
utfordrer ikke
 
emma71 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 688
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Sv: Grand hotell Oslo?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Synes dette hotellet så fint ut.
http://www.firsthotels.com/no/Norsk/...-Grims-Grenka/

(men stive nok priser da)

Hit tok nylig broren min med seg sin kjære på overraskende overnatting, og de ble veldig skuffet. De hadde en 70 kvm stor suite, med oppripete møbler og dårlig finish på interiøret, type mørkegrå akrylmasse rundt hvite lister og manglende avslutninger på andre lister, til tross for at hotellet er temmelig nytt. Frokosten kunne man enten spise i flombelysning (sterke spot'er) eller i tussmørke (kunne ikke se om egget var skrelt eller ikke).

__________________
Mamma til storebror, født jan 06 og lillesøster, født april 09.
emma71 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 19:34   #9
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Grand hotell Oslo?

Jeg liker Grand, jeg. Vi bestilte vanlig dobbeltrom og fikk et stort, fint rom. Litt slitt, men fint likevel og mye større enn vanlige rom. Frokosten er veldig god og jeg liker omgivelsene, litt sånn gammelt og ærverdig. Fine kjæresteomgivelser. Byporten syntes jeg var elendig (samme pris), Plaza likte jeg heller ikke så godt og Royal Christiania er helt OK. Det er vel smak og behag, antar jeg.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 20:18   #10
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grand hotell Oslo?

Jeg synes ikke Grand er så fantastisk, men nå kan jeg bare uttale meg om vanlige rom, ikke suiter.

Jeg foretrekker hotellet ved siden av, Norlandia Karl Johan. Vi skal faktisk overnatte der i forbindelse med vår egen bryllupsdag i år. Mye større rom for ca. tusen kroner mindre per natt. Ikke så slitt som på Grand heller.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 20:20   #11
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grand hotell Oslo?

Jeg synes Hotel Bristol er finere enn Grand Hotel - for den "ærverdige" følelsen, i hvert fall.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 20:21   #12
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Grand hotell Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Jeg synes Hotel Bristol er finere enn Grand Hotel - for den "ærverdige" følelsen, i hvert fall.

Bristol er fint, men der har jeg vært uheldig og fått virkelig slitt og elendig rom.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 21:04   #13
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grand hotell Oslo?

Jeg ville vært på SAShotellet i Nydalen jeg. http://www.hotell.no/index.jsp?frame...&hotel_id=1015
Greie priser tror jeg, fine og litt kule rom (vi hadde bryllupsnatten vår der), litt utenom sentrum men veldig kort til t-bane - og midt i det som er Oslo for dem som bor her. Kaffebarer nær, fint å rusle langs elva, kort vei til trikken for tur til Grunerløkka eller sentrum.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 21:16   #14
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Grand hotell Oslo?

Grand har verdens beste frokost! Nam nam.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 21:21   #15
Trollet
Aktiv
 
Trollet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Romerike
Innlegg: 266
Trollet er litt kulTrollet er litt kul
Standard

Sv: Grand hotell Oslo?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg syns hotel plaza er litt for bisniss, og litt for mange maritime detaljer av alle ting. Men Royal Christiania er det man bruker til mange artister, og de har en lit rocka profil og noen lekre, moderne suiter.

Siterer alt!

Jeg syns også Plaza er litt for kjedelig for en sånn tur. Koselig å ta glasssheisen og ta en drink i skybaren, men det kan dere jo gjøre uansett. Jeg ville bodd midt i sentrum, gjerne Royal Christiania, men jeg syns Grand er greit også jeg da.

Trollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 23:19   #16
Noras mamma
Aktiv
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Stavanger
Innlegg: 297
Noras mamma er litt kul
Standard

Sv: Grand hotell Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Jeg liker Grand, jeg. Vi bestilte vanlig dobbeltrom og fikk et stort, fint rom. Litt slitt, men fint likevel og mye større enn vanlige rom. Frokosten er veldig god og jeg liker omgivelsene, litt sånn gammelt og ærverdig. Fine kjæresteomgivelser. Byporten syntes jeg var elendig (samme pris), Plaza likte jeg heller ikke så godt og Royal Christiania er helt OK. Det er vel smak og behag, antar jeg.

Enig

__________________
Prinsessen født juni 08
Noras mamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 23:26   #17
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Grand hotell Oslo?

Jeg har bodd på Grand en natt, og ble ikke fryktelig imponert. Syns det var slitt.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 07:03   #18
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Grand hotell Oslo?

Hm. Jeg ble betenkt på Grand.
Det skal være i sentrum så vi kan tusle hjem fra byen. Vi bor jo bare noen få mil på utsiden og jobber jo i byen så det er ikke sånn at vi skal på sightseeing. Vi skal bare kose oss.

Jeg synes forslaget til Guniss var nydelig. Men midt i kvadraturen er kanskje ikke dit jeg har lyst til å spasere midt på natta?
Det var ikke så dyrt heller for det minste rommet. Samme pris som på Grand.

  Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 08:30   #19
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grand hotell Oslo?

Hva med Hotel Continental da? Jeg har kun bodd der på bryllupsnatten, så jeg kjenner ikke noe særlig til det. Men jeg tror da det er ganske bra standard.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 08:37   #20
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Grand hotell Oslo?

Vi skal på Oslotur til helgen, og booker oss, som vanlig, inn på Thon Hotel Stefan. Det ligger vis-a-vis Ibsen parkeringshus og er kun 2 min. spasering fra Karl Johan.

Hotellet har flotte business-rom, rimelig og er pent,rent og rimelig nyoppusset.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no