Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Vi skal bestille billetter til USA, og trenger noen synspunkt ...

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-09, 10:08   #1
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Vi skal bestille billetter til USA, og trenger noen synspunkt ...

... er det ok å reise med continental airlines? Om vi bestiller bill nå, og selskapet går konkurs, taper vi mye på det, eller får vi penger tilbake? Skal dra over nyttår, men vil bestille nå mens det er forholdsvis billig...

Andre selskap som vi bør unngå? Hva er viktig å sjekke før vi drar? Skal fly fra Oslo - Florida. Skal være ca ett par uker i Orlando området, og ei uke hvor vi kjører litt rundt (Key West osv). Hvilken flyplass bør vi lande på? Vør vi fly med sas?

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 10:13   #2
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: vi skal bestille billetter til USA, og trenger noen synspunkt...

Er det noen fare for at Continental Airlines går konk da? Er det noe jeg ikke har fått med meg i nyhetene her nå? Det er jo et stort selskap.

Vi skal fly med Lufthansa, Oslo-Frankfurt-Miami. Continental har jeg aldri flydd med, men jeg har hørt at de ofte setter inn litt små fly fra Oslo. Jeg liker ikke å fly, så jeg vil helst ha noe digert.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 10:13   #3
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: vi skal bestille billetter til USA, og trenger noen synspunkt...

Står Continental Airlines i fare for å gå konkurs?

Fordelen med Continental er vel at det er det eneste selskapet som flyr direkte til USA. Ulempen er at flyene er små og trange. Sist jeg fløy med dem, var ikke flyet større enn et vanlig norsk innenlandsfly.

En annen ulempe med Continental, er at dersom dere skal videre med fly i USA, så tar det timesvis å komme seg fra det ene flyet til det neste. Man bør regne med minst tre timer for å rekke transfer. Da kan det være en fordel å bytte fly i Europa og så reise direkte til bestemmelsesstedet i USA.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 10:15   #4
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: vi skal bestille billetter til USA, og trenger noen synspunkt...

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

men jeg har hørt at de ofte setter inn litt små fly fra Oslo. Jeg liker ikke å fly, så jeg vil helst ha noe digert.


Jepp, jeg hadde lyst til å hyle SKUFFET!!!! da jeg fløy med dem for et års tid siden. Jeg kunne like gjerne sittet på flyet til Bergen. Det var samme følelsen. Og innenriksflyene deres er grufulle. Setene var så trange at jeg nesten ikke fikk plass, og de slanke mannfolkene ved siden av meg strevde de også, og sa at de satt kjempevondt. Nå er de fleste flyseter trange for meg, men dette var ekstremt.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 10:15   #5
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: vi skal bestille billetter til USA, og trenger noen synspunkt...

nei da, de står sikkert ikke fare for konk. Jeg bare tenker at vist atte... :spake: Fant billige bill med Icland Air, men det tror vi ikke vi tør... det er vel litt økonomikrise på Island vel? Angrer på at jeg ikke følge rmer med på nyhetene..

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 10:16   #6
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi skal bestille billetter til USA, og trenger noen synspunkt ...

Hvis du skal bestille leiebil: Ring fra flyplassen når du kommer til Miami, ikke møt opp personlig. Da får du en mye bedre pris. Hvis du først er inne i sjappa har de deg, og er mer knipne på tilbud. Det er ingen vits å bestille fra Norge - de har nok biler. Prut på prisen, de er desperate nå. Vær hyggelig, og når du har fått et greit tilbud sier du at du tar det hvis du får en upgrade (større bil til samme pris).

Hoteller, mat og billetter til ymse: Sørg for å få få tak i et gratis kuponghefte (gis ut på bensinstasjoner, fast food joints og en rekke andre steder). Der er det ofte ned mot halv pris, spis to for prisen av 1, sov tre netter for prisen av to etc. Amerikanerne er helt banan på slike kuponger.

Key West er dyrt, særlig helt sør. Øyene i midten er billigere, og bare en time eller to fra sydspissen. Dykking er fabelaktig der nede.

Orlando: Få med deg Ripleys Believe It Or Not i sentrum - 'museum' med alle mulige slags bisarre saker, optiske illusjoner, rekorder etc. Moro og billig!

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 10:18   #7
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: vi skal bestille billetter til USA, og trenger noen synspunkt...

okei. Sjekke noe annet enn continental da. Fant for ca 27500 hos de for 2 v og 3 b. sas blir ca 35 000

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 10:19   #8
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: vi skal bestille billetter til USA, og trenger noen synspunkt...

takk for tips mauser! Vi føler vi sliter litt, for vet ikke hvor vi skal prioritere å bo osv. Vi skal jo ha med disney parker , og ette eller annet skyteoppromraketter-show i følge 11 åringen. og jeg vil til Key west. Barna er 6, 8 og 11 ved avreise..

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 10:44   #9
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi skal bestille billetter til USA, og trenger noen synspunkt ...

Først er det jo greit å bestemme seg for om dere skal fly til Orlando (evt. Sanford, som er en pitteknøtt flyplass i gokk, men med veldig korte køer inn og ut) eller Miami
Eller har Icelandair natteflyvninger, som er veldig greit med barn, men flyene er slitne - eller de har hvertfall vært det de siste gangene jeg har flydd med dem.
Lufthansa via Frankfurt har vært en super opplevelse! Store, nye fly og super service.

Hold dere så langt unna Air France og Paris som dere skal, både flyselskapet og flyplassen er et mareritt med småunger.

Når dere skal til Disney: det er kjempefint å bo på Resort inne på området. Da får dere tilgang på parken til utvidete tider. Les dere opp på køsystemet - det er et sånt kjekt "snik i køen"-lappesystemsak som gjør ting enklere hvis dere utnytter det litt.
Samme på Universial Studios: anbefaler å bo på hotell på området. Der kan man også betale litt ekstra for å få en gå-først-i-køen-billett. Genialt og absolutt verdt det når ventetidene kan være opp til 90 minutter på det verste...

Ikke så langt fra Orlando (ca. 1 times kjøring) ligger Kennedy Space Centre, som har et besøkssenter...
Fra Orlando til Miami og videre til Key West er det en lang og veeeeeldig kjedelig kjøretur, forøvrig.

En annen ting jeg synes var morsomt var en sånn båttur i the Everglades - sånn propellbåt som det var i Bernard og Bianca vet du. Så svære alligatorer og greier! Men jeg vet ikke hvor morsomt det hadde vært om jeg hadde hatt med meg barn...


Sist redigert av m^2 : 16-04-09 kl 10:49.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 10:54   #10
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi skal bestille billetter til USA, og trenger noen synspunkt ...

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.


Hold dere så langt unna Air France og Paris som dere skal, både flyselskapet og flyplassen er et mareritt med småunger.

Å? På hvilken måte? :nysgjerrig:

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 10:58   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi skal bestille billetter til USA, og trenger noen synspunkt ...

Betal med mastercard eller et annet kredittkort. Da får du refundert beløpet hvis selskapet går konkurs.

Icelandair ble veldig billig da vi dro til New York i sin tid, og nattflyvning om Island er ganske behagelig. Dog må jeg skrive under på at flyene var ganske slitte.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 11:40   #12
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi skal bestille billetter til USA, og trenger noen synspunkt ...

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Å? På hvilken måte? :nysgjerrig:

Servicen er dårlig - hvertfall på de flyturene jeg har hatt med Air France (og jeg har hatt maaaaange til Paris, noen få til Orlando). Sure og gretne folk med null toleranse for barn av den norske varianten (som synes/høres).


Charles de Gaulle Terminal 2 - som Air France bruker, er lagd slik at det er ganske trangt og klaustrofobisk i noen av sitte-områdene, og det er få sitteplasser.
I den nyere byggemassen er det glassvinduer og -vegger i venteområdene som gjør at det blir kokhett når sola står på. Det er dårlig tilgang på mat og de spisestedene de har har få sitteplasser og ikke spesielt god service etter min erfaring, få butikker, og lite å finne på for voksne og barn.
Det er 4 - eller er det 5 tro? deler på terminal 2 (2A, 2B, osv). Laaaangt å gå mellom dem med barn. Man kan evt. ta en transferbuss som kommer sjeldent. Og om man finner utgangen til transferbussen som er "innenfor" så man slipper å gå helt ut og inn igjen, noe som tar enda lengre tid. Det er skikkelig dårlig skiltet til tider. Det er vanligvis relativt lange innsjekkingskøer, og mye stressede folk. Få og skitne toaletter, osv.
Og igjen - i Paris hverken synes eller høres unger...

Charles de Gaulle terminal 1 (SAS) er ikke noe særlig om man skulle havne der heller... men hakket bedre fordi det er noe roligere i venteområdene. Man må dog ut av sikkerhetskontrollen for å få tisse. Og inn igjen via køen etterpå. Og det er absolutt ingenting å ta seg til i venteområdet - ikke en skarve butikk innenfor sikkerhetskontrollen. Osv...

Frankfurt framstår som himmelen til sammenligning, og det sier ikke lite

Og når jeg tenker meg om tror jeg aldri at jeg har flydd via Paris til noe annet sted uten at enten bagasjen ble borte eller flyet var forsinket. Eller begge deler. (det er mulig det farger min oppfatning )

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 12:21   #13
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi skal bestille billetter til USA, og trenger noen synspunkt ...

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Frankfurt framstår som himmelen til sammenligning, og det sier ikke lite



Og jeg som planlegger Paris-tur med barna. Jeg bør tydeligvis velge noen som flyr til Orly?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 12:24   #14
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi skal bestille billetter til USA, og trenger noen synspunkt ...


det er ikke SÅ ille når du bare skal T/R til Paris.
Transporten fra terminal 1 (SAS) er krøkkete der må du enten med et sånt lite tilbringertog, også bytte til toget inn til sentrum som tar lang tid og ekkelt på kveldstid, deretter T-bane videre. Masse trapper i t-banene, så ikke belag deg på vogn.
Evt. buss inn til sentrum som er veldig grei hvis du kommer utenom rushtrafikken. Da må du også evt. videre med t-bane men du kommer hvertfall til litt koseligere deler av byen enn med toget.

Transporten fra terminal 2 og inn er det samme toget som er veldig greit å finne der. Eller buss - samme som over.

Eller drosje, om du ikke har livet så kjært Neida, de kjører bare litt heftigere enn vi er vant til, det er ikke verre. Og sikkerhetsseler og sånt er ikke så nøye. Bare hold deg unna rushtrafikken

Orly er mindre og greiere, men les deg litt opp på bussene på forhånd for det kan være vanskelig å finne fram og litt dårlig skiltet i forhold til hvilken buss som går hvor. Men det er nærmere og går mye kjappere.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 12:27   #15
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi skal bestille billetter til USA, og trenger noen synspunkt ...

Hmmm.... dette lød vanskelig.

Det gikk så fint å dra til London, for der har jeg vært mange ganger før, og kunne alle rutinene. Men å gjøre det der med barn på slep? (Vogn er heldigvis ikke aktuelt, jeg tror både åtteåringen og tolvåringen klarer å gå selv.)

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 12:32   #16
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi skal bestille billetter til USA, og trenger noen synspunkt ...

Neisjda, det går greit- folk gjør det jo hele tiden!
Men Orly er veldig kjekt altså Og billigst, ikke minst.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 12:38   #17
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi skal bestille billetter til USA, og trenger noen synspunkt ...

Hadde vurdert KLM til Miami, jeg. Har flydd dem til Atlanta flere ganger, og regner med flytypen ikke er så annerledes til Miami. Egne tv-skjermer med spill og stas er kjekt å ha, og Schiphol er en veldig ok flyplass å bytte på - generelt lite forsinkelser. Dessuten er de forholdsvis rimelige.

The Florida Keys var ikke så stas som jeg hadde trodd, mens Everglades er et must. Og så er morsommere å kjøre på vestkysten oppover mot Orlando enn på Østkysten, men dere får jo anledning til begge deler. Fornøyelsesparken i Busch Gardens i Tampa var finere, også i følge sjuåringen vi hadde med, enn Magic Kindom. Mens SeaWorld toppet det hele. Tampa ligger en drøy times kjøretur fra Orlando, og nærliggende Clearwater Beach kan også være verdt et besøk. Er uansett på veien nordover om dere kommer fra Miami.

For shopping i USA anbefales forresten http://outletbound.com/ på det varmeste.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 12:48   #18
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi skal bestille billetter til USA, og trenger noen synspunkt ...

okei...

Men; når vi for eks går på klm, søker opp oslo-orlando int og får opp reiserute, er det da slik at vi kan være sikre på å nå bytteflyene, eller må vi passe på at vi har nok tid til å bytte fly selv. Krokete forklart, men jeg er noe redd for å stå en eller annen plass i verden og gå glipp av flyet videre fordi jeg har bommet på byttetid... Det er vel slik at når du bestiller hele reisen sammen så skal det gå bra, eller?

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 12:52   #19
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi skal bestille billetter til USA, og trenger noen synspunkt ...

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

okei...

Men; når vi for eks går på klm, søker opp oslo-orlando int og får opp reiserute, er det da slik at vi kan være sikre på å nå bytteflyene, eller må vi passe på at vi har nok tid til å bytte fly selv. Krokete forklart, men jeg er noe redd for å stå en eller annen plass i verden og gå glipp av flyet videre fordi jeg har bommet på byttetid... Det er vel slik at når du bestiller hele reisen sammen så skal det gå bra, eller?

Sikre er man vel aldri, men forslagene som kommer opp skal være innen tiden de anslår som nødvendig for den flyplassen. Kommer dere da for sent er det flyselskapets ansvar, og å være strandet i Amsterdam er ikke så ille det heller. Havnet der en gang det var snøstorm på Gardermoen når jeg skulle til Newark, da ble vi sendt med taxi til fancy designhotell midt i sentrum og ombooket til passende avgang neste dag.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 12:52   #20
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi skal bestille billetter til USA, og trenger noen synspunkt ...

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Det er vel slik at når du bestiller hele reisen sammen så skal det gå bra, eller?

Jeg hadde ikke stolt på det. Jeg bestilte tur til Cleveland i forfjor, og bestilte turen samlet, men likevel hadde jeg altfor kort tid mellom flightene. Jeg hadde bare litt over to timer til transfer, og der jeg byttet, anbefaler de minst tre timer. Så jeg ville ha lest meg opp om transfertid der du skal bytte, før jeg hadde bestilt.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no