Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Er det mest behagelig med størst mulig fly på langdistanse?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-04-09, 14:34   #41
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det mest behagelig med størst mulig fly på langdistanse?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg vil ikke kuppe tråden, men jeg må bare spørre. Jeg har bare to ganger vært ombord i fly der jeg har sett personer vært synlig redde for å fly. Betyr det at de aller fleste kamuflerer flyskrekken? Jeg har selv vært redd et par ganger, men da ble jeg beroliget av at ingen rundt meg så ut til å la seg affisere i det hele tatt. Det var sterk turbulens, men folk spilte kort, sov, lo og så generelt ut som om de hadde det som plommen i egget.

Hvordan er det med dere som er redde? Har dere en isfront utenpå eller klarer dere ikke å skjule redselen?

Og så får dere unnskylde meg hvis jeg stiller dumme spørsmål. Jeg mener ikke noe vondt med det, altså.

Jeg kan jo bare svare for meg selv men ja, jeg var (er jeg glad for å si) synlig redd når jeg fløy. Det ble verre og verre og til slutt hadde jeg ikke annet valg en å unlate å fly, noe som ble umulig i lengden. Jeg klarte stort sett å forholde meg rolig til "take off" men så kunne jeg få skikkelig panikk, og det var ikke så morsomt hverken for meg eller de jeg reiste med
Det jeg gjorde var å fly British Airways samme hvor jeg skulle. Følte de var det eneste flyselskapet som tok meg på alvor og de var bare stort sett suverene. skjedde flere ganger at de omplasserte og at en av de kabinansatte satt ved siden av meg under take-off for å berolige meg. Fikk som regel også masse små flasker med vodka av de (til og med når jeg reiste med baby ) og de snakket med meg hele tiden ...

Unasett, jeg tør aldri si jeg helt har kommet over flyskrekken men nå, det siste året har jeg kommet veldig langt. Jeg kan fly uten å tenke på det før jeg går ombord i flyet. Uken før påske fløy jeg frem og tilbake til London to ganger på en uke, bare for 1 år siden ville det ha tatt livet av meg men nå går det faktisk 99% fint, til og med i turbulens.

Jeg tror jeg vil gå så langt som å anbefale tankfelt terapi da jeg tror det er dette som må ha hjulpet meg ... vanlig flyskrekk kurs har i alle fall aldri hjulpet meg (gått på to stk, både her og i UK). Valium var også min beste venn i mange år og 1 stk valium per flytur er jo ikke akkurat farlig hvis man ikke flyr så veldig ofte. Det kan ha en utrolig beroligende effekt og gjøre hele opplevelsen mye mindre "slitsom" en det kan være hvis man ikke liker å fly.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 14:34   #42
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det mest behagelig med størst mulig fly på langdistanse?

Piller? Hva slags piller tar dere? Jeg vil også være neddopet. Jeg vil klare å fly til Amerika, og det gjør jeg ikke uten dop.

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hvordan er det med dere som er redde? Har dere en isfront utenpå eller klarer dere ikke å skjule redselen?

Isfront som default. Alternativt - hvis jeg har en skikkelig dårlig flydag og/eller kabinpersonalet ser hyggelig ut - sier jeg i fra til en av de som jobber om bord. Da er de alltid ekstra hyggelige.

Jeg har opplevdt å bli invitert bak til det aller helligste og få sjampanje servert (på Braathens Back!!) for å kurere flyskrekk da jeg fløy hjem fra Amsterdam nyttårsaften 1999, vettskremt for tusenårsskiftet og usikker på hvilken tidssone flyklokka var stilt inn etter .

Jeg har også sittet i en Widerøe Dash8 sammen med et bedriftsfotballag eller noe sånt, med skikkelig tøffe karer, og spurt en av dem om jeg kunne holde ham i hånda. Det fikk jeg lov til, til mye jubel fra lagkameratene. Det må sies at jeg først spurte etter at jeg i panikk hadde grepet tak i armen hans tidlig i innflyvingen og klemt til så han hoppet i stolen.

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

OK, monsoon, da skjønner jeg bedre. Og det høres ut som en veldig fornuftig måt eå takle flyskrekken på. Jeg liker også å være forberedt. Jeg fløy Widerøe til Førde for litt siden, og innflygningen dit er visstnok ganske jævlig. Jeg greide faktisk å synes det var bittelitt gøy! Det føltes på et vis veldig "organisk" å fly propellfly, og siden det var så lite og lett, og lå så lavt hadde jeg ingen problemer med å tro at det lett kunne nødlande nesten hvor som helst, om nødvendig.

organisk -

Der ser du, Monsoon, det er ikke bare jeg som føler at små fly lettere kan nødlande om nødvendig. Men igjen, "små" er jo relativt når man velger mellom jumbojet og et litt mindre Airbus.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 14:41   #43
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det mest behagelig med størst mulig fly på langdistanse?

Jeg tok sovepiller, valium funket ikke fordi jeg får så veldig høyt adrenalin. Jeg kunne ta flere piller og drikke alkohol i tillegg, og det syns jeg ikke var noe ålreit. Så nå tar neg en Imovane, og blir deilig sløv hele veien. Jeg sovner ikke, men blir ganske likegyldig og rolig.

Jeg vil ikke ta dem hvis jeg flyr med barn, oppførselen min blir ganske endret.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 14:42   #44
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det mest behagelig med størst mulig fly på langdistanse?

Jeg tar aldri noe sterkere enn reisesyketabletter, men de har jo også en angstdempende virkning, så kanskje de hjelper?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 14:46   #45
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det mest behagelig med størst mulig fly på langdistanse?

Dere som tar beroligende; går dere til legen på forhånd? Er feks Valium reseptbelagt?

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 14:50   #46
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det mest behagelig med størst mulig fly på langdistanse?

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Dere som tar beroligende; går dere til legen på forhånd? Er feks Valium reseptbelagt?

Ja, det er det. Sovepiller også.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 14:54   #47
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det mest behagelig med størst mulig fly på langdistanse?

Da kan jeg ikke anbefale det lille cessnaflyet med hull i gulvet som jeg fløy med i venezuela, skjønner jeg.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 15:20   #48
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det mest behagelig med størst mulig fly på langdistanse?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det er tryggest å sitte langt bak.

Jeg prikket akkurat glitter med det stikk motsatte svaret. Jeg har googlet litt og det ser ut som om det ikke er belegg for å si at noen seter er tryggere enn andre. (Personlig ville jeg jo trodd at det å sitte i nærheten av en nødutgang var OK, men. )

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 15:32   #49
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det mest behagelig med størst mulig fly på langdistanse?

Passer det nå med en vits?

På nyhetene kunne de melde om at et Cessnaflyet hadde styrtet på en nedlagt kirkegård i Sverige. Foreløpig kunne de melde om 124 omkomne.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 15:33   #50
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det mest behagelig med størst mulig fly på langdistanse?

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Passer det nå med en vits?

På nyhetene kunne de melde om at et Cessnaflyet hadde styrtet på en nedlagt kirkegård i Sverige. Foreløpig kunne de melde om 124 omkomne.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 15:33   #51
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det mest behagelig med størst mulig fly på langdistanse?

I følge den linken jeg la inn så er det tryggest å sitte ved utgangene, det finnes visstnok ikke noe statistikk for hvor i flyet det er tryggest å sitte. Jeg pleier å velge setene rett bak nødutgangen på midten ca.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 16:13   #52
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det mest behagelig med størst mulig fly på langdistanse?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg prikket akkurat glitter med det stikk motsatte svaret. Jeg har googlet litt og det ser ut som om det ikke er belegg for å si at noen seter er tryggere enn andre. (Personlig ville jeg jo trodd at det å sitte i nærheten av en nødutgang var OK, men. )

En undersøkelse som ble gjort i 2007 av det amerikanske bladet "Popular Mechanics", viser at sjansen for å overleve er størst om du sitter på de bakerste setene i flyet. Det var 69 prosent sjanse for å overleve ved de bakerste setene, 56 prosent sjanse ved vingene og 49 prosent sjanse for å overleve fremme i flyet.

Men dette er altså ved inpackt, begynner flyet å brenne kan man kanskje anta at det er tryggere jo nærmere man sitter en nødutgang.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 16:41   #53
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det mest behagelig med størst mulig fly på langdistanse?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

En undersøkelse som ble gjort i 2007 av det amerikanske bladet "Popular Mechanics", viser at sjansen for å overleve er størst om du sitter på de bakerste setene i flyet. Det var 69 prosent sjanse for å overleve ved de bakerste setene, 56 prosent sjanse ved vingene og 49 prosent sjanse for å overleve fremme i flyet.

Hva er impackt? At flyet krasjer i en fjellvegg pga tåke?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern

Men dette er altså ved inpackt, begynner flyet å brenne kan man kanskje anta at det er tryggere jo nærmere man sitter en nødutgang.

Her er et sitat fra en artikkel jeg fant (som var basert på 105 ulykker og 2000 passasjerer):

Opprinnelig lagt inn av sitat

I tilfeller hvor flyet tar fyr, har passasjerer som sitter foran i flyet ifølge undersøkelsen 65 prosent sjanse for å overleve mot 53 prosent for de med plass lengre bak i flyet. I tillegg fant man ut at de som hadde hatt plass ved gangen hadde 65 prosent sjanse for å overleve, mot 58 prosent for andre passasjerer.

Men når det er sagt så er 2000 mennesker ikke så mye så om dette er relevant overhode er jeg usikker på.

Nåja, jeg vet ikke noe om dette, tenkte bare å nevne det i tråden i og med at jeg prikket glitter med noe feilinformasjon. Akkurat nå heller jeg til at det er for få flyulykker (og bra er det!) til at det er mulig å utlede noe statistikk rundt det. (Det er det jeg finner fleste plasser når jeg googler, og de andre undersøkelsene virker utrolig logiske, klart det er en fordel å sitte bak hvis man krasjer i en fjellvegg eller nær en nødutgang hvis man må ut av flyet på grunn av brann.)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 17:33   #54
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det mest behagelig med størst mulig fly på langdistanse?

Impact er når flyet treffer bakken, fjellet, havet ... I det flyet treffer bakken er det tryggere jo lenger bak man sitter ettersom nesa gjerne treffer først. Jeg fant det jeg skrev i det forrige innlegget ved et googlesøk, den andre informasjonen har jeg etter å ha sett samtlige episoder av flyhavarikommisjonen.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 21:50   #55
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det mest behagelig med størst mulig fly på langdistanse?

Jeg endte med å booke på en 747. Langt fremme. Ikke fordi jeg ikke leser hva dere skriver, men fordi jeg synes det er mer behagelig. Jeg er mye mer redd for å bli redd enn jeg er reellt redd for å styrte. Hvis noen skjønner hva jeg mener med det.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 21:59   #56
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det mest behagelig med størst mulig fly på langdistanse?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Impact er når flyet treffer bakken, fjellet, havet ... I det flyet treffer bakken er det tryggere jo lenger bak man sitter ettersom nesa gjerne treffer først. Jeg fant det jeg skrev i det forrige innlegget ved et googlesøk, den andre informasjonen har jeg etter å ha sett samtlige episoder av flyhavarikommisjonen.

Men altså, beklager om det er et dumt spørsmål, hvorfor i alle dager driver du og ser flyhavarikommisjonen, har du ikke flyskrekk? Det blir da bare verre å av å se sånne program?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 22:01   #57
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det mest behagelig med størst mulig fly på langdistanse?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Men altså, beklager om det er et dumt spørsmål, hvorfor i alle dager driver du og ser flyhavarikommisjonen, har du ikke flyskrekk? Det blir da bare verre å av å se sånne program?

Jeg skjønner ikke hva du snakker om.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 22:01   #58
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det mest behagelig med størst mulig fly på langdistanse?

Skjønner veldig godt hva du både mener og hva du har valgt. Det er ganske stor forskjell på å sitte langt fremme i flyet og bakerst. Midten er også kjip, der er alle lydene aller verst.

Har du forresten prøvd rescue remedy? Jeg sprayet omtrent 8 dusjer i munnen rett før take off, og eller ved turbulens .... Rescue remedy var en god venn i mange år, drøy i bruk, fås på Helekosten eller pass på å kjøp i utlandet der den koster halvparten av hva den koster her.
http://www.rescueremedy.com/

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 22:03   #59
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det mest behagelig med størst mulig fly på langdistanse?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg skjønner ikke hva du snakker om.

Jeg skjønner deg så veldig godt Skremmern ...

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 08:49   #60
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det mest behagelig med størst mulig fly på langdistanse?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg endte med å booke på en 747. Langt fremme. Ikke fordi jeg ikke leser hva dere skriver, men fordi jeg synes det er mer behagelig. Jeg er mye mer redd for å bli redd enn jeg er reellt redd for å styrte. Hvis noen skjønner hva jeg mener med det.

Dette skjønner jeg mer enn godt. Jeg er imponert over at du gjør dette i det hele tatt (med referanse til meg selv). Håper du får en fin tur!

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no