Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Kolonihagen - hva mer kunne du ønsket deg?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-07, 20:08   #1
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Kolonihagen - hva mer kunne du ønsket deg?

Det er jo en del her inne som får frukt/grønt og evt andre ting fra Kolonihagen eller lignende firmaer. Jeg lurer på hva mer du kunne ønske deg levert på døren hver uke for å kunne servere sunn mat til familien/barna dine?

Fisk eller fiskemat av god kvalitet f.eks? Annet?

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 22:40   #2
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kolonihagen - hva mer kunne du ønsket deg?

*Dytter*

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 14:12   #3
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kolonihagen - hva mer kunne du ønsket deg?

Hadde Kokken og Slakteren drevet med på-døren-levering hadde jeg gjerne gjort det. Å ha fått fisk og andredagligvarer ville også vært strålende. I det hele tatt kunne jeg tenkt meg å få alt på døre. :lat:

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 14:21   #4
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kolonihagen - hva mer kunne du ønsket deg?

Fersk fisk/fiskemat og kjøtt/kjøttvarer hadde vært fint, ja. Og gjerne godt, grovt brød et par ganger i uken, og kanskje rundstykker i helgen.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 14:22   #5
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kolonihagen - hva mer kunne du ønsket deg?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Fersk fisk/fiskemat og kjøtt/kjøttvarer hadde vært fint, ja. Og gjerne godt, grovt brød et par ganger i uken, og kanskje rundstykker i helgen.

Slippe å bruke tid i butikker ville vært en god idé for mange travle småbarnsforeldre.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 14:25   #6
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kolonihagen - hva mer kunne du ønsket deg?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Slippe å bruke tid i butikker ville vært en god idé for mange travle småbarnsforeldre.

Ja, jeg kunne egentlig gjerne tenke meg å få alle dagligvarene levert hjem, jeg. Vi kikket på det for noen år siden - det er jo noen forretninger som tilbyr slik hjemkjøring, og det høres deilig ut når man ikke har bil. Det kunne kanskje virke befordrende på planleggingen av innkjøp og matlaging også; man kunne sitte om kvelden i ro og mak og krysse av på de varene man ville ha levert dagen etter. Og så hadde det vært behagelig å slippe å dra med seg tunge bæreposer med melk og juice og farris og hermetikk hjem og opp i tredje etasje, naturligvis.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 14:26   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kolonihagen - hva mer kunne du ønsket deg?

Spesielt fisk kunne jeg tenke meg. Jeg syns det er lettere å få tak i gode kjøttprodukter i nærbutikken enn fiskeprodukter. Ica ved oss fører bl.a. Grøstadgris, Stangekylling og annet økologisk kjøtt, men fiskedisken er ikke spesielt innbydende.

Ordentlig grovt brød hadde også vært en idé.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 19:53   #8
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kolonihagen - hva mer kunne du ønsket deg?

I morgen skal jeg hente 110 kg torsk (nydelig hvit torsk uten skinn og ben) på Alnabru... som jeg har bestilt fra fiskemottaket i hjembygda mi. Jeg skal selv ha 20 av dem, og resten skal naboer og bekjente ha. Prisen er forresten ikke til å ligge våken av .

Ellers så fantaserer jeg og en venninne om et konsept her... og det er veldig interessant å lese det dere skriver!

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 19:54   #9
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kolonihagen - hva mer kunne du ønsket deg?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Hadde Kokken og Slakteren drevet med på-døren-levering hadde jeg gjerne gjort det. Å ha fått fisk og andredagligvarer ville også vært strålende. I det hele tatt kunne jeg tenkt meg å få alt på døre. :lat:

Kokken... er det i dette tilfelle et egenavn?

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 19:57   #10
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kolonihagen - hva mer kunne du ønsket deg?

Hva med en kombinasjon av varer og forslag til ukemeny? Er det interessant (må antageligvis ansette Madam Mim som Menysjef

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 20:12   #11
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kolonihagen - hva mer kunne du ønsket deg?

Jeg skulle gjerne vært med og utvikle konsept, ukemeny (tilpasset? diett/allergi/ønsker?) og sånn. Mne ikke før i oktober. Det er nok et ordentlig arbeid. Og man må være glad i logistikk. Hvilket jeg faktisk er.

Kokken og Slakteren er et egennavn og finnes på Adamstuen.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 20:15   #12
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kolonihagen - hva mer kunne du ønsket deg?

Nooria og Magica blir da også et bra egennavn.

Vi liker best å handle selv. Det tar ikke så mye tid hvis man skriver liste i løpet av uken og handler mest mulig på ett sted.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 20:19   #13
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kolonihagen - hva mer kunne du ønsket deg?

Godt grovt brød skriver jeg under på, og jeg hadde lett latt meg overtale til andre ting også, selv om jeg droppet Kolonihagen nå. Litt mer valgfrihet hadde jeg satt pris på.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 20:52   #14
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kolonihagen - hva mer kunne du ønsket deg?

Jeg kunne ha ønsket meg at noen sånne firma leverte frukt og grønnt her oppe og. Og med god kvalitet på frukt og grønnt.

Etter at Kjeldsberg ble lagt ned her[min pappa som hadde hadde med frukt o grønnt da så vi hadde bestandig masse rart hjemme og fiin frukt og grønt] .så suger grønnsakerne på rema.
På mega er de og dårlige.Og svindyre
samme med andre plasser.
Må nesten kjøpe frukt og grønt for hver dag for å få ok frukt..

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 21:27   #15
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kolonihagen - hva mer kunne du ønsket deg?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Nooria og Magica blir da også et bra egennavn.

Jeg stusset skikkelig over denne. Det er en Magica her på forumet, og hun kjenner jeg... men hun har ikke vært innom denne tråden. Tok litt tid før jeg skjønte hvem du mente . Men ja Jeg fantaserer forresten om dette med ei som heter det samme som Madam Mim.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 22:01   #16
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kolonihagen - hva mer kunne du ønsket deg?

Her kommer det tidvis folk og selger fisk på døren. Problemet er bare at de kommer så sent på kvelden.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-07, 10:04   #17
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kolonihagen - hva mer kunne du ønsket deg?

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Jeg stusset skikkelig over denne. Det er en Magica her på forumet, og hun kjenner jeg... men hun har ikke vært innom denne tråden. Tok litt tid før jeg skjønte hvem du mente . Men ja Jeg fantaserer forresten om dette med ei som heter det samme som Madam Mim.

Å, ja! Jeg også....

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-07, 10:43   #18
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kolonihagen - hva mer kunne du ønsket deg?

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Jeg stusset skikkelig over denne. Det er en Magica her på forumet, og hun kjenner jeg... men hun har ikke vært innom denne tråden. Tok litt tid før jeg skjønte hvem du mente . Men ja Jeg fantaserer forresten om dette med ei som heter det samme som Madam Mim.



Hva med Madam Nooria?

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-07, 10:46   #19
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kolonihagen - hva mer kunne du ønsket deg?

Her hvor jeg bor kan man få fisk levert på døra en gang i uka eller hver 14. dag. Vi har lenge snakt om å bestille, men det er visst fryktelig langt til telefonen.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-07, 10:47   #20
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kolonihagen - hva mer kunne du ønsket deg?

Snakket.


Hvem leverer, B?

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no