Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Forskjell på dameklipp og "stuss"?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-11, 23:00   #1
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Forskjell på dameklipp og "stuss"?

Ja, dette lurer jeg på i kveld. Det er ihvertfall en markant forskjell i pris på dette hos frisøren, og flere ganger har jeg opplevd en mismatch mellom hva jeg mener er en "stuss" og hva frisøren mener er det. I en og samme salong (dog med ulike frisører), har jeg fått dameklipp-pris noen ganger og "stussepris" andre, for (hva jeg mener er) akkurat samme jobben.

I mitt hode er stussing å klippe en cm eller to i lengden, og evt. "skjære" litt i front rundt ansiktet, noe som tar kanskje 5-10 minutter. Dameklipp er derimot mer tidkrevende og omfattende både tidsmessig og håndtverksmessig.

Jeg har ganske langt, slett hår, der alt er like langt bortsett fra at noe er skråskjært på sidene foran. Er det galt av meg å bli gretten for å bli avkrevd dameklipp-pris for klipp tilsvarende det jeg beskriver som stussing? Det er snakk om en forskjell på mange hundre kroner her, og da jeg striper ettervekst i tillegg hver gang blir det en relativt heftig sluttpris.

Hva mener dere?

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 23:20   #2
Tuva Birgitte
Aktiv
 
Tuva Birgitte sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Sola - Rogaland
Innlegg: 160
Tuva Birgitte er litt kul
Standard

Sv: Forskjell på dameklipp og "stuss"?

Helt enig med deg. Jeg har også langt stritt hår som tar 5-10 minutter å stusse. Det varierer hvilken pris jeg må betale hos frisøren og jeg synes rett og slett det er urettferdig at jeg skal betale nesten 600 kroner for en 5 minutters jobb, mens min mann som det tar 10-15 minutt å klippe betaler kun 450 kroner kun fordi han er mann. Det burde vært minuttpris, i det minste pris pr begynte 10 minutter eller noe slikt.

Tuva Birgitte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 00:22   #3
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forskjell på dameklipp og "stuss"?

Da jeg var korthåret betalte jeg damepris for manneklipp. Det var urettferdig, det. Og jeg er helt enig i at en stuss, der man stort sett tar bort slitte tupper, bør koste mindre enn en ny sveis.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
frisør


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no