Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Snart for lange øyenvipper!

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-15, 11:04   #161
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.508
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snart for lange øyenvipper!

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Det som gir hårvekst som bivirkning er prostaglandiner, som er et "kjemisk sendebud" i kroppen ( det er vel ulike medisiner/ virkestoffer mot grønn stær, tror jeg). Og akkurat som det kan gi èn bivirkning, kan det også gi andre, som ikke er like pene.

Vet ikke riktig hva lakserolje inneholder. Men en gang i tiden var det også pop å bruke vaselin på vippene. De ble ikke rent faktisk lenger av det, men de ble litt mørkere, sånn at det kunne virke sånn.

Er ikke prostaglandiner tilstede i sæd?

:ser i krystallkula og øyner et marked:

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-15, 18:16   #162
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.753
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snart for lange øyenvipper!

Les hele tråden, Floksa.

Billa: Jeg må ha teskje. Det trenger ikke være castor oil, men en hvilken som helt lakserolje. Apotektet er nemlig mer tilgjengelig for meg enn helsekost. :kegg:

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-15, 08:12   #163
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Snart for lange øyenvipper!

Jeg har også hørt om vaselin på vippene. Da jeg var tenåring, kunne en kjøpe svart vaselin (farget vaselin) i mascarahylser med påføringskost. Jeg så ikke noen effekt av det, men brukte det ikke regelmessig.

Har brukt StimuLash og det virker. Jeg har ikke sett sånn "Bambi" effekt, men vippene har gått fra triste greier til medium, eller det jeg kaller grei nok. Jeg har klødd en del i øynene, så isteden for å kjøpe ny StimuLash har jeg bestilt Castor Oil fra Blivakker.no. Jeg har dårlig tid til å gå på apoteket. https://www.blivakker.no/product/PUK0018/

Her er en test jeg fant: http://www.tv2.no/a/6340329

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-15, 11:29   #164
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snart for lange øyenvipper!

Og hvordan smører man dette avføringsmiddelet på øyenvippene? Og kan man fremdeles bruke mascara?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-15, 13:13   #165
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Snart for lange øyenvipper!

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Og hvordan smører man dette avføringsmiddelet på øyenvippene? Og kan man fremdeles bruke mascara?

Jeg fant at de fleste vasker en gammel mascarakost og tar det på slik. Noen bruker q-tips. De legger det på om kvelden etter å ha tatt av sminken og vasket eller renset ansiktet. Om morgenen vasker man av den oljen og så vidt jeg har skjønt det, kan en sminke seg som vanlig.

Oljen er visst skikkelig seig. Jeg leste at noen varmer den opp i vannbad. Bør vel ta litt over i en tom "reisesminkeboks" slik at en slipper å varme opp hele røkla. Jeg har en lignende boks som dette, tror jeg fikk det som en gave fra et eller annet sted jeg handlet. http://www.ebay.com/itm/5pcs-Empty-M...item418762dfd2 Tenker jeg har en liten bolle på badet, tapper opp varmt vann, setter boksen i vann mens jeg vasker meg og pusser tennene.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-15, 13:52   #166
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Snart for lange øyenvipper!

Burde det ikke holde å pensle det inne ved hårrøttene?

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-15, 14:54   #167
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.842
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Snart for lange øyenvipper!

Jeg tar på castoroljen med en mascarabørste. Varmer den ikke opp eller noe. Gjør det etter at jeg har fjernet sminken på kvelden. Renser ansiktet som vanlig om morgenen. Ikke noe gris eller stress.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-15, 16:36   #168
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snart for lange øyenvipper!

Men hvorfor tar dere det på vippene? Er det ikke hårrøttene som skal stimuleres?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-15, 18:51   #169
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.842
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Snart for lange øyenvipper!

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Men hvorfor tar dere det på vippene? Er det ikke hårrøttene som skal stimuleres?

Joda, og det er der jeg tar det også, ikke i tuppene. Jeg har forsøkt med q-tips også, men foretrekker maskarabørsten, har bedre kontroll med den. Sikkert fordi jeg er en gammel jåle.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-15, 13:16   #170
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Snart for lange øyenvipper!

Jeg har brukt denne oljen flere dager, og den er mye snilere mot øynene enn StimuLash.

Jeg leste at den er bra mot rynker også. Jeg tar litt på fingertuppen, lukker øyet og smører på tynt fra brynene og ned over de fæle ringene under øynene. Bryn, vipper og poser under øynene behandles alt i ett.

En kveld klinte jeg på for mye, så litt kom inn i øynene. Det var litt ubehagelig, men fremdeles mye mindre enn StimuLash. Måtte blunke litt.

Den trekker ikke helt inn. Området som er behandlet er litt klebrig lenge etter. Det kan være ekkelt om du er vant til midler som forsvinner inn i huden. Om morgenen bruker jeg ikke såpe eller rensemidler, bare lunkent og kaldt vann. Så vanlig fuktighetskrem. Mascara og concealer sitter like godt. Det blir ikke igjen olje som får den til å skli av, selv om en skulle tro det. Jeg bruker Glominerals concealer og Kanebo sensai mascara.

For 1 år siden kjøpte jeg noe rådyr øyeserum for ringene under øynene. Den kostet mellom 800 og 900 kr. Jeg har brukt den daglig i 6 mnd uten å se eller føle noe som helst forskjell. Etterpå har jeg brukt den til og fra. Beste jeg kan si om den, er at den er drøy. Men om det er innbildning eller ikke... jeg synes huden under øynene ble fuktigere og fastere, med mindre poser alt etter første behandling med Castor olje.


Sist redigert av Mrs. S : 31-08-15 kl 13:45.
Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-15, 13:27   #171
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snart for lange øyenvipper!

Jeg kjøpte Castor oil forrige uke og begynte med den igår. Brukte en ren mascarabørste, tok bittelitt på og strøk over roten på vippene, samt tok litt på huden rundt øynene.
Den er noe klissete, men føltes helt fint ut i morges, dusjet og kjente ingen rester.
Brukte den også på albuene som er tørre, de er myke og fine idag.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-16, 10:30   #172
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.813
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snart for lange øyenvipper!

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Tv2 hjelper deg testet vippeserum. Og castor oil, lakserolje. Castor oil vant testen, du får kjøpt oljen i helsebutikken til en veldig mye mer sympatisk pris enn vippeserum. Bruk en gammel mascarabørste. Jeg har kjøpt og brukt noen få dager, men har glemt det bort i sommer. Nå skal jeg jammen huske på det hver kveld - takk for påminnelsen!

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Jeg har (selvfølgelig, ) prøvd castor oil. Syns det fungerer like bra som serum men er litt klissete. Kjøpte en pakke med 100 engangsmaskarabørster fra e-bay (også og ingen overraskelse for de som kjenner meg). Har har pause i sommer men starter opp igjen nå.

Dere som bruker dette; står det på deres flaske at man skal unngå kontakt med øynene? Jeg bestilte nemlig en og da den kom så, så jeg at det står unngå kontakt med øynene og da ble det liksom litt vrangt da. Eller er det sånn som med serumet her at det går fint å bruke det på øyevippene?

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-16, 21:13   #173
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snart for lange øyenvipper!

Skal ikke I øyet nei, utenpå langs vippekanten. Ikke søle altså. Men uhell går bra, altså.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-16, 21:40   #174
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.813
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snart for lange øyenvipper!

Takk, da skal jeg nok forsøke.

Om jeg ikke bare hopper i det da og kjøper serumet som sikkert har bedre kost og sånn.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-16, 09:48   #175
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snart for lange øyenvipper!

Hvor lang tid tar det før man ser noe?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-16, 09:49   #176
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.331
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Snart for lange øyenvipper!

Mener å huske en par-tre ukers tid.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no