Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Har du bunad

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Se resultatene: Har du bunad
Ja, jeg har bunad(er) 181 80,44%
Nei, jeg har ikke bunad, men jeg vil gjerne ha en 22 9,78%
Nei, jeg har ikke bunad, og vil heller ikke ha en 22 9,78%
Deltakere: 225. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-16, 17:28   #41
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du bunad

Nope, fikk aldri bunad selv om jeg alltid ønsket meg det, og som voksen har jeg aldri vært i en situasjon der jeg har tatt meg råd til noe sånt selv om jeg gjerne ville. Nå som veganer bruker jeg jo ikke ull så det er uaktuelt å kjøpe ny, men har vurdert å kjøpe brukt selv om det er litt i grenseland. Men har funnet en nydelig festdrakt uten ull til 5000,- kr som jeg tror jeg kommer til å kjøpe etterhvert.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 17:28   #42
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du bunad

Ligger denne i Jåleforumet? :fornærmet:

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 17:29   #43
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du bunad

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Nope, fikk aldri bunad selv om jeg alltid ønsket meg det, og som voksen har jeg aldri vært i en situasjon der jeg har tatt meg råd til noe sånt selv om jeg gjerne ville. Nå som veganer bruker jeg jo ikke ull så det er uaktuelt å kjøpe ny, men har vurdert å kjøpe brukt selv om det er litt i grenseland. Men har funnet en nydelig festdrakt uten ull til 5000,- kr som jeg tror jeg kommer til å kjøpe etterhvert.

Ingen av Nordaker sine Rogalandsbunader er i ull. Det er ikke ull i min Rogalandsbunad, men den gamle modellen til Husfliden er i ull. Den finnes også i annet stoff nå.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 17:29   #44
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.865
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du bunad

Jeg har en barnebunad som jeg håper et evt barnebarn kan arve. Det er farmoren min som har sydd den, så det hadde vært hyggelig. Hvis jeg ikke får jentebarnebarn så få evt en av brødrene mine ta hvis de får det. Bunaden mamma bruker er egentlig min, arvet av mormor. Men den har aldri passet meg. Så da har mamma sydd den inn og opp til å passe henne. Igjen hvis jeg får et jentebarnebarn så kanskje det er noe å arve.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 17:31   #45
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.545
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du bunad

Jeg kan forøvrig ikke selge bunaden min uten å slå opp med søsteren min samtidig, men jeg kommer virkelig aldri til å bruke den. Så jeg synes hele greia er litt kjip. Prøver å gi den til henne da, men hun vil nok ikke egentlig ha den hun heller.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 17:36   #46
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.551
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Har du bunad

Ja, har bunad og er veldig glad i den.

__________________
Nada er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 17:39   #47
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.920
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du bunad

Jeg har bunad og bruker den til 17.mai og på julaften i tillegg til bryllup og barnedåp og konfirmasjoner. Jeg fikk den først til 18 årsdagen og den har trengt veldig lite endring.

Min eldste datter har arvet bunad av min mor, som hun også er oppkalt etter. Den yngste er i tenkeboksen på hva hun har lyst på, det kan være ar hun fægår for en festdrakt heller enn en bunad. Jeg regner ikke med at hun velger å konfirmere seg og vil gjerne gi henne bunad/festdrakt til 18 årsdagen.

Jeg oppfatter ikke bunad som et veldig stressende plagg. Jeg bruker den og henger den i skapet igjen. Skjorten og forkleet må strykes, men det gjør mannen. Og så er det litt vanskelig å feste bringeduken, men ellers går det greit.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 17:40   #48
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du bunad

Jeg fikk bunad, uten å ønske meg det, til konfirmasjonen - men ble bare at par år eldre før jeg begynte å sette stor pris på den. jeg er glad i bunaden min og føler meg fin i den. Jeg synes alle varianter av bunader er fine. Jeg kjenner da mange som ikke har bunad, så at det er noe "alle" har, kjenner jeg meg ikke igjen i. At noen ikke vil ha bunad selv, er lett å forstå, men å synes at bunader generelt ikke er fine, er vanskeligere å forstå. Jeg synes egentlig at alle lands- og kulturers festdrakter er fine.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 17:40   #49
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du bunad

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Jeg har bunad. Men den passer jo ikke. :P

Samma her, men jobber med bunadskroppen 2017

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 17:42   #50
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du bunad

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ingen av Nordaker sine Rogalandsbunader er i ull. Det er ikke ull i min Rogalandsbunad, men den gamle modellen til Husfliden er i ull. Den finnes også i annet stoff nå.


Nisj?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 17:45   #51
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.704
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du bunad

Nei, jeg har ikke bunadet og har aldri ønsket meg det.
Fint på andre ikke på meg ( har tilgang på bunad og brukt det to ganger, føler meg ikke vel med bunad på).

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 17:50   #52
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.822
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du bunad

jeg er kjempeglad for å ha bunad! Jeg var vel den eneste som ved konfirmasjonstider virkelig ønsket meg bunad og som ikke fikk. Jeg fikk min da jeg arvet den etter farmor og derfor er jeg dobbelt glad i den.

Det er et dyrt plagg å gå til anskaffelse av, sånn der og da, men det er et billig plagg, både med tanke på hvor mye jobb som legges i å lage den og med tanke på hvoe mange ganger den kan brukes.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 17:50   #53
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du bunad

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Nisj?

Hm, nå ble jeg litt usikker, for jeg tror stoffet er silkedamask, og silke er gjerne ikke noe bedre enn ull, for en veganer..?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 17:57   #54
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du bunad

Jeg har ikke bunad, og har ikke lyst på. Bunader er flotte, men ikke noe for meg. Dattera mi har lofotbunaden.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 17:57   #55
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du bunad

Ja, jeg har. Arvet mamma sin for 10 år siden.
Jeg er egentlig ikke så glad i den. Jeg kunne få bunad til konfirmasjonen min men ville ikke.
Jeg har aldri villet ha bunad så føler at den ble påprakket meg. Men jeg bruker den hver 17.mai. Ellers ikke.
Kjøpte endelig bunadsko av en her inne i fjor sommer så hadde på bunadsko for 1.gang på 10 år nå denne 17.mai.

Nå har vi konfirmant i september og har ikke tenkt å bruke bunad i selskapet. Det kommer nok til å bli ramaskrik fra mamma men...

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 18:18   #56
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.721
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du bunad

Ang. kjøpe brukt- hvordan sikrer man seg at den ikke er stjålet? Får man kvittering ved kjøp av bunad?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 18:20   #57
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.843
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du bunad

Jeg har ikke, men ville inderlig gjerne hatt. Det er bare prisen som gjør at jeg ikke har kjøpt. Fikk tilbudet fra mine foreldre da jeg var i konfirmantalder, men dumme meg sa nei takk. Den er så dyr at jeg vet ikke om jeg noen gang kommer til å kjøpe den til meg selv. Barna våre får bunad, det får holde. Eldstejenta vår fikk til sin konfirmasjon, den kostet 55000 kroner uten sølv.😳

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 18:21   #58
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.161
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du bunad

Ja, det har jeg. Nå vr jeg litt glad for at jeg slapp å skvise meg inn i den i år, men gleder meg allerede til neste anledning.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 18:21   #59
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du bunad

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ingen av Nordaker sine Rogalandsbunader er i ull. Det er ikke ull i min Rogalandsbunad, men den gamle modellen til Husfliden er i ull. Den finnes også i annet stoff nå.


Man kan få dem i damask eller ulldrape, står det.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 18:25   #60
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du bunad

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

At noen ikke vil ha bunad selv, er lett å forstå, men å synes at bunader generelt ikke er fine, er vanskeligere å forstå. Jeg synes egentlig at alle lands- og kulturers festdrakter er fine.

Kan det være så vanskelig å forstå da? For meg er det vel et element av at jeg syns det ser litt utkledd ut. Jeg syns stoff og detaljer og broderier kan være flotte, men helheten blir ofte for mye lang stakk og "budeie". Så jeg ønsker meg ikke det. Det er vel ikke verre å skjønne enn at noen syns El Naturalista-sko (eller hva som helst annet) er estetisk tiltalende mens andre syns de er grusomme.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no