Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Lær meg om festdrakter!

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-16, 12:47   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lær meg om festdrakter!

Jeg har en eldgammel Hardangerbunad som ble sydd om til meg til konfirmasjonen min. Jeg har brukt bunaden min en god del, men det er noen år siden sist nå. Det at jeg ikke bruker den skyldes først og fremst at jeg har dårlig rygg, og at bunaden både føles tung, og heller ikke sitter så godt, slik at det blir en stor belastning for ryggen å ha den på.

Jeg tenker likevel ofte at jeg savner å ha bunad. Jeg har vurdert andre bunader som kan være aktuelle for meg, men ikke landet på noen. I det siste har jeg sett litt på festdrakter. Det har jo etter hvert dukket opp mange fine slike. Disse er vel ofte sydd i lettere stoffer, og kanskje føles de bedre å ha på også?

Har du festrakt? Hvorfor valgte du den i så fall, og er du fornøyd?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-16, 12:58   #2
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.422
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lær meg om festdrakter!

Jeg har en fantasistakk fra Eva Lie. Valgte denne i stedet for bunad fordi jeg ikke liker bunaden(e) som var aktuelle for meg ut fra tilhørighet. Stakken min er unik, bare en sånn finnes og jeg kunne velge akkurat den kombinasjonen jeg likte av stakk, liv, skjorte, forkle og belter. Det fantes fargerike, mønstrede, blomstrete, ulike bånd fra Thailand eller Paris etc. Jeg er superfornøyd og har aldri følt meg så fin som da jeg gikk med den første gangen på 17. mai i år. Min er middels lett, men det kommer jo mye an på hvilken stakk man velger. De vide er jo veldig mye tyngre.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-16, 13:09   #3
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om festdrakter!

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg har en fantasistakk fra Eva Lie. Valgte denne i stedet for bunad fordi jeg ikke liker bunaden(e) som var aktuelle for meg ut fra tilhørighet. Stakken min er unik, bare en sånn finnes og jeg kunne velge akkurat den kombinasjonen jeg likte av stakk, liv, skjorte, forkle og belter. Det fantes fargerike, mønstrede, blomstrete, ulike bånd fra Thailand eller Paris etc. Jeg er superfornøyd og har aldri følt meg så fin som da jeg gikk med den første gangen på 17. mai i år. Min er middels lett, men det kommer jo mye an på hvilken stakk man velger. De vide er jo veldig mye tyngre.

Takk for svar! Hvordan var leveringstiden, og hva betalte du?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-16, 15:51   #4
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.422
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lær meg om festdrakter!

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Takk for svar! Hvordan var leveringstiden, og hva betalte du?

Leveringstid kommer jo an på hva du skal ha og når du bestiller. Jeg bestilte i september og fikk den en måned etter!!! Prisen er også veldig variabel ut fra hva du tar, men billigere enn mange bunader. Prisen er avhengig av vidden på stakken du tar, type stoff, pynt, sølv etc. etc. Det lureste du kan gjøre er å ta deg en tur innom butikken der (Frogner i Oslo) hvis det passer. Evt. se på internettsiden deres og spørre om ca pris på en drakt tilsvarende en du ser på et bilde. De er jo alle ulike, så det vil ikke være helt nøyaktig, men du får en pekepinn. Jeg husker faktisk ikke hva jeg betalte. Kan se om jeg finner regningen.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-16, 18:55   #5
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om festdrakter!

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Leveringstid kommer jo an på hva du skal ha og når du bestiller. Jeg bestilte i september og fikk den en måned etter!!! Prisen er også veldig variabel ut fra hva du tar, men billigere enn mange bunader. Prisen er avhengig av vidden på stakken du tar, type stoff, pynt, sølv etc. etc. Det lureste du kan gjøre er å ta deg en tur innom butikken der (Frogner i Oslo) hvis det passer. Evt. se på internettsiden deres og spørre om ca pris på en drakt tilsvarende en du ser på et bilde. De er jo alle ulike, så det vil ikke være helt nøyaktig, men du får en pekepinn. Jeg husker faktisk ikke hva jeg betalte. Kan se om jeg finner regningen.

Takk for svar! Får ta meg en tur og kikke.

Er det noen her som har andre festdrakter?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-16, 21:26   #6
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.217
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lær meg om festdrakter!

Dette er ikke helt direkte det du spør om, men finnes det noen type hverdagsbunad som kunne vært aktuelle? Jeg kommer fra Telemark, og her har vi blåtøysbunad og stakk og liv, som begge er enklere og lettere bunader.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-16, 09:29   #7
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om festdrakter!

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Jeg kommer fra Telemark, og her har vi blåtøysbunad og stakk og liv, som begge er enklere og lettere bunader.

Det finnes for Vestfold også.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no