Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

[Spinnoff] Hårfjerning - liv og lære

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Se resultatene: Kva for ein påstand passer best for deg?
Eg synest idealet om hårfjerning er kvinneundertrykkande og lar håret vokse 4 3,48%
Idealet er kvinneundertrykkande, men eg barberer armhule likevel når eg skal ut blant folk 6 5,22%
Idealet er kvinneundertrykkande, men eg barberer armar/leggar ute blant folk 25 21,74%
Idealet er kvinneundertrykkande, men eg gjer det likevel på grunn av personleg velvære 16 13,91%
Kroppshår er stygt/ekkelt/lite feminint og eg fjerner alt/mykje heile året 3 2,61%
Eg fjerner kroppshår, og meiner det har lite med kvinnerolle og forventningar å gjere 40 34,78%
Eg fjerner kroppshår fordi det er fint 16 13,91%
Anna. Spesifiser i tråden 5 4,35%
Deltakere: 115. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-16, 15:47   #1
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[Spinnoff] Hårfjerning - liv og lære

Eg undrer meg litt over debattar om hårfjerning, voksing, barbering, napping og så vidare, både her på forumet og generelt i media. Det synest å vere brei einigheit om at ideala om hårfjerning er tullete skjønnhetsideal. Samtidig har eg til gode å sjå kvinner på min alder som ikkje sjølv overheld dette idealet. Og eg er der sjølv - i prinsippet tenker eg at hår er naturleg og at det ikkje er nokon fornuftig grunn til å fjerne det, men likevel opplever eg skjønnhetsidealet som så tydelig og så integrert i meg, at eg går ikkje med singlet og bare leggar viss eg ikkje har barbert meg. Og eg blir litt ille berørt når eg sitt på legevakta i oktober og får gipsa den hårete leggen min. Så kva seier FP? Er det forskjell på liv og lære på dette området, blant den jamne FP-brukeren? (Poll kjem).

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 16:08   #2
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinnoff] Hårfjerning - liv og lære

Ingen av alternativene passet, i grunn.
Jeg registrerer jo det lett urettfeige i at det blir forventet at kvinner ikke har hår på leggene mens menn kan ha, men føler meg ikke direkte undertrykket av den grunn. Dessuten kan jeg fint gå ute blant folk uten å ha barbert verken armhuler eller legger. Det er noe jeg gjør når jeg gidder og orker, og hvis noen skulle slumpe til å se meg med hårstumper under armene, tenker jeg at det er deres problem om de blir støtt av det.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 16:10   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinnoff] Hårfjerning - liv og lære

Kvinneundertrykkende? Virkelig? Nei, det synes jeg ikke det er. Jeg synes jeg er finere uten lange hårstrå under armene, og jeg går veldig ofte i klær hvor det hadde vært synlig. Som oftest barberer jeg, men det hender jeg ikke gidder. På samme måte har jeg alltid likt å ha langt hår på hodet, og det har jeg valgt å ha. Fordi jeg liker det.

Om man mener det er kvinnefrigjørende å la være å barbere, så må man gjerne gjøre det. Jeg tror ikke det betyr så mye til eller fra.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 16:13   #4
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.179
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Spinnoff] Hårfjerning - liv og lære

Jeg barbere legger og armhuler, men ikke ute blant folk.

Akkurat armhulene er jeg ikke så opptatt av, og kan fint gå ut blant folk med litt hår der. Men på leggene får jeg langt, mørkt hår og det er jeg ikke komfortabel med å vise fram, dessverre.
Hadde ikke idealet vært solbrune, hårløse legger hadde jeg nok ikke brydd meg. Jeg liker virkelig ikke at det er sånn, men er altså ikke tøff nok til å gi blaffen.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 16:14   #5
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinnoff] Hårfjerning - liv og lære

Jeg synes denne idéen om at kroppshår på kvinner er ekkelt, mens på menn naturlig, er svært spesiell, og på ingen måte bidrar til mangfold. Det er med på å snevre inn det tabloide skjønnhetsidealet som fremelskes.

Selv fjerner jeg hår noen ganger, og lar det være i fred noen ganger. Det kommer ikke an på om jeg er ute blant folk eller ei, så ingen av alternativene passet. Det kommer an på hva jeg gidder. Litt på samme måte som at jeg noen ganger sminker meg, andre ganger ikke, og så videre.

Jeg blir mindre opptatt av å fjerne kroppshår jo eldre jeg blir, behagelig nok.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 16:24   #6
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinnoff] Hårfjerning - liv og lære

Jeg har aldri hatt solbrune legger i hele mitt liv. Det kan godt hende det er "idealet", som Frukt sier, men da kan jeg opplyse om at det fint går an å nyte sommeren uten ideallegger også. :ikledd capribukse uten skam:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 16:24   #7
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.996
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Spinnoff] Hårfjerning - liv og lære

Jeg er på linje med Mavis, og syns det er tøysete og urettfeigt at vi forventes å fjerne kroppshår, mens menn nutildags til og med kan ha nisseskjegg, om de vil.

Men likevel er det ikke alltid jeg har lyst til å så på barikadene for og med hårete legger, det er tross alt ikke SÅ viktig for meg sammenliknet med en del annet, og veldig synlig i jobbsammrnheng.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 16:28   #8
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinnoff] Hårfjerning - liv og lære

I min jobb er det nærmest slik at det er de barberte leggene som skiller seg ut, ikke de hårete.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 16:29   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinnoff] Hårfjerning - liv og lære

Også på linje med Mave. Om det ikke er direkte kvinneundertrykkende, så er idealet hvertfall ikke kvinnefrigjørende. Jeg fjerner hår på legger og underarmer, og syns det er behagelig å være hårløs der. Jeg vet godt at det egentlig ikke er en personlig preferanse, men en kulturelt betinget en. Jeg fjerner ikke hår i skrittet, både fordi jeg syns det er like tullete som all annen hårfjerning, og fordi det er ubehagelig.

Det blir alltid imponert, glad og litt awstruck når jeg møter damer som har beholdt håret under armene. Jeg syns i grunn det er ganske sexy, på en voksen måte.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 16:45   #10
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinnoff] Hårfjerning - liv og lære

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg barbere legger og armhuler, men ikke ute blant folk.

Eg måtte skrive om setningen fleire gonger for å få han kort nok, men ser at resultatet ikkje er bra.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 16:46   #11
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinnoff] Hårfjerning - liv og lære

Rine og Mave, eg har heilt klart gløymd eit alternativ, ser eg.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 16:46   #12
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinnoff] Hårfjerning - liv og lære

Jeg tenker også at idealt i hvert fall ikke er frigjørende - eller at det gir rom for så veldig mange avvik.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 16:50   #13
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinnoff] Hårfjerning - liv og lære

Nei, eg tenker og det, Pøbelsara. Eg legg jo merke til avvika, til tross for at eg veit at det er kulturelt betinga at eg gjer det. Eg legg riktignok merke til avvika med litt ærefrykt og eg synest ikkje det er ekkelt. Men eg er langt frå tøff nok til å våge å vere avvikande sjølv.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 16:51   #14
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinnoff] Hårfjerning - liv og lære

For meg er det helt, helt absurd å innse at det er vanlig å fjerne håret på armene. Jeg er åpenbart frigjort uten å vite det.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 16:54   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinnoff] Hårfjerning - liv og lære

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

For meg er det helt, helt absurd å innse at det er vanlig å fjerne håret på armene. Jeg er åpenbart frigjort uten å vite det.

Jeg tror ikke det er veldig vanlig altså. Jeg tok en liten sjekk blant damene jeg møtte på min vei etter at noen her inne sa at de gjorde det, og så bare damearmer med hår.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 16:56   #16
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinnoff] Hårfjerning - liv og lære

Jeg tenker at dette er kulturelt, på samme måte som sminke og mote og hårfarge og litt overdreven hygiene (man må jo EGENTLIG ikke dusje hver dag for ikke å plage sine omgivelser), men jeg synes ikke det er undertrykkende. Med unntak av bikinilinjen har jeg ikke noe problem med å slurve litt (men der er tabuet sterkt for meg, synlige kjønnshår hadde jeg virkelig slitt med å vise). Det hjelper å labbe usminket rundt i bohemkolonien på Øen uten sminke og i bare BH hvis bikinien er våt.

Jeg er enig i at menn har færre tabuer knyttet til utseendet enn kvinner, men mener fremdeles ikke at det er undertrykkende fordi en del mennesker vil finne deg mindre attraktiv hvis du ikke barberer deg.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 17:17   #17
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.598
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [Spinnoff] Hårfjerning - liv og lære

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg synes denne idéen om at kroppshår på kvinner er ekkelt, mens på menn naturlig, er svært spesiell, og på ingen måte bidrar til mangfold. Det er med på å snevre inn det tabloide skjønnhetsidealet som fremelskes.

Selv fjerner jeg hår noen ganger, og lar det være i fred noen ganger. Det kommer ikke an på om jeg er ute blant folk eller ei, så ingen av alternativene passet. Det kommer an på hva jeg gidder. Litt på samme måte som at jeg noen ganger sminker meg, andre ganger ikke, og så videre.

Jeg blir mindre opptatt av å fjerne kroppshår jo eldre jeg blir, behagelig nok.

Jeg er visst Maverick i dag, eller omvendt. *signerer*

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 17:20   #18
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinnoff] Hårfjerning - liv og lære

Kanskje ikke direkte undertrykkende, men i den grad det ikke er sosialt akseptabelt i noe særlig grad for kvinner å være naturlig behåret er det ganske drøyt at det er noe vi bare godtar. Og viderefører til neste generasjon. Samtidig som vi lar oss opprøre av at kvinner fra andre kulturer dekker til håret sitt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 17:22   #19
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinnoff] Hårfjerning - liv og lære

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Kanskje ikke direkte undertrykkende, men i den grad det ikke er sosialt akseptabelt i noe særlig grad for kvinner å være naturlig behåret er det ganske drøyt at det er noe vi bare godtar. Og viderefører til neste generasjon. Samtidig som vi lar oss opprøre av at kvinner fra andre kulturer dekker til håret sitt.

Det syns jeg ikke er sammenlignbart i det hele tatt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 17:23   #20
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.790
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Spinnoff] Hårfjerning - liv og lære

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Kanskje ikke direkte undertrykkende, men i den grad det ikke er sosialt akseptabelt i noe særlig grad for kvinner å være naturlig behåret er det ganske drøyt at det er noe vi bare godtar. Og viderefører til neste generasjon. Samtidig som vi lar oss opprøre av at kvinner fra andre kulturer dekker til håret sitt.

Signerer.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no