Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Heimehårfarging

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-06, 13:17   #1
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Heimehårfarging

Regne med eg ikkje er den einaste som driv med dette As we speak sitte eg med en 6-farge i Excellanse-serien. Den skal visst dekke grått hår 100 %

Eg berre lure på om nokon har spesielle produkt å anbefale/ikkje anbefale, konkrete tips å dra med seg i fargehelvete osv

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 13:19   #2
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine to tips;
Ja, minicolor er bedre for håret, men fy flate så ujevnt det blir

Å vaske ut fargen med fargeshampo er ikkje berre lurt, men nødvendig for å skåne håret. Sjøl om det står på pakken at en ikkje skal det...

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 13:39   #3
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Hvis håret er farget før, så er det lurt å bruke minicolor, da sitter den faktisk bedre enn en ordntli farge.. Farger man håret om og om igjen med permanent farge blir den blass og stygg, fordi håret bli mer enn metta! Etterveksten er jo nytt hår som ikke er blitt farget før, og bør farges ordentli hvis det er noe grått i. Når det gjelder merker.. så hadde jeg kjøpt ett som også har produkter til salgs hos frisøren.. de kan jo ikke lage dritt når de annonserer at frisør-farge er best. Men hvis dere må kjøpe flere esker for å få nok farge, er det jo igrunn ikke så dyrt å komme til frisøren uansett..

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 14:01   #4
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg farger håret innimellom, så kjøper jeg farge hos frisøren. Det har vist seg å slite mye mindre på håret mitt.

Og en god frisørshampo og balsam for farget hår er et must.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 14:20   #5
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Jeg farger ikke håret hjemme, erfaringsmessig blir det tørt, skjoldete og ikke fint

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 15:14   #6
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Solveigmor, her.

Regne med eg ikkje er den einaste som driv med dette As we speak sitte eg med en 6-farge i Excellanse-serien. Den skal visst dekke grått hår 100 %

Eg berre lure på om nokon har spesielle produkt å anbefale/ikkje anbefale, konkrete tips å dra med seg i fargehelvete osv

Jeg har god erfering med den.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 15:17   #7
rakka
Aktiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 144
rakka er litt kul
Standard

Jeg har kjøpt minicolor for første gang som jeg vil prøve hjemme, først og fremst for å skjule de h''** grå hårene som det ikke akkurat blir færre av.

Jeg har aldri farget hår før, hverken hjemme eller hos frisøren. Håper dere kan hjelpe meg med et par spml:

  • hvorfor bruker ikke alle minicolor vis dette er så enkelt, billig og kan gjøres hjemme? Hva er downsiden til minicolor?
  • er det vanskelig å bruke minicolor? Noen triks man bør vite om som ikke står på pakken?
  • ses det veldig godt når man har farget håret med minicolor hvis man velger en farge nær sin egen?

rakka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 15:23   #8
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fått ganske langt hår og dermed synes jeg dette er vanskelig. Billig, men klinete. Og jeg skriver under på at håret blir blassere og glansløst etterhvert. Men jeg har ikke råd til å løpe til frisøren hver 3. uke heller :kjip:


Så egentlig abonnerer jeg bare :informerer:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 15:27   #9
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

minicolor er helt greit å bruke hvis du ikke er mer enn 50% grå.. og det er du sikkert ikke.. den sitter ikke så lenge, men det holder i massevis hvis det er førstegangsfarge.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 22:48   #10
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Heimehårfarging

Jeg klarer meg med Casting - er det minicolor ?

Erfaringsmæssigt må jeg skifte mellem lysblond og gyldenblond. Bruker jeg bare gyldenblond, blir håret for orange etterhvert.

En gang iblandt lager jeg lyse striper for å gi håret mere "dybde".

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 14:14   #11
juzzy
Wannabe
 
juzzy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 126
juzzy har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Heimehårfarging

Hvis du farger håret ofte med permanent farge, bør du bare farge etterveksten din etterhvert. Ikke farge opp igjen hele håret hver gang.

Du kan dele opp en fargepakke og bruke halvparten hver gang for eksempel.

Det er lettere å få noen andre til å ta etterveksten, og det er lettere hvis du bruker kost.

Når fargen i håret begynner å bli borte, eller blass og stygg kan du farge hele håret neste gang.

Hvis du passer på å fordele fargen jevnt utover, blir det ikke sjoldete. De fleste farger man får kjøpt på i dagligvare eller parfymerier er like gode som de man bruker hos frisøren.
Men det er alltid lettere å få til hvis man har hjelp!

__________________
Prinsessa 2000 Prinsen 2005
juzzy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 14:18   #12
juzzy
Wannabe
 
juzzy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 126
juzzy har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Heimehårfarging

Opprinnelig lagt inn av rakka, her.

Jeg har kjøpt minicolor for første gang som jeg vil prøve hjemme, først og fremst for å skjule de h''** grå hårene som det ikke akkurat blir færre av.

Jeg har aldri farget hår før, hverken hjemme eller hos frisøren. Håper dere kan hjelpe meg med et par spml:

  • hvorfor bruker ikke alle minicolor vis dette er så enkelt, billig og kan gjøres hjemme? Hva er downsiden til minicolor?
  • er det vanskelig å bruke minicolor? Noen triks man bør vite om som ikke står på pakken?
  • ses det veldig godt når man har farget håret med minicolor hvis man velger en farge nær sin egen?

Minicolor dekker ikke grå hår skikkelig, derfor har det lett for å bli ujevnt.

Minicolor vaskes også ut etter noen vask, og er derfor ikke like holdbar som permanent farge.

Hvis du ikke har mye grå hår, vil det ikke vises at du har brukt minicolor hvis du velger en farge nær din egen.

__________________
Prinsessa 2000 Prinsen 2005
juzzy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 14:25   #13
anakonda
https://www.giblod.no/
 
anakonda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 670
anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Sv: Heimehårfarging

Jeg sluttet å farge håret for noen år siden, da jeg fant ut at jeg var addicted. Farget det minst en gang i måneden. Jeg har en veldig fin naturlig farge, og trenger det ikke. *skryter*

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no