Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Firefox - Explorer

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-06, 23:24   #1
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Firefox - Explorer

Jeg sitter med min pc og leser en dagbok min nevø skriver på nettet (explorer), mens han reiser rundt i Europa. Det er artig å følge med.
Min mann sitter med sin pc og leser samme dagbok. MEN han har masse bilder på sidene sine (firefox), mens jeg har ikke fått frem et eneste bilde.

Kan det være så stor forskjell på firefox og explorer? Blir jeg nødt til å krype til korset og innstallere firefox? Det er ingen ting i mitt oppsett som tilsier at jeg ikke skal få frem bildene.
Vi kjører nettverk og har samme brannvegg.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 23:44   #2
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.100
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke godt å si, har vært tråder her inne hvor noen ser bilder og andre ikke.
Jeg er ganske fersk, men ihuga Firefox-fan.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 23:47   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja det kan være så stor forskjell. Jeg hadde problemer med Explorer en periode og prøvde meg på Firefox. Da opplevde jeg at et forum der skriften fløt over i hverandre, plutselig ble helt normalt, og jeg så bilder jeg tidligere ikke hadde sett på et annet forum (så bare røde kryss med Explorer).

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 00:18   #4
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Firefox all the way.

Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 00:25   #5
juzzy
Wannabe
 
juzzy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 126
juzzy har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg liker egentlig ikke explorer noe særlig, men har ikke installert noe annet på laptopen foreløbig.
Men det skal sies at jeg IKKE har hatt noe slags problemer med sidene på forumet her!!

__________________
Prinsessa 2000 Prinsen 2005
juzzy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 00:28   #6
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Veldig mange gode grunner til å velge Firefox

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 10:16   #7
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Firefox - Explorer

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Veldig mange gode grunner til å velge Firefox

Det skjønner jeg jo nå. Men jeg synes jo det er ille at alt arbeidet han har med reisedagboka si ikke kommer frem hos alle.

Nå blir det vel firefox på meg også.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 10:21   #8
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Firefox - Explorer

Det er veldig typisk at ikke alt virker i alle de forskjellige nettleserne.
Kanskje prøve med Opera? Bare sånn for å gjøre forvirringen komplett?

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 10:22   #9
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Firefox - Explorer

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Det er veldig typisk at ikke alt virker i alle de forskjellige nettleserne.
Kanskje prøve med Opera? Bare sånn for å gjøre forvirringen komplett?

Gubben har ekserimentert med det også, men var visst ikke helt fornøyd.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 10:25   #10
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Firefox - Explorer

Jo, det er stor forskjell. IE er noe drit.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 18:01   #11
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Firefox - Explorer

Nå har også jeg Firefox. Og ser mange ting jeg ikke har sett før.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 19:42   #12
Mr-JG
Juhuu...
 
Mr-JG sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sogndal
Innlegg: 38
Mr-JG har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Firefox - Explorer

Firefox er tingen, ehh Nettlesern

__________________
JG
Mr-JG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 19:53   #13
Doxa
hmmm
 
Doxa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 1
Doxa er populærDoxa er populærDoxa er populærDoxa er populær
Standard

Sv: Firefox - Explorer

Jeg har etpar, tre nettlesere jeg veklser mellom avhengig av hva jeg gjør og hvor jeg er. Dessverre virker ikke alle nettlesere alle steder.

__________________
Gutt '02 • Jente '03
Doxa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 19:55   #14
Sulphur
Plæstic pusher
 
Sulphur sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 267
Sulphur er litt kulSulphur er litt kul
Standard

Sv: Firefox - Explorer

Firefox

I tillegg har den utrolig mange geniale utvidelser til all slags bruk.
Google på Firefox addons, evt. plugins.
Kan nevne f.eks Adblock, som sperrer irriterende reklame overalt.
Eller om siden funker dårlig i FF, kan man installere en knapp som heter IE tab. Sider kan åpner i forskjellige tab'er eller faner som det heter på norsk. Da kan du enkelt surfe mellom flere åpne sider uten at oppgavelinjen nederst fyller seg opp og blir uoversiktlig.
I tillegg kan man legge snarveier til alle favorittsidene sine rett under adresselinja.
Du kan ha værvarsling oppe i et av hjørnene.. Sky's the limit.

Jeg kan legge ved et bilde for å illustrere.

Jeg kommer aldri til å bytte.

Sulphur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 20:18   #15
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Firefox - Explorer

Jeg bruker begge deler nå, men må bare tilstå at jeg synes Firefox går utrolig tregt.

Nå har jeg fått vite årsaken til at bildene ikke kom frem i explorer, er at nevøen min driver å lager alt mulig i Linux. Dette er visst ikke helt kompatiblet med explorer.
Jeg bruker Ad-aware, dette blokkerer en god del "styggedom".

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 20:58   #16
Sulphur
Plæstic pusher
 
Sulphur sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 267
Sulphur er litt kulSulphur er litt kul
Standard

Sv: Firefox - Explorer

Hos meg bruker explorer lengere tid på å laste ned en side enn firefox.
Men det har sikkert noe å gjøre med hastigheten på linja også.. Idunno.

Sulphur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 20:54   #17
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Firefox - Explorer

For å fortsette på det Sulphur begynte på, add-ons til firefox som er bra å ha:

Image zoom: Du kan zoome bilder på nett opp til 400% størrelse. (Sjeldent at bilder på nett har så bra kvalitet at det blir bra med 400%, men du har jo mange størrelser mellom 100% og 400%.)

Session Saver: Om du har 28 faner (nettsider) oppe når du skal avslutte, eller om maskinen krasjer, så åpner Firefox alle sidene når du starter programmet igjen.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 21:34   #18
Dolly
Køntri-star
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Klepp
Innlegg: 290
Dolly er litt kulDolly er litt kul
Standard

Sv: Firefox - Explorer

Firefox og explorer er like rotete begge to

OPERA er tingen

Men nå har jo explorer laget en veldig opera-etterligning men den er jo bare grusom, og enda med rotete..

__________________
Dolly, mamma til Sarah jan. 05 og Emma april 08
Dolly er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no