Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Boligkjøperforsikring

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-16, 21:53   #1
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Boligkjøperforsikring

Jeg har tenkt at dette er en forsikring som man absolutt MÅ kjøpe ved boligkjøp, men etter litt googling i kveld blir jeg brått litt usikker. Internettet sier at det nødvendigvis ikke er et must, at man gjerne allerede er dekt via feks sin innboforsikring. Nå skal jeg selvfølgelig lese litt mer i dybden når det kommer til min innboforsikring, men hva sier FB om saken? (Litt ny i boligkjøpeprosessen, så bær litt over med alle spørsmålene mine).

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-16, 22:08   #2
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.438
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Boligkjøperforsikring

Du skal vel flytte til leilighet i borettslag? Da er det kun det innvendige i leiligheten forsikringen dekker. Hvis badet er pusset opp av fagfolk, og badene i borettslag er jo gjerne pusset opp i et større prosjekt, så tror jeg du skal være ganske trygg.

Vi har ikke hatt det de gangene vi har kjøpt, og har heller ikke hatt bruk for det. Ei venninne har dog hatt veldig bruk for sin forsikring, for å få advokatbistand da de kjøpte en leilighet som viste seg å ha veldig store mangler.

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-11-16, 22:12   #3
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Boligkjøperforsikring

Stemmer, borettslag ja. Badet er originalt fra byggeåret. 2006 er det vel.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-16, 07:01   #4
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.463
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boligkjøperforsikring

Jeg så ikke noen hensikt i å ta denne forsikringen da jeg kjøpte leilighet i borettslag.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-16, 10:19   #5
Serena
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 700
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Sv: Boligkjøperforsikring

Boligkjøperforsikring er en rettsforsikring og dekker utgifter til rettsak om det blir aktuelt. Den rekker ikke oppretting av mangel/feil Vi valgte å droppe, rettsutgifter har vi dekket til et vist beløp i innboforsikring

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-16, 19:12   #6
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Boligkjøperforsikring

Kjenner at dette trolig er en utgift jeg faktisk kan droppe.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no