Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Trenger ikke akuttnummer (Aftenposten.no)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-07, 14:37   #1
Clubby
Free Toy Inside!
 
Clubby sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 961
Clubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Trenger ikke akuttnummer (Aftenposten.no)

I disse dager spres det flere lange kjedebrev på e-post med råd til alle mottagere om å lagre et eller flere telefonnummer til deres nærmeste pårørende på mobilen, merket som "ICE" i telefonboken.

Ideen om at alle burde lagre telefonnummeret til sine nærmeste pårørende i mobilen, merket som "ICE" (In case of Emergency – når uhellet er ute) i kontaktlisten, dukket opp i Storbritannia for flere år siden.


Fra utlandet
Den opprinnelige ideen gikk ut på at folk burde ha et kort på seg, gjerne i lommeboken, som forteller hvem deres nærmeste pårørende er – slik at de kan kontaktes om man skulle bli akutt syk og ikke selv kan gjøre rede for seg.

Nå er det flere som har med seg mobiltelefon, enn lommebok og klokke, derfor har ideen om å legge slik info inn i mobilen dukket opp. I Sverige har det for eksempel blitt veldig vanlig.


Ikke behov
- Folk må jo selvfølgelig gjerne legge inn slik informasjon på mobilen sin, men behovet i en akuttfase om de blir dårlige er minimal, sier informasjonsrådgiver Marit Stenbråten ved Ullevål Universitetssykehus til Forbruker.no.

- Når våre ambulansefolk er ute og skal hjelpe syke mennesker, konsentrerer de seg selvsagt om å redde liv og få satt i gang behandlingen. Varslingen av pårørende og slikt tar vi inne på sykehuset, sier Stenbråten.
Hun forteller at Ullevål sykehus har fått en mengde henvendelser om ICE de siste dagene, både fra presse og privatpersoner som ønsker å vite mer, etter å ha fått kjedemailene tilsendt.

- Ambulansefolkene våre har ikke selv tid til å snakke med alle sammen, men avdelingssjefen for ambulansetjenesten, Bjørn Karr, har bedt oss videreformidle deres holdning, sier Stenbråten.


Ikke alle har mobil
- Det er såpass mange pasienter som faktisk ikke har mobil i dag, eldre og andre som rett og slett ikke har råd til slikt, at dette er lite aktuelt for mange av våre pasienter, opplyser ambulansesjefen via sin informasjonsavdeling.

Akuttmedarbeiderne på Ullevål avviser ikke at ICE kan bli et nyttig hjelpemiddel om noen år, men foreløpig er det lite aktuelt både å se etter det i en akuttfase og oppfordre folk til å lagre slike numre i håp om at dere pårørende automatisk blir varslet umiddelbart om noe skjer med dem.


Bare unntaksvis
Kjapp tilgang til pårørende, som lagring av telefonnummer i mobilen, skal være løsningen på et eventuelt problem - at ambulanse- og sykehuspersonell har behov for slik informasjon.

- Men det har vi altså svært sjelden, i hvert fall i akuttfasen, sier Stenbråten.
- Det er bare helt unntaksvis at det blir behov for slike data, sier hun.



Tok av etter terrorbombene
Det er ambulansetjenesten i den britiske byen Norwich, East Anglian Ambulance, som først kom med ideen om å lagre nummeret til nærmeste pårørende i mobilen.

- Vi lanserte det i samarbeid med Vodafone i mars 2005, og fikk et kjempeløft på både bruken av og kjenneskapen til dette i forbindelse med terrorbombene i London i mars samme år, sier kommunikasjonssjef ved East Anglian Ambulance, Matthew Ware til Forbruker.no.
Han forteller også at etter at e-post-rundene og SMS-tipsene om ICE etter London-terroren avtok etter hvert, har oppmerksomheten rundt dette lagt seg.


Mangler sponsor
- Vi har ikke midler til å spre budskapet om systemet og mangler sponsorer for å kjøre nye kampanjer sier Ware – som fortsatt har stor tro på at lagringen av numre til pårende i mobilen er både nyttig og viktig.

- Selvfølgelig konsentrerer ambulansefolkene seg om å redde liv når de kommer frem til et åsted eller et sykdomstilfelle, men er det andre folk tilstede – som for eksempel politi- eller brannfolk som har tid til å ringe de pårørende – kan vi få viktig informasjon om blant annet pasientens sykehistorie.
Ware legger også til at når man kommer opp i en situasjon der man må kontakte den skadede eller sykes pårørende, kan det være nyttig å finne frem til personen som pasienten selv har valgt som den første som kontaktes.

__________________
Clubby
Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel!
Clubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 15:19   #2
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.087
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger ikke akuttnummer (Aftenposten.no)

Var det ikke ambulansepersonell fra Oslo som gikk ut i Østlandsendingen og anbefalte alle å gjøre nettopp dette?

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 15:32   #3
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trenger ikke akuttnummer (Aftenposten.no)

Det hørte jeg også Benzo.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 20:50   #4
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger ikke akuttnummer (Aftenposten.no)

Denne kjedemailen er iallefall på plussiden av nyttighet, i motsetning til den jeg mottok nettopp (en gammel slager):

> Hei alle sammen! Sony Ericsson sender ut gratis telefon til de som
> sender
> denne mailen til åtte personer. Disse må sende mailen til
> anna.swelung@ericsson.com som bekreftelse.
> Nokia har også denne servicen. Derfor dette tilbudet fra Ericsson.

Kanskje Anna Swelung har en "Bad Break-up" bak seg?

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 01:44   #5
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger ikke akuttnummer (Aftenposten.no)

Jeg har bestemt meg for å IKKE legge inn noe slikt på min mobil; ambulansesjåførene sier jo at det svært sjelden er behov for det, og det siste jeg trenger er at en eller annen tilfeldig forbipasserende finner meg død eller i koma og finner ut at han skal ringe min mann eller mine foreldre og buse ut med nyheten til dem.

Nei, takke meg til å la fagpersoner gjøre jobben ordentlig.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 06:53   #6
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trenger ikke akuttnummer (Aftenposten.no)

Jeg har heller ikke lagret noe ICE nummer, rett og slett fordi jeg antok at dette bare var en bløff. Forøvrig er jeg enig med Teofelia.

*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 08:00   #7
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger ikke akuttnummer (Aftenposten.no)

Jeg har lagret det. Om de skulle komme til å lete på telefonlista vil jeg IKKE at de skal ringe mine foreldre.
De er ikke mine nærmeste.
Ser ikke at det er noe negativt. Om de sjelden har bruk for det spiller ingen rolle.
Det står nå der uansett.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 08:35   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger ikke akuttnummer (Aftenposten.no)

Jeg limer inn svaret mitt fra en av de andre trådene om ICE:

Sitat:

Dette er en kampanje som ble startet av en ambulansesjåfør i England, men så vidt jeg kan se har ikke noen legevakter noe som helst sted i Norge gått ut med denne oppfordringen offentlig. Det betyr ikke at det er en dum ting å gjøre, men man kan nok ikke gå ut i fra at alt helsepersonell nødvendigvis vet om kampanjen.

http://www.snopes.com/crime/prevent/icephone.asp

http://en.wikipedia.org/wiki/In_case_of_emergency

Det som er så utrolig teit med slike kampanjer er at en eller annen tulling velger å slenge på et "hilsen legevakten" for å øke troverdigheten, noe som igjen skaper endel problemer, både for legevakten som aldri har kommet med en slik oppfordring og for dem som evt. tror at de har gjort det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 08:47   #9
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger ikke akuttnummer (Aftenposten.no)

Jeg har ikke gjort det, av samme årsak som Teofelia. Det er sjelden så hast med å få tak i mine nærmeste at de ikke kan ta det fra sykehuset. Hadde jeg hatt en kompliserende sykdom, hadde jeg heller båret på meg informasjon om det enn at noen skulle ha en forvirret og hysterisk mor på telefonen som fortalte om det.

Dessuten har jeg sambo på 1Rhett, slik at han er superenkel å få sendt SMS til. :shallow:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 08:58   #10
Myggstukket
sjelden
 
Myggstukket sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger ikke akuttnummer (Aftenposten.no)

Også enig med Teofelia. Jeg tro jeg helst ville latt "heltene" gjort jobben, før de ringte noen som helst.

Myggstukket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 09:03   #11
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger ikke akuttnummer (Aftenposten.no)

Opprinnelig lagt inn av Myggstukket, her.

Også enig med Teofelia. Jeg tro jeg helst ville latt "heltene" gjort jobben, før de ringte noen som helst.


Det er vel ikke det det er snakk om?
Det er vel hvis man blir funnet uten mulighet til å klare å snakke selv.
Hvis de ikke finner noe identifikasjon på deg og du havner på sykehus.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 09:11   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger ikke akuttnummer (Aftenposten.no)

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Det er vel ikke det det er snakk om?
Det er vel hvis man blir funnet uten mulighet til å klare å snakke selv.
Hvis de ikke finner noe identifikasjon på deg og du havner på sykehus.

Hvis de ringer hvem som helst i adresseboka mi så vil de greie å finne ut rimelig kjapt hvem mine pårørende er.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 09:13   #13
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger ikke akuttnummer (Aftenposten.no)

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hvis de ringer hvem som helst i adresseboka mi så vil de greie å finne ut rimelig kjapt hvem mine pårørende er.

Ja, så da istedet for å slette "mamma" og "pappa" som de antageligvis ville ringt til har jeg ICE.
Kanskje jeg heller skal redigere navnene deres.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 09:14   #14
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trenger ikke akuttnummer (Aftenposten.no)

Jeg ser ikke problemet med å ha et slikt nummer lagret jeg. Det koster ingenting og ambulansepersonalet gjør vel fortsatt jobben sin som de skal. Men kanskje kan det lette jobben for de på akuttmottakene når de skal ringe dine pårørende og du er bevisstløs? Jeg vet ikke, men jeg ser ikke problemet med å ha et slikt nummer lagret.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 09:15   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger ikke akuttnummer (Aftenposten.no)

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Ja, så da istedet for å slette "mamma" og "pappa" som de antageligvis ville ringt til har jeg ICE.
Kanskje jeg heller skal redigere navnene deres.

Så hvis du havner hos legepersonell som ikke kjenner til kjedebrevet så finner de ikke nummeret til foreldrene dine?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 09:17   #16
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger ikke akuttnummer (Aftenposten.no)

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Så hvis du havner hos legepersonell som ikke kjenner til kjedebrevet så finner de ikke nummeret til foreldrene dine?

Jeg vil ikke at de skal ringe foreldrene mine.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 09:18   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger ikke akuttnummer (Aftenposten.no)

Opprinnelig lagt inn av ingrid-lille, her.

Jeg vet ikke, men jeg ser ikke problemet med å ha et slikt nummer lagret.

Nei, det er jo selvsagt ikke et problem, men kanskje overflødig? Fordi man kan fremdeles ikke garantere at de som finner deg kjenner til kjedebrevet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 09:19   #18
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger ikke akuttnummer (Aftenposten.no)

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Jeg vil ikke at de skal ringe foreldrene mine.

Aha. Legg dem inn med navn da. Og langt ned på lista. :løsningsorientert:

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 09:21   #19
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger ikke akuttnummer (Aftenposten.no)

Quota feil jeg nå da. Tar det på nytt.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 09:22   #20
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger ikke akuttnummer (Aftenposten.no)

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Aha. Legg dem inn med navn da. Og langt ned på lista. :løsningsorientert:

Ja, det jeg hadde tenkt til. Og så kan jeg alltids sette svigers som mamma og pappa.
I tillegg til Sambo som ICE. DA burde jeg være helgardert.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no