Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Trenger ikke akuttnummer (Aftenposten.no)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-07, 09:25   #21
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trenger ikke akuttnummer (Aftenposten.no)

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Nei, det er jo selvsagt ikke et problem, men kanskje overflødig? Fordi man kan fremdeles ikke garantere at de som finner deg kjenner til kjedebrevet.

Ja, det er jo en mulighet. Jeg lever jo i troen at alle får disse mailene som jeg selv gjør og at alle er like oppdatert på mail som meg...

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 09:38   #22
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger ikke akuttnummer (Aftenposten.no)

Det er sannsynligvis ingen skade, bortsett fra i tilfellet som Teofelia nevner. Men ingen stor hensikt heller, og da beholder jeg det som det er.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 09:41   #23
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger ikke akuttnummer (Aftenposten.no)

Jeg prøvde å legge inn mannen min som ICE, men ble så irritert over at det da alltid stod ICE i displayet når han ringte (i stedet for bilde og navn), så jeg fjernet det igjen. De får heller more seg med å ringe nedover listen til de treffer på noen som vet hvem jeg er, hvis jeg nå mot formodning skulle befinne meg et sted i koma uten lommebok, men med mobiltelefon.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 10:08   #24
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger ikke akuttnummer (Aftenposten.no)

Jeg har heller ikke lagt inn noe slikt, jeg ser poenget, men samtidig ikke.
(Og jeg diskuterte det med ambulansepersonell i lunsjen i går. )

De foreslo forøvrig å heller tatovere inn personnummer og blodtype, hadde de det var mye gjort mente de.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 10:15   #25
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger ikke akuttnummer (Aftenposten.no)

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg har heller ikke lagt inn noe slikt, jeg ser poenget, men samtidig ikke.
(Og jeg diskuterte det med ambulansepersonell i lunsjen i går. )

De foreslo forøvrig å heller tatovere inn personnummer og blodtype, hadde de det var mye gjort mente de.

:noterer:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 10:27   #26
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger ikke akuttnummer (Aftenposten.no)

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Jeg vil ikke at de skal ringe foreldrene mine.

Nettopp!

Skal man identifisere en bevisstløs person, for å få tak i livsviktig sykehistorie og vedkommende ikke bærer ID, er det absolutt til stor hjelp for helsepersonell å kunne oppspore ønsket person via mobilens ICE. Og når pasienten lagrer noen som ICE er det jo nærliggende å tro at dette er den personen de ønsker skal kontaktes.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 11:46   #27
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trenger ikke akuttnummer (Aftenposten.no)

Det som kanskje irriterer meg mest ved disse mailene er at de skriver en kilde til oppfordringen som faktisk ikke har oppfordret til dette.

*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 12:24   #28
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger ikke akuttnummer (Aftenposten.no)

Jeg er så fiendtlig innstilt og sterkt skeptisk til kjedemail at jeg fikk meg ikke til å legge inn dette nummeret. Det var endatil helsepersonell som sendte meg den første gang, men kjedemail er kjedemail - og jeg liker ikke kjedemail.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 13:26   #29
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger ikke akuttnummer (Aftenposten.no)

ICOLM, kanskje heller.
In case of lost mobile ...

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 13:44   #30
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger ikke akuttnummer (Aftenposten.no)

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.


De foreslo forøvrig å heller tatovere inn personnummer og blodtype, hadde de det var mye gjort mente de.

Endelig noen som har et konstruktiv forslag til en nyttig tatovering

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 13:54   #31
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trenger ikke akuttnummer (Aftenposten.no)

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Endelig noen som har et konstruktiv forslag til en nyttig tatovering

*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 13:58   #32
Vanilja
Ikke fullt så fin
 
Vanilja sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.288
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger ikke akuttnummer (Aftenposten.no)

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Endelig noen som har et konstruktiv forslag til en nyttig tatovering

Ikkesant!

__________________
Det er så lite som skal til for at en dag skal skinne.
Et solstreif i form av et smil så har du gleden inne.
- Jessica
Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 15:10   #33
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger ikke akuttnummer (Aftenposten.no)

Jeg har ikke lagt inn ICE, men det er rett og slett fordi jeg er lat

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 15:30   #34
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger ikke akuttnummer (Aftenposten.no)

Jeg har lagt det inn. Hva skade kan det gjøre, liksom. Jeg har lagret helten øverst i telefonlisten min, selv om navnet hans ikke begynner på A. Det står A-Helten ICE1 foran hans nummer, og er da det som kommer opp når han ringer. Min mor og min søster står også oppført med ICE bak sitt navn.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 10:14   #35
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger ikke akuttnummer (Aftenposten.no)

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg har lagt det inn. Hva skade kan det gjøre, liksom. Jeg har lagret helten øverst i telefonlisten min, selv om navnet hans ikke begynner på A. Det står A-Helten ICE1 foran hans nummer, og er da det som kommer opp når han ringer. Min mor og min søster står også oppført med ICE bak sitt navn.

Men, safran, er ikke vitsen litt borte hvis folk ikke finner dem på I for ICE? Det er derfor jeg ikke har giddet, I er liksom in the middle of nowhere.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 10:37   #36
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger ikke akuttnummer (Aftenposten.no)

Etter å ha lest hele tråden, og tenkt meg nøye om, har jeg lagt inn nummeret til Pizza Expressen under ICE i telefonlisten min.

Ben "Double pepperoni, hold the anchovies!" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 10:59   #37
Helle
Har glorien til vask.
 
Helle sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.696
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trenger ikke akuttnummer (Aftenposten.no)

Mulig dette er praktisk for akuttmottaket når man kommer dit. Da får jeg vel røpe at jeg jobber som ambulansepersonell og kan med stor sikkerhet si at jeg IKKE kommer til å ringe noe sånt nummer. Det får sykehuset ta seg av. Vi behandler uansett pasienten symptomatisk og dette skal ikke gå ut over livsviktig behandling. Jeg har aldri ringt noen pårørende i løpet av mine 10 år i tjenesten hvis ikke det har vært for å finne fram til pasienten, men det er jo en helt annen sak. Da vet de jo om det.

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 11:08   #38
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trenger ikke akuttnummer (Aftenposten.no)

Mailene jeg mottok, slettet jeg - typiske kjedemail tenkte jeg. Men etter at ambulansepersonell oppfordret til dette på Østlandssendingen lagret jeg mannes nr under ICE + navn.

Mandino

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 11:15   #39
Helle
Har glorien til vask.
 
Helle sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.696
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trenger ikke akuttnummer (Aftenposten.no)

Ja, altså, jeg vil tro det er til stor hjelp for sykehuset, så jeg vil anbefale å ha det for dems skyld.

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 17:42   #40
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger ikke akuttnummer (Aftenposten.no)

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Men, safran, er ikke vitsen litt borte hvis folk ikke finner dem på I for ICE? Det er derfor jeg ikke har giddet, I er liksom in the middle of nowhere.

Men jeg har jo lagt den øverst i telefonlisten, på A! A-Helten ICE1. Han står helt på toppen når man går inn på listen.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no