Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Der trakk Valla seg

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-07, 15:35   #21
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Der trakk Valla seg

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

*@£$%&£!

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 15:36   #22
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Der trakk Valla seg

Hun tok overhodet ikke selvkritikk i dag heller tvert om var hun steilere enn noensinne.
En slik leder ganger ingen.


Jeg hadde sansen for henne før jeg men nå har hun fallt dypt.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 15:38   #23
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.721
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Der trakk Valla seg

Valla er helt klart ei sterk og krevende dame. Det er en god egenskap som leder.
Likevel er det en ting som gjør at jeg i dag er glad for at hun tok sin hatt og gikk og det er hennes totale mangel på å motta kritikk.
Jeg skjønner selvsagt at de siste ukers mediekjør har vært forferdelig tøft, også saken vedr. Yssen, men hun har aldri en gang virkelig unnskyldt sin oppførsel.
For meg kan det bety to ting: 1. Det Yssen sier er bare oppspinn eller 2. Valla er ute av stand til å innse at hun faktisk har tråkket over streken.

Hadde hun vært leder av en hvilken som helst annen organisasjon så kunne hun kanskje ha fortsatt, men det er vel liten tvil om at det er komplett umulig å være LO-leder med en slik sak hengende ved seg.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 15:40   #24
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Der trakk Valla seg

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

For meg kan det bety to ting: 1. Det Yssen sier er bare oppspinn eller 2. Valla er ute av stand til å innse at hun faktisk har tråkket over streken.
.

Liker ikke å dømme noen utifra å lese i pressen men siden flere personer nå har trådd frem med akkurat de samme ankepunktene mot Valla så¨tror jeg at Yssen snakker sant.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 15:43   #25
Vanilja
Ikke fullt så fin
 
Vanilja sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.288
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Sv: Der trakk Valla seg

Hadde jeg vært henne hadde jeg trukket meg for lengst. Godt hun tok til vett.

__________________
Det er så lite som skal til for at en dag skal skinne.
Et solstreif i form av et smil så har du gleden inne.
- Jessica
Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 15:47   #26
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Der trakk Valla seg

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

Liker ikke å dømme noen utifra å lese i pressen men siden flere personer nå har trådd frem med akkurat de samme ankepunktene mot Valla så¨tror jeg at Yssen snakker sant.



Selv om den eneste avisen som har skrevet det er VG ?

:bare måtte:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 15:48   #27
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Der trakk Valla seg

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.


Selv om den eneste avisen som har skrevet det er VG ?

:bare måtte:

Skjønner ikke hva du mener?

Det er jo flere personer som har stått frem både på tv og i flere aviser og som har opplevd akkurat det samme som Yssen.

Hadde Valla i begynnelsen vist litt ydmykhet så kunne hun ha fortsatt som leder.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 15:49   #28
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Der trakk Valla seg

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Faen meg på tide.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 15:59   #29
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Der trakk Valla seg

Jeg tror slett ikke hun MÅTTE trekke seg. Med bitteltt ydmyhet hadde kanskje saken stilt seg annerledes.

Men på den annen side.. er man skråsikker i sin mening og full av stolthet så står man vel på sitt. Kanskje.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 16:05   #30
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Der trakk Valla seg

Ja hva skal man si,hun gjorde det rette. LO hadde mistet mye tilitt på og ha henne sittende.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 16:13   #31
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.819
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Der trakk Valla seg

Yssen har alltid vært ei sutrekjerring. Da hun uttalte seg i likestillingssaker var jeg flau over å være kvinne. Jeg håper aldri hun får medieoppmerksomhet igjen noen gang.

Valla kunne taklet dette bedre, men det er ingen tvil om at hun har fått resultater. Er det noen som husker sykelønnsordningen hun reddet for noen måneder siden?

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 16:18   #32
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Der trakk Valla seg

Ja, Nenne.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 16:19   #33
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Der trakk Valla seg

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Yssen har alltid vært ei sutrekjerring. Da hun uttalte seg i likestillingssaker var jeg flau over å være kvinne. Jeg håper aldri hun får medieoppmerksomhet igjen noen gang.

Valla kunne taklet dette bedre, men det er ingen tvil om at hun har fått resultater. Er det noen som husker sykelønnsordningen hun reddet for noen måneder siden?


Er helt enig i at Valla har for LO som organisasjon vært en god leder og sterk leder og fått frem gode saker. Dog ikke så god hva personalsaker angår. Ang sykelønnsordningen så var hun stor.
Hadde hun som før nevnt visst litt ydmykhet så kunne hun fortsatt.

Selv om jeg ikke heller er direkte Yssen fan så må det jo være noe med Valla,s person siden en rekke andre personer har uttalt akkurat det samme.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 16:32   #34
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Der trakk Valla seg

Ingen tvil om at Valla er en dyktig politiker som har gjort mye godt som leder av LO, MEN problemet ar at slike mennesker ikke har egenskaper til å ha personalansvar - de kan og bør ikke ha det.

Dette er ingen enkeltstående sak i fagforeninger - dobbeltmoralismens høyborg.

Hadde hun ikke trukket seg, tror jeg hun hadde blitt kastet som leder. Det at hun ikke tar selvkritikk overhodet syns jeg er helt utrolig.

Nei, man kan ikke ha en LO leder - som fronter "jobbing uten mobbing" og som ikke klarer leve opp til det selv.

Mandino

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 16:33   #35
Siw
Twinsouls
 
Siw sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 771
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Sv: Der trakk Valla seg

Det var vel det eneste hun kunne gjøre.

__________________
Siw
mamma til en i himmelen og tre på jord

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 17:25   #36
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Der trakk Valla seg

De samme egenskapene som gjorde at hun var en god LO leder er i denne saken de samme som "felte" henne.
Som kvinne og lede LO er en jobb jeg tror er kjempehardt, der du må være sterk, sta og lite ydmyk.
Men i denne saken som sagt burde hun vært det motsatte.

Innrlømmer at jeg ikek helt har fått med meg om det er nestlederen som overtar, men om det er det er det mange innen LO som er misfornøyde i allefall.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 17:33   #37
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Der trakk Valla seg

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

*@£$%&£!

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Mandino har et poeng i fht at dette ser veldig uheldig ut, at man selv ikke følger arbeidsmiljøloven osv.

Men at Valla nå ryker ut er resultatet av en lengre heksejakt, regissert av et sterkt maktmiljø på høyresiden av Ap. Yssen har vært en nyttig idiot.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 17:39   #38
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.428
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Der trakk Valla seg

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg er usikker på hva jeg syns om dette før jeg har lest mer om saken.

Det er jeg også.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 17:40   #39
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Der trakk Valla seg

Hun burde permitert seg så fort denne saken kom opp
Bye, bye Valla.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 17:54   #40
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Der trakk Valla seg

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Innrlømmer at jeg ikek helt har fått med meg om det er nestlederen som overtar, men om det er det er det mange innen LO som er misfornøyde i allefall.

Det er den godeste 1. nestleder som rykker opp ja.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare

Sist redigert av Ru : 12-03-07 kl 22:22. Årsak: :kneblet:
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no