Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kjønn som gruppe

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-13, 21:43   #141
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjønn som gruppe

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Det er en annen kraft/andre vibber i et rom fullt av menn enn et rom fullt av kvinner. :føledameforklaring:

Ja, jeg føler sjelden noe kraft/vibber fra folk i det hele og det store. Jeg kjenner godt på gruppedynamikk, og typisk merker man det godt når folk er glade, sinte eller usikre, men igjen - for meg handler ikke denne type gruppeemosjoner om kjønn i det hele tatt.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 22:31   #142
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjønn som gruppe

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Min mann er brite, og han er bunadsskjortestrykemaster her i huset. Jeg har ikke tålmodighet.

Ja det skulle ha vært interessant å vite hvor stor andel menn i forhold til kvinner stresser med å ordne klær til barna nå i kveld. Jeg tipper at i 9 ut av 10 tilfeller er det kvinner. Eller hva tror dere? Og i de hjem der det bakes kaker til i morgen, kanskje også i 9 ut av 10 tilfeller kvinnen (som også er ansvarlig for dette i tillegg til klær)? Jeg husker aldri at jeg så pappa stresse 16 mai slik mamma alltid gjorde både med klær og mat. Og neimen om jeg tror det er så mye annerledes nå i dag en det var for 30 år siden.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)

Sist redigert av Lisa : 16-05-13 kl 22:49.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 22:59   #143
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjønn som gruppe

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Ja, jeg føler sjelden noe kraft/vibber fra folk i det hele og det store. Jeg kjenner godt på gruppedynamikk, og typisk merker man det godt når folk er glade, sinte eller usikre, men igjen - for meg handler ikke denne type gruppeemosjoner om kjønn i det hele tatt.

Er det virkelig sant?! Jeg synes det er vesensforskjellig. Og jeg er så glad for at det er nettopp det. jeg elsker at mangfoldsaspektet ikke kun handler om kultur, opvekst, utdanning, yrke, mennesketype, religion etc , men også om kjønn. Jeg synes mangfold i alle varianter er det aller beste med livet, og kjønnsforskjeller bidrar til det mangfoldet på en betydelig, positiv og utviklende måte. Jeg setter virkelig pris på kjønnsforskjellene, og det er egentlig en åpenbaring etter å ha undertrykt dette litt alltid, av frykt for at det å være typisk kvinnelig selv og å sette pris på noe typisk mandig ved mannen skulle låse meg i et undertrykkende kjønnsrollemønster. Jeg har så lyst til å flytte fokus fra å insistere på at vi egentlig er kjempelike og at veldig lite er kjønnnsspesifikt til å virkelig omfavne ulikhetene som en Fin Ting - og i det trenger ingenting å være absolutt, det skal veldig gjerne være dynamikk i forskjellene; vi utvikler oss tross alt hele tiden, og det innebefatter kjønnsrollene.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -

Sist redigert av Pebbles : 16-05-13 kl 23:08.
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 23:03   #144
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjønn som gruppe

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Ja det skulle ha vært interessant å vite hvor stor andel menn i forhold til kvinner stresser med å ordne klær til barna nå i kveld. Jeg tipper at i 9 ut av 10 tilfeller er det kvinner. Eller hva tror dere? Og i de hjem der det bakes kaker til i morgen, kanskje også i 9 ut av 10 tilfeller kvinnen (som også er ansvarlig for dette i tillegg til klær)? Jeg husker aldri at jeg så pappa stresse 16 mai slik mamma alltid gjorde både med klær og mat. Og neimen om jeg tror det er så mye annerledes nå i dag en det var for 30 år siden.

Dette illusterer poenget mitt finfint! Hvorfor er det et problem at jeg stryker skjorter og baker kake i kveld? Mannen har vasket klær, ordnet på kjøkkenet og lagt barn i den samme perioden. Så vi styrer like mye, og det tror jeg er ganske vanlig? Jeg tror kjempemye har forandret seg på 30 år. Jeg kjenner ingen "far leser avisen"-menn. (Selv om jeg vet at de finnes mange steder. Men før fantes de overalt og i alle hjem.)

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 23:07   #145
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjønn som gruppe

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Så vi styrer like mye, og det tror jeg er ganske vanlig? Jeg tror kjempemye har forandret seg på 30 år. Jeg kjenner ingen "far leser avisen"-menn. (Selv om jeg vet at de finnes mange steder. Men før fantes de overalt og i alle hjem.)

Enig. Veldig mye har forandret seg på 30 år. Jeg vet også om hjem (men ikke mitt) hvor det er mannen som står på kjøkkenet. (Tror dog det er en fordel at alle i huset - også barna når de blir eldre - kan lage enkle sjokoladekaker og ordne litt med klær. Fint hvis noen blir syke feks)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 23:13   #146
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjønn som gruppe

At kvinner styrer og har ansvar for hus og hjem i tillegg til å være på jobb er i aller høyeste grad et problem. Det gjelder ikke bare 17 mai, det gjelder jul og alle dager ellers i året også. FP er også full av tråder med utslitte kvinner som ønsker å jobbe mindre fordi de faktisk jobber dobbelt. Slik de beskriver hverdagen har de ofte det meste av ansvaret hjemme i tillegg til jobb, det slår meg gang på gang hvor vanlig det ser ut til å være.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 23:16   #147
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjønn som gruppe

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

At kvinner styrer og har ansvar for hus og hjem i tillegg til å være på jobb er i aller høyeste grad et problem.

Men det jeg sa var: At det er vanlig at begge har ansvar for hus og hjem på en helt annen måte enn tidligere.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 23:22   #148
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjønn som gruppe

Selvfølgelig har det skjedd mye på tredve år men jeg synes men det går an å reflektere litt i de mange hjem den 16 mai. Mor og far har begge vært på jobb i dag men det vil i stor grad være kvinner som gjør det ekstra også i dag, som til jul. Jeg snakker da ikke om hverdagslige ting som å vaske og rydde, men altså det ekstra man gjør av forberedelser og arbeid til begivenheter som 17. mai.

Hvor mange menn planlegger kakebakst og klær til 17 mai, eller gaveinnkjøp til jul? Just asking. Og ja, jeg generaliserer, fullt klar over det men bare det å lese tråder på FP synes jeg gir meg godt grunnlag til det.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 23:24   #149
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjønn som gruppe

Her i huset lager mannen ALT av mat. Han lager frokost og matpakke til meg og gutta hver dag. Vi sitter hjemme og venter på at han skal komme hjem og ordne middag til oss. Vi sulter nesten ved matboksen. Resten av huslige ting står forøvrig jeg for.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 23:29   #150
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjønn som gruppe

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Selvfølgelig har det skjedd mye på tredve år men jeg synes men det går an å reflektere litt i de mange hjem den 16 mai. Mor og far har begge vært på jobb i dag men det vil i stor grad være kvinner som gjør det ekstra også i dag, som til jul. Jeg snakker da ikke om hverdagslige ting som å vaske og rydde, men altså det ekstra man gjør av forberedelser og arbeid til begivenheter som 17. mai.

Men når jeg slipper å gjøre de "hverdagslige tingen" så må jo det også telle? Jeg skjønner rett og slett ikke denne rangeringen mellom forskjellig arbeid. Arbeid er arbeid. Jeg synes ikke man kan sammenligne det å skrifte dekk på bilen med å vaske koppene, men det er ikke fordi det ene arbeidet er mer verdt enn det andre, det er jo fordi at det ene tar mye mer tid og energi. Mannen min har ikke vært hjemme i kveld for han har rigget til gymsalen til 17.mai. For meg spiller det ingen rolle hvem som gjør hva, det som betyr noe er at vi bruker ca like mye av tiden vår på arbeid i hjemmet og at vi kan overlappe hverandre slik at ingen av oss står som en tulling hvis den andre er bortreist, syk etc

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 23:37   #151
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjønn som gruppe

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Men når jeg slipper å gjøre de "hverdagslige tingen" så må jo det også telle? Jeg skjønner rett og slett ikke denne rangeringen mellom forskjellig arbeid. Arbeid er arbeid. Jeg synes ikke man kan sammenligne det å skrifte dekk på bilen med å vaske koppene, men det er ikke fordi det ene arbeidet er mer verdt enn det andre, det er jo fordi at det ene tar mye mer tid og energi. Mannen min har ikke vært hjemme i kveld for han har rigget til gymsalen til 17.mai. For meg spiller det ingen rolle hvem som gjør hva, det som betyr noe er at vi bruker ca like mye av tiden vår på arbeid i hjemmet og at vi kan overlappe hverandre slik at ingen av oss står som en tulling hvis den andre er bortreist, syk etc

Ok, da spør jeg på en annen måte. Hvorfor er det slik i samfunnet at kvinner tydligvis har et ganske mye større behov for med tid til barn og hjem en det menn har? Du tror ikke dette har noe med det å gjøre at kvinner i stor grad "jobber" dobbelt, dvs tar mye av ansvaret for alt av arbeid som gjøres innenfor husets fire vegger?

Eller er kvinner latere en menn som f.eks Jon Hustad og andre mener? Vi har behov for mer fritid en menn? Vi er helt likestilte i hjemmet men ønsker fortsatt å jobbe i mindre grad en menn?

Hva tror du? For du mener stort sett at menn gjøre like mye hjemme hvis jeg forstår det rett?
Tror du forum som domineres av menn diskuterer "arbeid" i hjemme i like stor grad som på kvinneforum? Og hvis ikke, kan det ha noe med det å gjøre at menn i større grad ikke føler behov for å diskutere noe som ikke oppleves som et like stort problem for dem? Ganske enkelt fordi det ikke er noe de må forholde seg til slik som kvinner?

Jeg synes egentlig det er helt greit at man sier man liker å bake og sysle i hjemmet. Men jeg gråter (bokstavlig talt) hver gang jeg leser tråder om hvor utslitte kvinner er og hva de finner seg i av å måtte jobbe dobbelt pga menn som overhode ikke ser ut til å leve så veldig annerledes en det pappa og hans generasjon gjorde på syttitallet. Disse tråden er det flust av på FP også. Jeg tror du skjønner hva jeg mener og jeg tror det er mange kvinner i kveld som irriterer seg over at de, nok igjen, ender opp med mesteparten av ansvartet for at alt skal gå på skinner i morgen for familien AS.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)

Sist redigert av Lisa : 16-05-13 kl 23:44.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 23:40   #152
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjønn som gruppe

Jeg er glad for at jeg har en mann som synes det er en selvfølge at vi deler arbeidsbyrden her hjemme. Vi er nok ganske tradisjonelle på mye, men han lager som nevnt all mat her i huset. Det har mest med mitt noe anstrengte forhold til mat, og har blitt sånn med årene. Gutta er det like naturlig at han ordner med som meg, og vi krangler aldri om hvem som skal gjøre hva eller at den ene er sur fordi den andre ikke gjør nok.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 23:44   #153
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjønn som gruppe

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Hva tror du? For du mener stort sett at menn gjøre like mye hjemme hvis jeg forstår det rett?

Nei. Jeg mener at det å måle arbeidet som utføres i tid er mer rimelig enn å måle arbeidet i type arbeidsoppgaver.

Feks hvis jeg bruker 2 timer på å bake, så synes jeg det er helt OK om mannen min bruker den tiden på a) Forpliktelser i forhold til barna b) Klippe gresset c) Vaske gulvet. a, b og c er helt likestilt i mine øyne, men det er ikke OK at mannen min hadde brukt 30 minutter på arbeid (selv om det var å bake), mens jeg brukte 2 timer på å klippe plenen. Da hadde i alle fall jeg blitt sur.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 23:47   #154
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjønn som gruppe

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Nei. Jeg mener at det å måle arbeidet som utføres i tid er mer rimelig enn å måle arbeidet i type arbeidsoppgaver.

Feks hvis jeg bruker 2 timer på å bake, så synes jeg det er helt OK om mannen min bruker den tiden på a) Forpliktelser i forhold til barna b) Klippe gresset c) Vaske gulvet. a, b og c er helt likestilt i mine øyne, men det er ikke OK at mannen min hadde brukt 30 minutter på arbeid (selv om det var å bake), mens jeg brukte 2 timer på å klippe plenen. Da hadde i alle fall jeg blitt sur.

Barn, klippe gress og vaske gulvet er vel hverdagslige ting vi gjør hele året er det ikke? Hva om vi snakker om 17 mai og alt det ekstra i forbindelse med slike dager. Eller jul? Hvem er det som da i størst grad som ender opp som ansvarlig for alt ekstra i forhold til baking, gaver eller what have you not?

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 23:48   #155
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjønn som gruppe

Jeg er enig, det bare har det med å bli sånn at den "arbeid-i-huset"-biten blir veldig mye større enn det den andre sysler med. Spesielt på sikt når barna er blitt noe større, oppgavene setter seg og vips sitter den ene med mye tungt husarbeid mens den andre har noen kjøreoppdrag og dekkskift.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-13, 00:00   #156
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjønn som gruppe

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Barn, klippe gress og vaske gulvet er vel hverdagslige ting vi gjør hele året er det ikke? Hva om vi snakker om 17 mai og alt det ekstra i forbindelse med slike dager. Eller jul? Hvem er det som da i størst grad som ender opp som ansvarlig for alt ekstra i forhold til baking, gaver eller what have you not?

Vel, det er her vi er uenige. Jeg mener at hvis jeg og mannen min jobber like mye i tid, så jobber ikke jeg ekstra. Som jeg sa: Jeg måler ikke arbeidet ut fra type arbeid (heller ikke i hverdagslig og ekstra arbeid), men fra hvor mye tid man bruker. Og hvis jeg bruker 7 timer i uken på husarbeid og mannen min bruker 7 timer, så synes jeg det er en rettferdig fordeling - helt uavhengig av hva vi gjør.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-13, 00:04   #157
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjønn som gruppe

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Vel, det er her vi er uenige. Jeg mener at hvis jeg og mannen min jobber like mye i tid, så jobber ikke jeg ekstra. Som jeg sa: Jeg måler ikke arbeidet ut fra type arbeid (heller ikke i hverdagslig og ekstra arbeid), men fra hvor mye tid man bruker. Og hvis jeg bruker 7 timer i uken på husarbeid og mannen min bruker 7 timer, så synes jeg det er en rettferdig fordeling - helt uavhengig av hva vi gjør.

Jeg klarer sikkert ikke å forklare meg for det du sier her har overhode ingenting med det jeg snakker om å gjøre.

Men nå må jeg ordne klær til i morgen også, har dessverre ikke noe alternativ. :single:

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no