Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvis du kunne jobbet mindre - ville du gjort det da?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-13, 23:19   #101
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis du kunne jobbet mindre - ville du gjort det da?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg har alltid jobbet fullt og det er viktig for meg å gjøre det. Evt. at både mannen og jeg skulle gått ned litt i stilling hvis det var nødvendig.
Jeg er en slurvslomse når det gjelder husarbeid, det hjelper godt på stresset, selv om ikke akkurat huset ser strøkent ut til en hver tid. Eller noen gang.

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg kunne ha jobbet mindre, men gjør det ikke. Jeg elsker jobben min, og jeg liker pengene mine. Og jeg har aldri hatt dårlig samvittighet for at ungene er i barnehage 08:00 til 15:30/16:00, for at sjuåringen er først hjemme om dagen, for at hagen vår er et sjuskereir og for at vi vasker vinduer med 200årsintervaller.


Sånn ja. Jeg har lar hus og hjem flyte i travle perioder og lar meg i grunnen aldri stresse av det heller.
Jeg har en gang i tiden jobbet 80%, men ikke først og fremst for å være hjemme med barn nei. Da trente jeg og gjorde den slags . Men nå vil jeg ikke det. Jeg vil mye heller være på jobb (når jeg er ferdig med endt permisjon).

Dårlig samvittighet for at sønnen min storkoser seg i barnehagen har jeg aldri hatt, han har det på ingen måte mer gøy med meg her hjemme, uansett. Jeg har barn som liker å drive utstrakt sosial omgang med andre barn og da er mamma fort veldig kjedelig og fridager ender som regel i at han vil dra i bhg. i 13-tiden .

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 23:25   #102
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du kunne jobbet mindre - ville du gjort det da?

Hvis jeg kunne hatt mer fri uten at jeg fikk gjort mindre på jobb, så jatakk. Ellers ikke. Jeg kunne godt tenke meg å ha hjemmeværende kone til tider dog.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 23:33   #103
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.217
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvis du kunne jobbet mindre - ville du gjort det da?

Nei. Begge har 37,5 times uke, fleksitid og sommertid, 5 uker ferie og kort reisevei. Lillebror er i barnehagen fra ca 0830 til vi henter ham mellom 1530 og 1630 en gang. Stort sett så henter vi ham sent nå for tiden, han vil ikke hjem uansett og han gjør alt han kan for å trekke ut tiden. Storesøster er på skolen til ca 14-tiden, og er sammen med venninner eller gjør lekser etter skoletid.

Det var langt mer stressende for et par år siden, da fulgte og hentet vi barn på to forskjellige steder, aktivitetene begynte tidligere på ettermiddagen, Storesøster trengte mer hjelp med leksene. Puh, det var tidsklemma si, det. DA skulle jeg gjerne hatt en mann som jobbet redusert.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 23:33   #104
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvis du kunne jobbet mindre - ville du gjort det da?

Tja, jeg skulle gjere hatt mer fritid, men ikke for å henge med unger for å si det slik. Jeg fungerer særdeles dårlig som tradisjonell husmor, det hadde blitt mer stress for meg enn 100% jobb.

Hos oss er det mannen som jobber mindre noe som har gjort hverdagen mindre stressende. Setter stor pris på å ha hatt lite hverdagsstress med små barn. Med det er klart det har hatt sin pris. Vi kunne levd fetere på to lønninger, men jeg føler ikke det som noe stort tap. Det er tross alt "luksus" vi har avslått fra.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 23:39   #105
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Hvis du kunne jobbet mindre - ville du gjort det da?

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Tja, jeg skulle gjere hatt mer fritid, men ikke for å henge med unger for å si det slik. Jeg fungerer særdeles dårlig som tradisjonell husmor, det hadde blitt mer stress for meg enn 100% jobb.

Vittig. Jeg er er omvendt. Om et aar naar minsten begynner paa skolen, vil jeg oenske aa arbeide mer. Ser ikke for meg aa vaere hjemme paa dagtid uten barn her.

Og jeg liker aa jobbe. Men akkurat naa er kombinasjonen av jobb og mye tid med barna veldig fin.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 23:45   #106
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du kunne jobbet mindre - ville du gjort det da?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg kunne ha jobbet mindre, men gjør det ikke. Jeg elsker jobben min, og jeg liker pengene mine. Og jeg har aldri hatt dårlig samvittighet for at ungene er i barnehage 08:00 til 15:30/16:00, for at sjuåringen er først hjemme om dagen, for at hagen vår er et sjuskereir og for at vi vasker vinduer med 200årsintervaller.

Mannen min vasket akkurat bort ketsjupflekkene fra Primas sjuårsdag fra balkongdørglasset, men jeg syntes det var veldig bortkastet, siden gjestene i tiårsdagen hennes sikkert fortsatt kan være ganske slepphendte med ketsjupen.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 17:07   #107
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du kunne jobbet mindre - ville du gjort det da?

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Det hørtes utrolig koselig ut. Det er så få som velger sånne løsninger i Norge. Hvorfor??

Det kommer nok litt an på hvor man bor også. Her hvor vi bor er det ganske vanlig at ene foreldre jobber deltid så lenge barna er små. I podens klasse er det ikke en gang halvparten som går på SFO, og veldig mange er hjemme hvertfall et år ekstra etter foreldrepengeperioden.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 17:51   #108
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis du kunne jobbet mindre - ville du gjort det da?

Nei.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no